تولید پارس تندر و ۳ خودروی دیگر متوقف شد

۳۱ تیر ۱۳۹۷ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۱ دقیقه
توقف تولید پارس تندر

تولید پارس تندر و ۳ خودروی سواری دیگر شامل MVM 550، بسترن B50 و جک J5 از اردیبهشت ماه امسال متوقف شده است.

به گزارش ایسنا، تولید پارس تندر از ۹۵۱ دستگاه در اردیبهشت ۹۶ به صفر دستگاه در اردیبهشت امسال رسیده است. تولید ام‌وی‌ام ۵۵۰ هم از تیراژ ۷۰۹ دستگاه در سال گذشته به صفر دستگاه کاهش پیدا کرده. همچنین تولید دو خودرو چینی آسا B50 و جک J5 به ترتیب از ۹۹ و ۵۲۹ دستگاه در اردیبهشت پارسال به صفر دستگاه رسیده که عملا به معنی توقف تولید فعلی این خودروهاست.

درحالی تولید این ۴ خودرو متوقف شده که تیراژ دیگر اتومبیل‌های تولیدداخل افزایش پیدا کرده است. بر اساس این گزارش، تولید انواع خودروهای سواری نسبت به اردیبهشت ۱۳۹۶ با رشد ۴۰.۱۸ درصدی همراه بوده است. به‌طوری که تولید انواع خودروهای سواری ایران‌خودرو از ۵۳ هزار و ۸۱ دستگاه در اردیبهشت ماه پارسال به ۶۴ هزار و ۳۳۷ دستگاه رسیده است.

همچنین تیراژ تولید محصولات گروه خودروسازی سایپا از ۳۳ هزار و ۸۱۴ دستگاه به ۶۰ هزار و ۹۴۵ دستگاه افزایش پیدا کرده. خودروسازی مدیران، تیراژ محصولات خود را ظرف یک سال از ۵۳۷۴ به ۶۹۰۸ دستگاه رسانده و محصولات کارمانیا با ۴۱ دستگاه افزایش از ۲۸۲ دستگاه به ۳۲۳ دستگاه رسیده است. البته در میان شرکت‌های خودروسازی داخلی، دو شرکت کرمان‌موتور و خودروسازان بم با کاهش تولید همراه بوده‌اند؛ به طوری که کرمان‌موتور تولید محصولات خود را از ۵۰۲۲ به ۴۰۴۰ دستگاه و خودروسازان بم از ۱۱۹ به ۱۰۴ دستگاه کاهش داده‌اند.

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه