تغییرات در هیئت مدیره‌ی توییتر ادامه دارد

۳۰ مهر ۱۳۹۷ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۱ دقیقه

از شواهد پیداست سال ۲۰۱۶ برای توییتر سال خوبی نبوده است. استعفای تعداد زیادی از مدیران این شرکت تا گزارش مالی آن که اخیرا منتشر شد، این شرکت را وادار به اعمال تغییرات اساسی کرده است.

امروز «جک دورسی» مدیرعامل توییتر اعلام کرد «دبرا لی» (Debra Lee) رییس و مدیرعامل شبکه‌ی تلویزیونی Black Entertainment Television یا BET به هیئت مدیره‌ی توییتر می‌پیوندد. این شرکت هم‌چنین اعلام کرده دبرا لی یکی از گزینه‌های کمیته‌ی نظارت این شرکت خواهد بود.

دبرا-لی

دبرا لی، رییس و مدیرعامل شبکه‌ی تلویزیونی BET

مدت‌هاست توییتر برای ساختار مردانه و سفیدپوست‌اش مورد انتقاد است. پس از این‌ که مدیران بعضی بخش‌ها استعفا دادند این شرکت هیچ تلاشی در راستای جذب نژادهای مختلف برای سمت‌های مهم نکرد. «جسی جکسون» رهبر حقوق شهروندی آذر ماه گذشته خطاب به این شرکت گفته بود: “سیاهپوستان و لاتین‌ها به اندازه‌ی بقیه‌ی افراد از این شبکه‌ی‌ اجتماعی استفاده می‌کنند. اما مدیران ارشد بالارتبه و هیئت مدیره همگی سفیدپوست‌اند.”

همزمان با ورود دبرا لی به هیئت مدیره‌ی توییتر، دو مدیر دیگر سرمایه‌دار بزرگ «پیتر کری» (Peter Currie) و غول بزرگ رسانه «پیتر چرنین» (Peter Chernin)، توییتر را ترک خواهند کرد. حدودا یک ماه پیش، «هیو جانسون» مدیراجرایی مالی و معاون رییس شرکت صنایع غذایی پپسی (Pepsico) و کارآفرین انگلیسی «مارتا لین فاکس» (Martha Lane Fox) را به اعضای هیئت مدیره افزود.

منبع: Engadget

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه