همکاری تویوتا با MIT و استنفورد برای آینده‌ی هوشمندتر

۱۹ فروردین ۱۳۹۸ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۱ دقیقه

مسوولان شرکت خودروسازی تویوتا در جریان یک رویداد مطبوعاتی اعلام کردند که با دانشگاه MIT و استنفورد وارد همکاری می‌شوند تا در زمینه‌ی هوش مصنوعی و روباتیک به تحقیق بپردازند.

شرکت تویوتا با دو دانشگاه MIT و استنفورد قرارداد همکاری بسته تا در زمینه‌ی روبات‌ها و هوش مصنوعی تحقیق کنند.

این شرکت در هر دو دانشگاه، ساختمان‌هایی را به این منظور بازگشایی کرده و طی پنج سال، ۵۰ میلیون دلار برای پیش‌برد این برنامه بودجه تخصیص خواهد داد. تویوتا همچنین دکتر «گیل پرت» (Gill Pratt) – مسوول رقابت‌های روباتیک DARPA – را برای مدیریت این شراکت به استخدام درآورده است.

هدف اصلی از تاسیس این تسهیلات مشخص نیست، اما تویوتا به “بهبود وضعیت انسان” و “تحرک‌پذیری در آینده” اشاره کرد. مشخصا تکنولوژی‌های زیادی در رانندگی اتوماتیک دخیل هستند؛ بنابراین، یکی از موضوعات مورد توجه در این تحقیق خودروهای بدون راننده خواهند بود. پرت می‌گوید هدف از تلاش‌های ما استقلال بیشتر انسان‌ها است؛ به‌طوری که بیماری یا سن دیگر یک عامل محدود کننده نباشد.

پرت همچنین اشاره می‌کند که یکی دیگر از اهداف‌شان کاهش و حتی حذف تصادفات بزرگ‌راهی است، بدون اینکه لذت رانندگی در هر سنی از بین برود. شاید منظور از این گفته این باشد که در خودروهای آینده میزان رانندگی اتوماتیک قابل تنظیم خواهد بود و راننده‌ها بسته به میزان توانایی‌شان می‌توانند نحوه‌ی رانندگی را تعیین کنند. همچنین این موضوع نشان می‌دهد که تویوتا مخالف خودروهای کاملا بدون راننده است. گیل پرت همچنین اشاره کرد که تویوتا می‌خواهد در زمینه‌ی ابزارهایی برای جابه‌جایی اشیا در داخل خانه هم تحقیق کند.

پرت در جریان یک پرسش و پاسخ گفت که برای ساخت وسایل نقلیه‌ی کاملا امن تحقیقات بیشتری در زمینه‌ی هوش مصنوعی نیاز است. از سوی دیگر صحبت‌های «کیوتاکا ایسه» مدیر ارشد تویوتا از تفاوت فلسفه‌ی تویوتا و گوگل در مورد خودروهای اتوماتیک خبر می‌دهد. ایسه و پرت هر دو معتقدند رانندگی یکی از تفریحات زندگی است و در خودروهای گوگل این نکته نادیده گرفته شده است. از آن گذشته، زمان زیادی طول خواهد کشید تا خودروهای اتوماتیک را به طور کاملا امن، موثرتر و حتی مفرح‌تر آماده‌ی ورود به بازار کرد.

منبع: The Verge

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه