ترسناک‌ترین پل شیشه‌ای جهان در چین افتتاح شد

۱۹ آذر ۱۳۹۹ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۱ دقیقه
پل شیشه‌ای

در طول گرند کنیون شهر «ژانگجیاجی» (Zhangjiajie) چین و در ارتفاع ۳۰۰ متری از ژرفنای پوشیده با درخت و عمیق این دره، یک پل معلق شیشه‌ای دلهره‌آور قرار دارد.

پل شیشه‌ای گرند کنیون ژانگجیاجی روز ۲۰ آگوست (۳۰ مرداد) در استان «هونان» برای عموم مردم افتتاح شد. حالا این پل، مرتفع‌ترین و طولانی‌ترین پل شیشه‌ای است که تاکنون ساخته شده. گذرگاه آن بیش از ۴۲۶ متر و عرضش ۱.۸ متر است. این پل ظرفیت ۸۰۰ نفر را دارد.

کف این پل که توسط «هایم دوتان»، مهندس معماری، طراحی شده، از ۹۹ پنل شیشه‌ای چند لایه تشکیل شده است. به این ترتیب، کسانی که جرئت می‌کنند از این پل رد شوند، می‌توانند ببینند دقیقا چقدر بالاتر از زمین ایستاده‌اند. «دوتان» در بیانیه‌ای گفت: «پل شیشه‌ای ژانگجیاجی طوری طراحی شده که تا حد ممکن نامرئی باشد؛ پل سفیدی که در ابرها محو می‌شود.»

طبق شبکه تلویزیونی CCTV ساخت این پل ۳.۴ میلیون دلار هزینه برداشت. قرار بود این مکان توریستی اوایل تابستان افتتاح شود، اما این تاریخ عقب افتاد تا امنیت آن بیشتر و دقیق‌تر مورد بررسی قرار گیرد.

در ماه ژوئن، از داوطلبان دعوت شد تا با یک پتک به شیشه ضربه بزنند تا استحکام و دوام آن را نشان دهند. در طول مراسم تست، مقامان حتی با یک خودرو از پل رد شدند.

zhangjiajie-test

پل ژانگجیاجی جدیدترین و شگفت‌انگیزترین گذرگاه شیشه‌ای است که در طی چند سال اخیر در چین ساخته شده است.

با اینکه پل ژانگجیاجی برای عموم افتتاح شده است، اما ساخت آن هنوز کامل نشده. تا ژوئن ۲۰۱۷ توریست‌های شجاع می‌توانند بانجی جامپینگ هم در این پل انجام دهد.

IP_Prof_Architect_Haim_Dotan_Zhangjiajie_Glass_Bridge-2__18052015-1024x768 zhangjiajie-bridge zhangjiajie-open

منبع: Business Insider

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

یک دیدگاه
  1. سیدحمید

    چین به مرور و با برنامه ریزی دقیق و منسجم تا چند سال آینده به رکورد دار تمامی عرصه های علم و تکنولوژیدر جهان تبدیل خواهد شد کما اینکه همین امروز هم در بسیاری از عرصه ها رکورد دار است.البته نباید فراموش کرد که واردات سرسام آور بی ارزشترین محصولات چین توسط کشورمون نقش بسزایی در شکوفایی اقتصاد این اژدها داشته و دارد.

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه