تنها پنج روز پس از افتتاح،‌ یک میلیون نفر در بانک اینترنتی کره‌ای حساب باز کردند

۱۱ مرداد ۱۳۹۶ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۱ دقیقه
تنها پنج روز پس از افتتاح،‌ یک میلیون نفر در بانک اینترنتی کره‌ای حساب باز کردند

با گذشت فقط پنج روز از افتتاح یک بانک اینترنتی در کره به نام «کاکائو بانک» (Kakao Bank)، بیش از یک میلیون نفر در آن حساب باز کردند. کاکائو بانک دومین بانک اینترنتی در کره‌ی جنوبی است. بانک‌های اینترنتی فاقد هرگونه شعبه‌ی فیزیکی هستند و تمام خدمات آن‌ها به صورت آنلاین انجام می‌شود.

کاکائو بانک روز ۲۷ جولای ۲۰۱۷ افتتاح شد و در عرض پنج روز مردم چنان برای افتتاح حساب به آن هجوم بردند که سرورهایش دچار مشکل شد. مدیران این بانک می‌گویند که اگر مشکلات زیرساختی برای آن‌ها پیش نمی‌آمد، میزان افتتاح حساب کاملا بیشتر از این‌ها بود. کاکائو بانک وابسته به کمپانی کاکائو (Kakao Corp)، مالک اپلیکیشن پیام‌رسان «کاکائو تاک» (Kakao Talk) است. کاکائو تاک یک اپلیکیشن پیام‌رسان کاملا پرمخاطب در کره‌ی جنوبی به حساب می‌آید و به نظر می‌رسد که بخش زیادی از استقبال به دلیل وجود همین اپلیکیشن پیام‌رسان است.

با این حساب، کاکائو بانک از رقیب خود «کی بانک» (K Bank) به طور کامل پیشی گرفته است. در سال ۲۰۱۵ دولت کره‌ی جنوبی به دو کمپانی کاکائو و KT مجوز تاسیس بانک اینترنتی داد. کمپانی KT، کی بانک را در ماه آوریل امسال راه‌اندازی کرد ولی با وجود گذشت چند ماه فقط ۶۰۰ هزار نفر در آن حساب باز کرده‌اند.

باز کردن حساب در کاکائو بانک کار خیلی آسانی است و از طریق اپلیکیشن به راحتی با یک شماره تلفن و ID صورت می‌گیرد.

بانک‌های اینترنتی که با نام «بانک‌های مستقیم» (Direct Banks) هم شناخته می‌شوند، فاقد شعبه یا خدمات فیزیکی هستند. تمام خدمات این بانک‌ها به صورت آنلاین صورت می‌گیرد و مزیت آن‌ها، هزینه‌ی عملیاتی بسیار پایین است و بنابراین در مقایسه با بانک‌های معمولی می‌توانند به مشتریان خود سود بیشتری بدهند. یکی از اولین بانک‌های مستقیم، «فِرست دایرکت» (First Direct) است که سال ۱۹۸۹ در بریتانیا افتتاح شد. بانک‌های مستقیم آن زمان بیشتر از تلفن برای انجام خدمات استفاده می‌کردند.

منبع: Coinspeaker

telegram_ad2_1

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

یک دیدگاه
  1. Avatar محمد رضا

    کاشکی تو ایرانم ساخته بشه

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه