طراحی گوشی هواوی P30 لایت مشخص شد

۱۰ اسفند ۱۳۹۷ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۱ دقیقه
هواوی P30

در چند سال اخیر، هواوی سه مدل مختلف از گوشی‌های سری P را روانه‌ی بازار کرده و سال ۲۰۱۹ هم از این قاعده مستثنا نیست. در همین رابطه، تصاویری از گوشی هواوی P30 لایت در سایت رگولاتوری چین منتشر شده است که به‌لطف آن‌ها، می‌توانیم طراحی این گوشی را مورد بررسی قرار دهیم.

از لحاظ طراحی، مدل لایت هواوی P30 تفاوت خیلی زیادی با برادران گران‌تر خود ندارد. این گوشی از نمایشگر ۶.۱۵ اینچی به همراه حاشیه‌های کناری باریک و حاشیه‌ی نسبتا ضخیم در پایین، بهره می‌برد. در ضمن نباید بهره‌گیری از فریم آلومینیومی و پنل پشتی شیشه‌ای را از قلم بیندازیم.

مهم‌ترین تفاوت این گوشی، در بخش پنل پشتی است. از آنجایی که این گوشی قیمت پایین‌تری دارد، هواوی به جای بهره‌گیری از حسگر اثر انگشت زیر نمایشگر، ترجیح داده این حسگر را در پنل پشتی تعبیه کند. بعد از تعبیه دوربین دوگانه برای گوشی‌های P20 لایت و میت ۲۰ لایت، گوشی هواوی P30 لایت از دوربین سه‌گانه اصلی بهره می‌برد که البته در چینش آن شاهد تغییرات کوچکی هستیم. به‌عنوان مثال، این گوشی به جای فلش LED دو رنگ، از فلش LED ساده یک‌رنگ استفاده می‌کند. در ضمن فقدان دوربین ToF و سیستم فوکوس خودکار لیزری هم با توجه به قیمت پایین‌تر این گوشی، کاملا طبیعی محسوب می‌شود. در نهایت باید انتظار ارائه دوربین‌های ضعیف‌تری هم داشته باشیم که البته در مورد جزئیات این دوربین‌ها هنوز اطلاعات موثقی منتشر نشده است.

این گوشی به جای اینکه از تراشه ۷ نانومتری کایرین ۹۸۰ بهره ببرد، گفته می‌شود دارای تراشه کایرین ۷۱۰ است. در کنار آن، باید انتظار ارائه ۴ یا ۶ گیگابایت حافظه رم به همراه حداقل ۶۴ گیگابایت حافظه داخلی را داشته باشیم. انرژی هواوی P30 لایت را هم ظاهرا یک باتری ۳۲۴۰ میلی‌آمپر ساعتی تامین می‌کند.

این گوشی در تاریخ ۲۶ مارس در کنار هواوی P30 و P30 پرو در پاریس رسما معرفی می‌شود. فروش آن هم از اوایل آوریل آغاز خواهد شد که البته تاریخ دقیق آن هنوز اعلام نشده است.

منبع: Phone Arena

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه