با پرینتر بافتی می‌توانید به آثار هنری مشهور دست بزنید

۱۹ فروردین ۱۳۹۸ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۱ دقیقه

در گالری‌های نقاشی و عکاسی شما تنها می توانید از تماشا کردن به آن آثار هنری لذت ببرید. شما اجازه‌ی دست زدن به آنها را ندارید و فقط می‌توانید یک تجربه‌ی بصری داشته باشید.

شرکت کانن در نمایشگاه اخیرش تکنولوژی جدیدی معرفی کرد که به کمک آن آثار و نقاشی‌های مشهور هنری عینا چاپ می‌شوند.

اما در نمایشگاه این هفته ی کانن که هر پنج سال یک بار برگزار می شود، این شرکت تکنولوژی جدیدی معرفی کرده که رابطه‌ی شما را با تصاویر روی دیوار تغییر می‌دهد. این تکنولوژی آنها را به اشیایی تبدیل می کند که انگشتان شما هم می‌توانند مانند چشمان‌تان آنها را تجربه کنند.

اما این کار چطور ممکن است؟ به کمک پرینتر بافتی می‌توان اثر هنری را عینا چاپ کرد. باید این نکته‌ را در نظر داشته باشید که آثار بزرگ نقاشی تصاویر تخت نیستند، بلکه عمق فیزیکی دارند؛ بدین معنی که در بعضی از آنها ممکن است قسمتی از بدن یا چهر‌ه‌ی سوژه‌ی نقاشی برجسته باشد یا اینکه بوم نقاشی پستی بلندی‌هایی داشته باشد یا قسمتی از تابلو ترک داشته باشد. پرینتر بافتی می‌تواند اثر هنری را عینا و با تمام جزییات آن چاپ کند؛ جزییاتی که در چاپ‌های معمولی غیرممکن است. حتی جنس یک اثر مثل فلز، پارچه یا مواد دیگر به کمک این تکلنولوژی کپی می‌شود. این باعث می‌شود که بتوان یک اثر هنری بزرگ مثل «دختری با گوشواره ی مروارید» یوهانس ورمیر (Johannes Vermeer) دقیقا مثل نمونه‌ی اصلی تولید شود. این نسخه‌ی کپی را می‌توان در هرجایی از دنیا با خیال راحت به نمایش گذاشت و نسخه‌ی اصلی را در مکان امن و دور از دسترسی نگاه‌داری کرد. البته کانن هیچ‌وقت نمی‌تواند شور ناشی از تماشای اثر واقعی را هم در اهالی هنر ایجاد کند. اما در هر صورت حالا که اثر هنری عینا بازتولید شده، اهمیتی ندارد که حتما نقاشی اصلی به نمایش گذاشته شود.

منبع: Engadget

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه