ب‌ام‌و با مدل Li سری ۵، مهمان نمایشگاه خودرو شانگهای است

۱۸ فروردین ۱۳۹۸ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۱ دقیقه

شرکت‌ ب‌ام‌و در نمایشگاه خودرو شانگهای از سری ۵ Li رونمایی کرد. این خودرو در دو مدل پیشرانه با مشخصات ۴ سیلندر ۲ لیتری و ۶ سیلندر ۳ لیتری عرضه می‌شود. مشخصات این خودرو مشابه مدل پیشین است. گفته می‌شود که توان این پیشرانه‌ها در گستره ۲۰۴ تا ۳۰۶ اسب‌بخار، قرار می‌گیرد.

شاید برای بیشتر ما زمانی سوال بود که L در بعضی از خودروها به چه معناست؟ مثلا در نمایشگاه خودرو شانگهای، مرسدس‌بنز S350L را دیدیم یا حتی در همین خبر، می‌بینیم که ب‌ام‌و با سری ۵ Li به نمایشگاه پا گذاشته است! کد L که در آخر بعضی از مدل‌های شرکت‌های خودروساز می‌بینیم به معنای Long-WheelBase است.

این خودروها کمی کشیده‌تر از مدل استاندارد هستند و به عنوان یک خودروی تشریفاتی به حساب می‌آیند. نمونه خودرو ایرانی این سبک طراحی، می‌توانیم به سمند سریر اشاره کنیم که چند سانتی‌متری از مدل استاندارد کشیده‌تر بود و به عنوان مدل لوکس سمند، به امکانات رفاهی و تجهیزات بیشتری مجهز شده بود.

ب‌ام‌و سری ۵ Li از مدل استاندارد، ۱۳۳ میلی‌متر کشیده‌تر است و ۵۰۶۹ میلی‌متر طول دارد. طول این خودرو نسبت به مدل لانگ‌ویل بیس سری ۷، ۲۹ میلی‌متر کم‌تر است. ب‌ام‌و ادعا کرده که این خودرو ۱۳۰ کیلوگرم از از مدل قبلی سبک‌تر است. گفته می‌شود که این اتاق حدود ۱۶۱۰ کیلوگرم، وزن دارد؛ با این وجود حدود ۴۰ کیلوگرم از مدل استاندارد سنگین‌تر است.

منبع: AutoCar
telegram_ad2_1

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه