آیا توده‌های عظیم ناشناخته‌ای که دور این ستاره می‌چرخند، موجودات بیگانه هستند؟

۶ بهمن ۱۳۹۵ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۱ دقیقه

ماه گذشته خبرهای متعددی منتشر شد که از احتمال وجود موجودات فضایی هوشمند پیرامون ستاره‌ای در کهکشان ما خبر می‌داد.

این ستاره‌ی کهکشان راه شیری، KIC 8462852 نام دارد و به خاطر این‌که دایم شدت نور آن بدون یک الگوی ثابت و مشخص تغییر می‌کند، این‌طور شک برانگیز شده و کنجکاوی خیلی‌ از دوستداران علم نجوم و فضا را تحریک کرده است.

چندی پیش سفینه‌ی «کپلر» (Kepler) ناسا کشف کرد که تغییر نور این ستاره به علت عبور یک یا چند حجم عظیم است که از جلوی آن عبور می‌کنند. اما حرکت این حجم‌ها از هیچ الگوی منظمی پیروی نمی‌کند.

از زمان مشاهده و پخش این خبر، فرضیه‌های زیادی مطرح شد. در یکی از این فرضیه‌ها که طرفداران کمی هم نداشته، گفته می‌شود شاید “ ابر سفینه‌هایی باشند که به موجودات غیرزمینی تعلق دارند و دور ستاره می‌چرخند تا از آن انرژی بگیرند.

در یکی از این فرضیه‌ها که طرفداران کمی هم نداشته، گفته می‌شود شاید “ابر سفینه‌هایی باشند که به موجودات غیرزمینی تعلق دارند و دور ستاره می‌چرخند تا از آن انرژی بگیرند.”

اما محققان اطلاعات حاصله از تلسکوپ Spitzer Space ناسا را مورد مطالعه قرار دادند و به فرضیه‌ی قوی‌تر و منطقی‌تری که رسیدند. آن‌ها اعلام کردند که احتمالا این احجام فقط یک سری ستاره‌ی دنباله‌دار هستند که روی مدار خاصی دور ستاره‌‌ی KIC 8462852 می‌گردند.

محققان سعی کردند وضعیت ستاره را بر اساس طول موج پرتو فروسرخ مورد مطالعه قرار دهند تا وجود احجام گرم را در پیرامون آن تشخیص دهند. ولی از آن‌جایی که چنین پروتوهایی مشاهده نشد، این فکر قوت می‌گیرد که احتمالا این حجم‌ها فقط تعدادی ستاره‌ی دنباله‌دار هستند که در حالت نامنظمی حرکت می‌کنند.

یک ستاره‌ی دنباله‌دار بزرگ که ستاره‌ی اصلی محسوب می‌شود، در سال ۲۰۱۱ از جلوی KIC 8462852 عبور کرده بود و توده‌ای از ستاره‌های دنباله‌دار کوچک‌تر در ۲۰۱۳ از همان مسیر رد شدند.

در انتها لازم به ذکر است که محققان فرضیه‌ی «موجودات بیگانه» را رد نکرده‌اند ولی در این اتفاقات مرموز که از پیش توضیحی برای آن‌ها مشخص نیست، همیشه اگر هیچ دلیل و توجیهی برای موضوع پیدا نشد، فرضیه‌ی موجودات بیگانه به عنوان آخرین جواب احتمالی در نظر گرفته می‌شود.

منبع: The Verge

 

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

۶ دیدگاه
  1. محمدرضا

    چیزی بنام موجودات فضایی وجود نداره اگه مستند ظهور رو دیده باشین متوجه این موضوع میشین.

  2. بنیامین

    ستاره دنباله دار نه , شهاب سنگ یا سیارک

  3. دانیال1

    روسیه هم گفته سال ۲۰۲۳ باید برای دیدن موجودات فضایی اماده باشیم

  4. آرمان

    خب همتون میدونین موجودات فضایی چیزی نیست که بشه انکارش کرد،ناسا گفته که تا چند سال دیگه تملمی اطلاعاتی که از موجودات فضایی روی زمین اتفاق افتاده رو جهانی میکنه و به تمامیه خبر گذاریا میده،این خودش یه دلیل محکمه که موجودات فضاییه زیادی پاشون به زمین رسیده

    1. ....

      وجود آدم فضایی ها محکم ترین جواب ناسا و کلا دولت آمریکا برای مخفی کردن برنامه و آزمایش سلاح های غیر متعارفش بوده هست و خواهد بود . این چرندیات هم فقط واسه مشغول کردن یه عده مردم و خوراک رادیو تلویزیون هاشون هست.

      جالبه این آدم فضایی های خیالی که این همه هم از ما پیشرفته تر هستن هیج وقت دلشون نیومد حتی یه سیگنال خیلی ضعیف هم بفرستن به زمین . اومدن خودشون یا نشانه هایی از وجود خودشون به زمین پیشکش!!!

      احتمالا منفعت یه عده ای تو زمین ایجاب می کرده که تا الان این آدم فضایی ها نخوان بیان وارد زمین بشن و چشم مردم زمین به جمالشون روشن بشه!!!

    2. فرزاد شریف زاده

      دوست عزیز،
      در مورد احتمال وجود یا عدم وجود حیات در سیارات دیگه که به طبع با توجه به عدم قطعیت و خاصیت احتمالاتی، همیشه احتمالی وجود داره.

      اما در خصوص خبری که از جانب ناسا عنوان کردید اگر سورس و منبع خبر را در سایت یا خبرگزاری رسمیی دیده اید به ما هم بگویید. در غیر اینصورت لازم به ذکر است که نه تا به حال در سایت ناسا چنین جمله ای گفته شده و نه اصلا معقول به نظر می رسد.

      لطفا اخباری را که در شبکه های اجتماعی می خوانید قبل از انتشار مجدد، با دقت و بررسی و شک بیشتری مورد توجه قرار دهید.
      با تشکر

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه