تقلب در پروژه کیک‌استارتر

۲۱ تیر ۱۳۹۴ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۱ دقیقه

چند روز پیش، یک شرکت اقدام به ارایه‌ی گوشی‌های بی‌سیم در کیک‌استارتر کرد و توانست تنها پس از چند ساعت چند برابر بودجه‌ای که درخواست کرده بود را جمع‌آوری کند.

اخیرا عده‌ای سعی کرده‌اند تا محصولی را بخرند و در کیک‌استارتر به فروش بگذارند.

با این حال، مدت کوتاهی نگذشته است و وب‌سایت کیک‌استارتر این پروژه را متوقف کرده است. این گوشی‌ها از بلوتوث برای ارتباط بی‌سیم استفاده می‌کردند و قرار بود با قیمت ۵۹ دلار عرضه شوند، قیمتی پایین‌تر از مدل‌های مشابهی که در بازار موجود هستند. با توجه به گزارشی که کیک‌استارتر ارایه داده است، این طور به نظر می‌رسد کسانی که این کیک‌استارتر را راه انداخته بودند، قصد تولید محصولی جدید نداشته و فقط می‌خواستند محصول‌شان را بدین صورت بفروشند.

قوانین وب‌سایت کیک‌استارتر، فروش محصولاتی که توسط کسانی دیگر ساخته شده باشند را غیر ممکن می‌کند. دروغ بودن اطلاعاتی که این کیک‌استارتر ارایه داده بود، توسط بسیاری از کاربران این وب‌سایت گوش‌زد شده بود. آن‌ها دقیقا محصولی که ارایه شده بود را در یک سایت چینی پیدا کرده بودند.

با این حال، شخصی که این کیک‌استارتر را به راه انداخته بود، از عمل‌اش دفاع کرده و گفته است که قبل از به راه‌اندازی کیک‌استارتر، از شرکت چینی سازنده‌ی این گوشی‌ها اجازه گرفته بود. ظاهرا محبوبیت بالای سرویس کیک‌استارتر موجب شده است تا خیلی از پروژه‌هایی که در این سرویس ارایه می‌شوند یا محقق نشوند، یا اینکه محصولی غیر از چیزی که تبلیغ کرده بودند را ارایه دهند.

سرویس کیک‌استارتر در ابتدا به عنوان پلتفرمی برای محقق شدن ایده‌های افراد ارایه شده بود و دیدن این موضوع که افراد از این سرویس به عنوان یک فروشگاه استفاده می‌کنند، جلوه‌ی زیبایی نیست.

منبع: Digital Trends

دیدگاه شما

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه