[بروزرسانی] خیز «علی‌بابا» برای خرید باشگاه آ.ث.میلان

۶ بهمن ۱۳۹۵ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۱ دقیقه

بروزرسانی: جک ما، بنیان‌گذار و رییس شرکت علی‌بابا، خرید باشگاه آ.ث. میلان را تکذیب کرد.

«جک ما» (صاحب خرده‌فروشی علی‌بابا که در حوزه خود از غول‌های این صنعت شناخته می‌شود) دومین مرد ثروتمند چین قصد دارد تیم ایتالیایی آ.ث. میلان را بخرد.

شرکت ایتالیایی فین‌اینوست (Fininvest) شرکتی که مالک آن نخست وزیر سابق ایتالیا، سیلویو برلوسکونی است در حال حاضر ۹۹ درصد سهام این باشگاه را در اختیار دارد.

به گزارش روزنامه ایتالیایی لا‌رپوبلیکا، بنیان‌گذار شرکت علی‌بابا و سرمایه‌گذاران همراهش ۷۰ درصد سهام شرکت فین‌اینوست را خریداری می‌کنند و در ادامه سال، ۳۰ درصد باقی‌مانده را خواهند خرید.

«ما» بر اساس اعلام نشریه فوربز ثروتی بالغ بر ۲۳ میلیارد دلار دارد. در عین حال صاحب ۴۰ درصد از سهام باشگاه فوتبال چینی گوانگ‌ژو اورگراند است. این باشگاه اولین باشگاهی است که در تاریخ چین موفق شده لیگ قهرمانان آسیا را دوبار در سالهای ۲۰۱۳ و ۲۰۱۵ فتح کند.

آ.ث. میلان امسال با درآمد ۱۹۹.۱ میلیون دلاری در لیست ۱۰ باشگاه پردرآمد جهان حضور نداشت. یکی از تنها باشگاه‌های بزرگ جهان که امسال کاهش درآمد داشته است. یکی از دلایل این کاهش درآمد این بود که این باشگاه سال گذشته موفق به شرکت در هیچ کدام از رقابت‌های اروپایی نشد. با این حال این تیم با ۷ بار قهرمانی در جام باشگاه‌های اروپا پس از رئال مادرید پرافتخارترین تیم این رقابت‌ها است.

باید این نکته را ذکر کرد که علی‌بابا در حال حاضر خبر خرید آ.ث. میلان را تایید نکرده است.

‌‌

منبع: Business Insider

کانال تلگرام دیجی کالا مگ

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه