بیش از ۲۴ هزار دستگاه اندرویدی مختلف در دنیا وجود دارد

۱۵ بهمن ۱۳۹۷ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۱ دقیقه

اگر به دستگاه‌های اندرویدی نگاه کنیم، لیست بزرگی از شرکت‌ها و برندها را می‌بینیم که مشغول تولید آن‌ها هستند. این موضوع هم باعث شده است تا در هر نقطه‌ی دنیا، بتوانیم این دستگاه‌ها را پیدا کنیم. از LG، سامسونگ، سونی یا هوآوی گرفته تا HTC و اسوس مشغول تولید دستگاه‌های اندرویدی هستند. این طور که آمارهای جدید نشان می‌دهند، این همه شرکت منجر به ساخت ده‌ها هزار دستگاه مختلف اندرویدی شده‌اند.

تعداد زیاد دستگاه‌های اندرویدی مختلف، ساخت نرم‌افزار را برای توسعه‌دهندگان سخت می‌کند.

آمار جدید که توسط شرکت Platino منتشر شده، وجود بیش از ۲۴ هزار دستگاه اندرویدی مختلف را در بازار نشان می‌دهد. طبق این آمار، سال گذشته ۱۹ هزار دستگاه اندرویدی مختلف در دنیا وجود داشت و این رقم امسال به بیش از ۲۴ هزار رسیده است. این همه دستگاه اندرویدی هم توسط ۱۳۰۰ شرکت مختلف ساخته می‌شود؛ یعنی به طور میانگین هر شرکت ۱۸ مدل دستگاه مختلف دارد.

از بین ۲۴ هزار دستگاه اندرویدی که در دنیا وجود دارند، ۳۸ درصد از نسخه‌ی اندروید ۴.۴ کیت‌کت استفاده می‌کنند و فقط ۰٫۳ درصد از آن‌ها به اندروید ۶.۰ مارش‌مالو مجهز هستند.

بد نیست به این موضوع هم اشاره کنیم که گوگل می‌گوید هر ماهه از ۱٫۴ میلیارد دستگاه اندرویدی در دنیا استفاده می‌شود. روند تولید دستگاه‌های اندرویدی متفاوت هم‌چنین رو به رشد است و این موضوع می‌تواند برای توسعه دهندگان نرم‌افزار بسیار ترسناک باشد.

می‌توانید این اطلاعات را در اینفوگراف زیر ببینید:

android_infographic

‌‌‌‌‌‌

منبع: NotebookCheck

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه