بزرگان iOS و اندروید در مورد بستن دستی اپلیکیشن‌ها چه می‌گویند؟

۳۰ مهر ۱۳۹۸ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۱ دقیقه

خیلی‌ها هستند که اعتقاد دارند بستن اپلیکیشن‌ها به شکل دستی، عملکرد سیستم عامل گوشی موبایل را بهبود می‌دهد. اپلیکیشن‌هایی که اخیرا باز شده بودند در iOS با دوبار زدن دکمه هوم ظاهر می‌شوند و در آیفون‌های جدید که دکمه هوم ندارند با سوایپ از پایین صفحه به سمت بالا. در اندروید هم با استفاده از دکمه ناوبری می‌توانید بخش recents را مشاهده کنید.

در حقیقت اپلیکیشن‌هایی که در این قسمت مشاهده می‌کنید روی حالت استندبای هستند. سیستم عامل وقتی از اپلیکیشن‌ها خارج می‌شوید آنها را به حالت خواب می‌برد تا وقتی دوباره نیازشان داشتید به سرعت بیدار شوند. با این حساب اگر هربار پس از باز کردن اپلیکیشن آنها را ببنید، وقتی دوباره بازشان کنید از اول اجرا می‌شوند و این موضوع فشار بیشتری از بیدار کردن اپلیکیشن‌ها به سیستم عامل وارد می‌کند.

سیستم عامل‌های امروزی به الگوریتم‌های پیشرفته برای مدیریت منابع مجهز هستند و به خوبی می‌دانند چطور از سخت افزار گوشی به بهینه‌ترین شکل استفاده کنند، در نتیجه دخالت کاربر به شکل دستی فقط در عملکرد این الگوریتم‌های پیشرفته اخلال ایجاد می‌کند.

منابعی که در این مورد توضیح می‌دهند متعدد هستند، اما برای روشن شدن حقیقت چه منبعی می‌تواند از سازندگان خود سیستم عامل معتبر تر باشد؟ جالب است بدانید یکی از خبرنگاران سایت وایرد مدتی پیش در توییتر از هیروشی لاک هایمر در همین مورد پرسید. آقای لاک هایمر از بنیانگذاران تیم اندروید در گوگل به حساب می‌آید و مدت‌ها بالاترین عناوین را در توسعه سیستم عامل اندروید بر عهده داشته است.

لاک هایمر به طور خلاصه در پاسخ به این سوال که «آیا بستن اپلیکیشن‌ها به شکل دستی مفید است؟» می‌گوید:

فقط در صورتی می‌توانید این کار را انجام دهید که الگوریتم سیستم عامل باشید. در غیر این صورت فقط در عملکرد آن اخلال ایجاد کرده‌اید.

از مقامات اپل هم کریگ فدریگی، نایب رییس ارشد بخش مهندسی نرم‌افزار به طور مشخص به این سوال پاسخ داده است.

یکی از کاربران در ایمیلی از تیم کوک پرسیده بود که آیا شما اپلیکیشن‌های آیفون را به شکل دستی می‌بندید و آیا این کار عمر باتری را بهبود می‌دهد؟

فدریگی در پاسخ به این ایمیل می‌گوید:

هرچند من تیم کوک نیستم اما می‌توانم به این سوال پاسخ دهم. خیر و خیر.

منابع موجود نشان می‌دهد بستن اپلیکیشن‌ها به شکل دستی اگر مضر نباشد فایده‌ای هم ندارد، پس با خیال راحت می‌توانید از امروز این عادت قدیمی را رها کنید.

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه