ایمیل‌ به این زودی‌ها نمی‌میرد

۷ مهر ۱۳۹۷ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۲ دقیقه
ایمیل

اگر دیگر مثل گذشته حوصله‌ی چک کردن ایمیل‌تان را ندارید، بهتر است کمی در رفتار خود تجدید نظر کنید. بر اساس نتایج تحقیقی که دیروز منتشر شد، ایمیل به عنوان یک ابزار ارتباطی، به این زودی‌ها از گود خارج نمی‌شود.

با وجود محبوبیت روزافزون اپلیکیشن‌های پیام‌رسانی و شبکه‌های اجتماعی، ایمیل جایگاه خود را به عنوان مهم‌ترین وسیله‌ی ارتباطی در محیط‌های کاری حفظ خواهد کرد. حتی گفته شده که اهمیت ایمیل در پنج سال آینده بیشتر هم خواهد شد.

اخیرا یک نظرسنجی آنلاین در مورد استفاده از ایمیل در محیط‌های کاری ایالات متحده‌ی آمریکا صورت گرفت. شرکت «ادوبی سیستمز» (Adobe Systems) این نظرسنجی را برگزار کرد. در این نظرسنجی ۴۰۰ کارمند شرکت کردند. نتایج این نظرسنجی جالب توجه است؛ تقریبا نیمی از شرکت‌کنندگان فکر می‌کردند که استفاده از ایمیل در سال‌های آینده افزایش پیدا می‌کند. ۱۹ درصد از شرکت‌کنندگان هم اعتقاد داشتند رشد استفاده از ایمیل در چند سال آینده بسیار شدید خواهد بود.

 

1mag

 

نتایج این نظرسنجی نشان داد که بیش از ۹۰ درصد از کارمندان به‌طور روزانه ایمیل‌های شخصی‌شان را سر کار چک می‌کردند. ۸۷ درصد کارمندان هم در خارج از ساعات کاری به ایمیل‌های کاری‌شان سر می‌زدند.

«کریستین ناراگان» (Kristin Naragon) از شرکت ادوبی سیستمز در این مورد می‌گوید: «ایمیل به عنوان یک عنصر پایه‌ در فرهنگ محیط‌های کاری همچنان به حیات خود ادامه خواهد داد.» او همچنین اضافه می‌کند: «به‌طور حتم بسیاری از شرکت‌ها به سراغ ابزارهای نوین ارتباطی می‌روند؛ با این حال، ایمیل هم از دور خارج نخواهد شد.»

این تحقیق نشان داد که کارمندان آمریکایی به طور متوسط روزی ۳/۶ ساعت ایمیل خود را چک می‌کنند. به‌طوری‌که ۲/۳ ساعت از این زمان به چک کردن ایمیل‌های کاری و ۱/۳ ساعت به ایمیل‌های شخصی اختصاص دارد.

 

2mag

«کریستین ناراگان» به یک نکته‌ی جالب اشاره می‌کند. به گفته‌ی او آمریکایی‌ها پیوسته ایمیل خود را بررسی می‌کنند تا مبادا چیزی را از دست بدهند. آن‌ها این رفتار را حتی در موقعیت‌های غیرمعمول و حتی شرایط خطرناک ادامه می‌دهند.

نزدیک به ۸۰ درصد شرکت‌کنندگان در این نظرسنجی گفته‌اند که قبل از رسیدن به محل کار، ایمیل‌شان را چک می‌کنند. ۳۰ درصد آن‌ها هم اول صبح و روی تخت خواب این کار را انجام می‌دهند. نیمی از آن‌ها هم در طول مسافرت به ایمیل‌های خود سر می‌زنند.

این ارقام برای افراد ۱۸ تا ۳۴ ساله حتی بیشتر است. ۴۵ درصد از کارمندان در این رده‌ی سنی به محض بیدار شدن ایمیل خود را چک می‌کنند. ۲۵ درصد افراد در این گروه سنی موقع رانندگی هم ایمیل خود را باز می‌کنند.

گویا با وجود همه‌گیر شدن برنامه‌های پیام‌رسانی جدید و شبکه‌های اجتماعی متعدد، هنوز هم ایمیل جایگاه خودش را حفظ کرده. دست‌کم در محیط‌های کاری ایالات متحده این‌چنین است. نکته‌ی جالب این تحقیق این است که هیچ نشانه‌ای از روند کاهشی استفاده از ایمیل در محیط‌های کاری دیده نمی‌شود؛ حتی بسیاری از کاربران معتقدند استفاده از ایمیل در سال‌های آینده بیشتر هم خواهد شد.

‌‌‌منبع: Reuters

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه