برای داشتن یک سال بهتر این کتاب‌ها را بخوانید!

۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۹ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۳ دقیقه
بهترین کتاب های روان شناسی

سبک زندگی شهری باعث شده تا در زندگی با پستی و بلندی‌های بسیاری داشته باشیم و با چالش‌های زیادی روبرو شویم. کتاب‌های روان‌شناسی به ما کمک می‌کند تا شناخت بیشتر و بهتری نسبت به خود و اطرافیانمان داشته باشیم.

در واقع کتاب‌های روان‌شناسی به ما کمک می‌کنند تا ارتباط بهتری با جامعه خود برقرار کنیم. در این مطلب به معرفی سه کتاب پرفروش و محبوب در حوزه روان شناسی می‌پردازیم تا در سال جدید هنگام برخورد با انواع چالش‌ها تصمیمات بهتری بگیریم.

اثر مرکب

بهترین کتاب های روان شناسی

از جهاتی، کتاب «اثر مرکب» نوشته‌ی «دارن هاردی» را می‌توان جان کلام کتاب‌هایی دانست که در دهه‌های گذشته در زمینه‌ی توانمندسازی و رسیدن به موفقیت منتشر شده‌اند. شاید به همین خاطر باشد که شماری از نام‌آورترین اساتید جهانی این رشته، نظرشان را در مورد این کتاب نوشته‌اند و همگان را به مطالعه‌ی دقیق و حتی چندباره‌ی آن دعوت کرده‌اند. فلسفه و تفکر پشت این کتاب می‌تواند به حدی اثرگذار شود و تحول ایجاد کند که هیچ بعید نیست در سال‌های آینده گروه‌هایی در فضاهای آن‌لاین و آف‌لاین شکل بگیرند که حامل اندیشه‌ی اثر مرکب باشند.

دانلود کتاب از فیدیبو

تمرین نیروی حال

بهترین کتاب های روان شناسی

کتاب «قدرت نیروی حال» توسط کسی نوشته شده که در سال ۲۰۱۱ به عنوان تأثیرگذارترین شخصیت معنوی جهان معرفی شد و روزنامه‌نگار نیویورک‌تایمز در سال ۲۰۰۸ عنوان محبوبترین نویسنده معنوی را به او داد. اکهارت تول در حالی به یک نویسنده و معلم معنوی معروف تبدیل شد که تا پیش از ۲۹ سالگی بیشتر سال‌های زندگی‌اش را در افسردگی گذرانده بود. او پس از انتشار دو کتاب زمین نو و تمرین نیروی حال به شهرت رسید و با به اشتراک گذاشتن تجربه عینی خود در کشف گوهر زندگی، کتاب تمرین نیروی حال را به کتابی معروف و پرفروش تبدیل کرد. این کتاب صوتی حاوی تمریناتی برای تقویت نیروی حال و زندگی در لحظه است و با ارائه راهکارها و مراقبه‌هایی برای خلاصی از دردها، رنج‌ها و تمامی الگوهای رفتاری کهن و منفی، خواننده را به زندگی در لحظه کنونی فرا می‌خواند.

دانلود کتاب از فیدیبو

جرات داشته باش

بهترین کتاب های روان شناسی

کتابی برای بالابردن اعتماد به نفس یکی از کتاب هایی که به تازگی در حوزه روانشناسی به پیشخوان کتابفروشی ها اضافه شده، جرات داشته باش نام دارد. این کتاب سعی دارد با زبانی ساده و کاربردی راه های افزایش اعتماد به نفس را به مخاطبان خود آموزش دهد. نقطه قوت این کتاب این است که یک روانپزشک براساس تجربیات بالینی اش این کتاب را نوشته است.

دکتر فردریک فانژه در مقدمه این کتاب نوشته است: به‌عنوان یک روانپزشک، متوجه شدم که کمبود اعتماد به نفس، مشکل اصلی تمام افرادی است که اقدام به درمان کرده‌اند. رنج‌های عاطفی یا شغلی بی‌شماری از این کمبود اعتماد به نفس ناشی می‌شود: ترس از انجام کارهای اشتباه، ترس از قضاوت شدن، ترس از دوست داشتن و دوست داشته شدن.

در عملکرد ذهنی ما اعتماد به نفس فراتر از یک چرخ دنده‌ی ساده نقش دارد: اعتماد به نفس همچون قلب یک هرم است که اساس آن، اعتماد داشتن به خود است؛ از سنین نوجوانی شکل می‌گیرد و در نهایت، هنگام تأیید خود بروز می‌کند. بنابراین، اعتماد به نفس بخش مهمی از شخصیت ما است. اگر اعتماد به نفس از دست برود، آسیب‌هایی را به دنبال خواهد داشت. آنچه که پیش‌تر یک ویژگی ذاتی تلقی می‌شد‌، امروزه دیگر سرنوشتی گریزناپذیر نیست: اکنون امکان تغییر وجود دارد، می‌توانید اعتماد به نفس خود را به دست آورید حتی اگر تاکنون احساس می‌کردید که آن را نداشته‌اید. در واقع، من برای تمام کسانی که به خودشان اعتماد ندارند- چه در کارهایشان و چه در روابطشان با دیگران- این کتاب را نوشته‌ام تا به آن‌ها کمک کنم که خودشان را از این کمبود اعتماد به نفس ظالمانه رها کنند و به این ترتیب این امکان را به آن‌ها بدهم تا از دور باطل شکست خارج شوند. امیدوارم که آن‌ها با خواندن این کتاب، یاد بگیرند که خودشان را بیشتر دوست بدارند، این جرأت را پیدا کنند که دست به عمل بزنند و شهامت زندگی کردن در مقابل دیگران را به دست آورند.

دانلود کتاب از فیدیبو
برچسب‌ها :
دیدگاه شما

یک دیدگاه
  1. Avatar گنزالس

    کتاب اثر مرکب ، قدرت های اتمی ،…. رو باید هر فردی مطالعه کنه
    به نحوی باکمال گرایی انفعالی هم مقابله میکنه

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه