بهترین و بدترین برندهای تولیدکننده‌ی لپ‌تاپ به انتخاب Laptop Mag

۷ فروردین ۱۳۹۵ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۲ دقیقه

اهمیت برند را در خرید یک محصول نمی‌شود نادیده گرفت؛ فرقی نمی‌کند صحبت از خرید یک اتومبیل باشد یا یک ماشین ظرفشویی و هر وسیله‌ی دیگری. به‌همین خاطر است که وب‌سایت‌های تخصصی هر حوزه معمولا در دوره‌های منظم برندهای فعال در آن حوزه را ارزیابی می‌کنند و به آن‌ها امتیاز می‌دهند. وب‌سایت Laptop Mag هم در ارزیابی‌های سالانه‌ی خود به بررسی برندهای تولیدکننده‌ی لپ‌تاپ می‌پردازد و بهترین و بدترین برندها را انتخاب می‌کند.

با دیجی‌کالا مگ همراه باشید تا انتخاب‌های امسال Laptop Mag را بشناسید.

best-worst_ltp_brands_2016_full-scorecard_v2.5

مبنای امتیازهای Laptop Mag دارا بودن فناوری‌های متنوع و البته سیستم پشتیبانی این برندهاست. با این وجود تاکید شده که حتی کم‌امتیازترین برند گاهی قابلیت‌هایی را ارایه داده که برندهای حاضر در صدر جدول رتبه‌بندی تنها کمی از آن فراتر رفته‌اند.

Best-Worst_LTP_Brands_2016_time-chart

امسال برندهای اپل و دل به‌ترتیب رتبه‌های اول و دوم را در این رتبه‌بندی به دست آورده‌اند. رتبه‌ی سوم به ایسوس تعلق گرفته؛ برندی که سال گذشته در رتبه‌بندی مشابه در مرتبه‌ی هفتم قرار داشت. Laptop Mag علت ارتقای رتبه‌ی این برند را در تولید برخی محصولات قدرتمند می‌داند. این در حالی‌ست که برند HP نسبت به سال گذشته از رتبه‌ی سوم به رتبه‌ی ششم سقوط کرده که علت آن عرضه‌ی مجموعه‌ای از لپ‌تاپ‌های رده متوسط، کمبود نوآوری در تولیدات و بالاخره پشتیبانی ضعیف بوده است.

رتبه‌ی اول: اپل

Best-Worst_LTP_Brands_2016_reportcard_APPLE

این هفتمین سال است که اپل، عنوان بهترین برند تولید‌کننده‌ی لپ‌تاپ را از Laptop Mag دریافت می‌کند. و این به‌خاطر ترکیبی است که این برند از ساخت لپ‌تاپ‌های رده‌بالا با پشتیبانی‌اش از تکنولوژی‌های جدید ایجاد کرده. همچنین نرم‌افزارهای قدرتمند و ضمانت محصولاتش که به‌راحتی خواه از راه دور و خواه به‌صورت حضوری در دسترس است، از امتیازهای بزرگ این برند محسوب می‌شود.

رتبه‌ی دوم:‌ دل

Best-Worst_LTP_Brands_2016_reportcard_DELL

دل، برای دومین سال متوالی برترین عرضه‌کننده‌ی لپ‌تاپ‌های PC به انتخاب این سایت شده است. امتیازهای این برند این بار هم طبق معیارهای Laptop Mag به‌خاطر خط تولید لپ‌تاپ‌های قدرتمند و گارانتی مناسبش بالا رفته است. این شرکت طیف وسیعی از لپ‌تاپ‌ها در چندین رده عرضه کرده که از لپ‌تاپ‌های رده پایین با سیستم ویندوز و کروم‌بک‌ تا قوی‌ترین سیستم‌های مناسب بازی را شامل می‌شود. بهترین لپ‌تاپ تولید دل به‌انتخاب این سایت، XPS 13 است.

رتبه‌ی سوم: ایسوس

Best-Worst_LTP_Brands_2016_reportcard_ASUS

علت پرش سه‌پله‌ای ایسوس در این رتبه‌بندی، تولید محصولات جذاب و خوش‌ساختی است که در سال ۲۰۱۵ وارد بازار کرده. لپ‌تاپ باکیفیتی مثل ZenBook UX305 توان رقابتی این برند را بسیار بالا برده است. به علاوه ایسوس دست به تولید لپ‌تاپ‌هایی زده که با قیمت پایین به دست مشتری می‌رسد اما مشخصه‌های قابل‌توجهی دارد. F555LA نمونه‌ای از این قبیل تولیدات ایسوس است که با قیمتی کمتر از ۴۰۰ دلار عرضه شده در حالی‌که رزولوشن صفحه‌نمایش آن ۱۰۸۰p است.

منبع: Laptop Mag

راهنمای خرید آیفون
برچسب‌ها :
دیدگاه شما

۱۶ دیدگاه
  1. Avatar Ali

    لنوو بهترین برنده با قیمت مناسب بهترین امکانات ممکن رو اراعه میده تنها مشکلی که داره صفحه نمایشش یه خورده زاویه دیدش جالب نیست البته کیفیتش خوبه اما زاویه دیدش جالب نیست اگر از این موضوع فاکتور بگیریم از بقیه جهات بسیار عالی هست و کیفیت ساخت قطعاتش هم بسیار خوبه و با دوام

  2. Avatar محمد

    سلام واقعااا بعضی از دوستان حرف های خنده دار میزنن من خودم تو کار لب تاپم این ۳ برند مورد تایید منه ۱. ایسوس ۲.لنوو ۳.ام اس ای در ضمن لنوو واقعااا عالیه سگ جون و قوی و کیفیت ساخت خوبی داره بدون استفاده حرف نزنین حتی از نظر کیفیت بالاتر از ایسوس و بقیه میدونمش در حالی من زیاد لب تاپ استفاده کردم لنوو به چیز دیگس

  3. Avatar سعید حبیبی

    با سپاس فراوان از سایت بسیار خوب دیجی کالا

  4. Avatar محمد

    واقعا دی کالا مگ قالب بی نظیری هست.

  5. Avatar سیدرضا بازیار

    به نظر من هر کدوم نقاط ضعف و نقاط قوت خودش رو داره…
    لپ تاپ دل این اواخر پیشرفت خوبی داشته اما نه به اندازه ای که یک امتیاز با اپل اختلاف داشته باشه! من از همه برند ها مخصوصا اپل – دل – ایسوس – لنوو استفاده کردم نمیگم که کدوم بهتره و کدوم بدتر اما اپل یه چیز خاص هست! هر چند گاهی وقت ها مجبورم به ویندوز مراجعه کنم
    توصیه میکنم زیاد روی مارک لپ تاپ تعصب نداشته باشید و به فکر استفاده درست از لپ تاپ باشید… بعد از کلی هزینه واسه خرید لپ تاپ متوجه شدم یک لپ تاپ ۱ میلیونی با یک لپ تاپ ۱۰ میلیونی واسه کسی مثل من تفاوت زیادی نداره (کار های من: برنامه نویسی – طراحی وب – فتوشاپ – ویرایش فیلم و موسیقی و…)

  6. Avatar پدرام

    خوب بود ولی دو برند واقعا جایگاهشون باید با هم عوض بشه. کلا لنوو که افتضاحه بود به معنی واقعی کلمه و توشیبا امسال لپ تاپ های بهتری نسبت به پارسال داشت (مثل سری TECRA). به نظر بنده رده آخر جدول مستحق لنووست و نه توشیبا. بنده اگر بودم اصلا لنوو را از رده بندی خارج میکردم. واقعا لنوو استاد نابود کردن برند. برند Thinkpad مربوط به IBM را به فنا داد.

  7. Avatar مهدی

    جایگاه سامسونگ خیلی بالاتر از این حرفاس.
    اونایی که با سامسونگ کار کردن میدونن من چی میگم.

    1. Avatar آرمین

      قرار نیست هر چی سامسونگ میزنه یک باشه…. اتفاقا لپ تاپ هاش جالب نیستند و قابل رقابت باDell و hp و ایسوس نیست. لنوو را نگفتم چون کیفیتش افتضاحه و به حساب نمیاد…

  8. Avatar قالب وردپرس

    یک زمان hp رشد خوب داشت اما این چند سال اخیر کلا رتبش کم شده و جا برای asus و dell بیشتر باز شده
    ممنون دیجی کالا بابت مطلب خودبتون.

  9. Avatar احسان

    Dell به هیچ عنوان نمیتواند در این رتبه قرار بگیرد.. موارد مهمی مثل دوام و خرابیهای قطعات در کوتاه مدت این برند را بسیار نامحبوب کرده است.. این دسته بندی فقط بر اساس مشخصات اسمی انجام شده و فقط روی کاغذ میتواند درست باشد.. این نتایج، یا غلط است یا یک تبلیغ هدفمند..

    1. Avatar هومن

      جناب احسان
      برخلاف نظر شما دل در دو سه سال اخیر پیشرفت خیلی خوبی داشت. البته متاسفانه این تولیدات جدید در ایران کمیاب هستند و قیمت بالایی نسبت به رقبا دارند. به نظر من مدل هایی مانند سری xps حتی از برند اپل هم جایگاه بالاتری دارند. بیشتر مشکلات مربوط به رده های پایین تر این برند هستند.

    2. Avatar محمد

      سری latitude این حرف شمارو نقض میکند
      بعد هم شما چند تا از مدل های dell رو دیدین؟ نصف این مدل ها وارد کشور نشده اند

    3. Avatar سجاد

      عزیز جان شما ایران رو در نظر نگیر که همه چی توش تقلبیه
      من خودم یک لپتاپ studio xps 16 گرفتم ۵ سال پیش از نمایندگی دل در آمریکا ، مثل یه کامپیوتر سرور روشن بوده این لپ تاپ باهاش همش بازی کردم ۳ سال اول رو که گرافیکش جواب میداد ، چند بار توی خونه و خیابون از دستم افتاده زمین و گوشه بدنه یکمی کج شده ولی هنوز داره با ویندوز ۱۰ که ۹ ماهه روش نصبه کار میکنه و هیچ مشکلی نداره
      جالبه که مدل ۱۳ اینچی لپ تاپم رو همون سال توی پایتخت دیدم فروشگاه زیگورات گذاشته بود و زیرش نوشته بود ساخت ژاپن و روی باتریش هم زده بود ساخت ژاپن ولی من که از آمریکا گرفتم همه چیش زده بود ساخت و مونتاژ چین و همین امروز بعد ۵ سال استفاده باتریش راحت ۴ ساعت شارژ رو نگه میداره چیزی که لپ تاپ های ایران بعد ۶ ماه کار دیگه همینم نگه نمیدارن
      شدیدا معتقدم دل توی ویندوز اوله و البته در کل دومه بعد اپل و کاملا این رتبه بندی رو قبول دارم (با لپ تاپ اپل هم خیلی کار کردم که میگم اوله از خیلی جهات و ریزه کاری ها)

    4. Avatar آرمان

      یعنی اپل با اون قیمت های نجومی و کب کبه و دب دبه و تبلیغات که با هر فیلم و سریال و آدمی قرار دادبسته برای تبلیغش, فقط یک امتیاز از دل بیشتر گرفته…. والا لیاقت اپل صدر جدول نیست….اخیرا هم دیدم که اعلام شد VR (حقیقت مجازی) روی هیچ یک از لپ تاپ های اپل و بخاطر ضعف پیکربندی و گرافیکش قابل اجرا نیست…. این همه پول و کلاس و…آخرش این؟

      1. Avatar آرش

        لپ تاپ اپل و کلا محصولات اپل حباب قیمت داره و اونم بخاطر تبلیغات بیشمارش هست. به نکته جالبی در مورد ضعف تمام لپ تاپ های اپل اشاره کردید. این لپ تاپ ها بخاطر ضعف گرافیک نمیتونند VR مثلا oculus rift را اجرا کنند و مدیرعامل این شرکت هم دقیقا به این نکته اشاره کرده که تا موقعیکه پیکربندی و سخت افزار لپ تاپ های اپل ارتقا پیدا نکنه, با هیچ یک از لپ تاپ ها و کامپیوترهای اپل به خاطر ضعف سخت افزاریشون نمیشه VR را روشون اجرا کرد.

    5. Avatar کامران

      حق Dell بی شک اولیس و اپل باید بره بوق بزنه…. یک لتیتیود ِD810 سال ۱۳۸۳ خریدم, هنوز خش برنداشته. فوق العاده عالی. فقط باتریش را یکبار بعد از ۶ سال تعویض کردم. الان مثل ساعت کار میکنه. صفحه کلید و طراحی فوق العاده. فقط چون ۱۱ سال پیش طراحی شده, کمی سنگین تر از لپ تاپ های الانه ولی کیفیت بی نظیر. صفحه کلید و بدنه ضد آبه.حتی یک لایه پلاستیک که روی دربش هست, هنوز جدا نشده و بسیار هم قطوره و به شدت محافظت میکنه. جالبه یک سر سوزن رنگ بدنه اش نرفته. بارها از دستم با کیف افتاده روی اسفالت و بارها داخل خونه درحالت روشن نقش بر زمین شده و آخ نگفته….الان بیشتر برای وب گردی ازش استفاده میکنم.

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه