جایزه ۴ میلیارد تومانی ماهانه سامسونگ به توسعه‌دهنده‌های تایزن

۲۴ آبان ۱۳۹۵ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۱ دقیقه

وقتی بحث سیستم‌های عامل گوشی‌های هوشمند به میان می‌آید با دو نام اصلی مواجهیم. اندروید و iOS. علت قدرت و سهم‌بازار گسترده این سیستم‌های عامل به دلیل تعداد اپلیکیشن‌های زیادی است که توسعه‌دهنده‌ها برای این دو در نظر گرفته و منتشر می‌کنند. اما سیستم عامل تایزن که توسط سامسونگ از سال ۲۰۱۲ معرفی شده و این شرکت آن را در برخی از گوشی‌هایش هم به کار می‌گیرد شرایط مشابهی ندارد و توسعه‌دهنده‌ها برای ارائه اپلیکیشن‌های مناسب آن وقت و نیروی چندان زیادی صرف نمی‌کنند.

سامسونگ نسبت به این وضعیت آگاهی دارد و به فکر راه چاره است. برای تشویق توسعه‌دهنده‌ها برنامه‌ای در نظر گرفته شده با نام Incentive Program، یک اپ تایزن که قصد اصلی آن تشویق توسعه‌دهنده‌ها به ساخت اپ‌های گوناگون در حوزه‌های مختلفی چون بازی، شبکه‌های اجتماعی، سبک زندگی و … است. برای هر اپ موفق هم سامسونگ مبلغ ۱۰ هزار دلار پول پرداخت می‌کند.

توسعه‌دهنده‌ها برای شرکت در این برنامه باید در زمان آغاز ثبت نام در ژانویه سال آینده میلادی اپلکیشن‌شان را در incentive.tizenstore.com ثبت کنند و سامسونگ هم به ۱۰۰ اپلیکیشن برتر ثبت‌شده که بیش‌تر از همه دانلود شده باشند ۱۰ هزار دلار جایزه می‌دهد. مبلغی که در مجموع به ۱ میلیون دلار می‌رسد. البته سامسونگ این اقدام را هر ماه از ماه فوریه تا اکتبر سال ۲۰۱۷ انجام خواهد داد. مبلغی که حدود ۹ میلیون دلار هزینه برای سامسونگ در بر خواهد داشت و اهمیت توسعه و ساخت اپلیکیشن برای تایزن را یادآوری می‌کند.

فکر می‌کنید سامسونگ در جای درستی سرمایه‌گذاری می‌کند و می‌تواند تایزن را به عنوان یک بدیل در برابر اندروید iOS مطرح کند؟ یا این شرکت صرفا دارد پولش را دور می‌ریزد و باید به فکر هزینه این پول در بخش‌های دیگری باشد؟

منبع: PhoneArena

‌‌

telegram_ad2_1

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

۱۱ دیدگاه
  1. Avatar hossein

    واقعا اشتباه بزرگی داره انجام میده چون ریسکش خیلی بالاست این سیستم عامل بخواد با آندروید و IOS رقابت کنه مردم دیگه این کشش رو ندارن که از یه سیستم عامل کامل با این همه اپ برن سر یه سیستم جدید .
    به نظر من این همه سرمایه گذاری رو ببره بزاره روی آندروید و یه آندروید مختص خودش بدون رابط کاربری ارائه بده که لااقل نخواد اینقد هزینه سخت افزار بده برای جبران فضای رمی که رابط کاربری آندروید میگیره و باگ هایی که داره .
    اگر رو اندروید کار کنه مطمئنا میتونه اپل رو با خاک یکسان کنه چون الان اپل فقط IOS رو داره که باهاش داره میاد بالا

  2. Avatar آریا

    یه جا میاد ۸ میلیارد دلار پول هارمن میده
    یه جا این همه جایزه برای تایزن

    اونم تو اوضاعی که بخاطر ماشین لباس شویی و نوت ۷ این همه ضرر کردن و ارزش سهامشون اومده پایین
    پول مفت دارن مگه اینا ؟
    چرا رویه چیز درست درمون سرمایه گذاری نمیکنن ؟

  3. Avatar احمد

    یا این شرکت صرفا دارد پولش را دور می‌ریزد و باید به فکر هزینه این پول در بخش‌های دیگری باشد؟ گزینه ۱ داره پولشو دور میریزه بهتره که با این پول یکم بیشتر رو موبایل و ماشین لباسشوییش کار کنه که نترکن فک و صورت مردم هم خورد نشه

  4. Avatar آرتا

    همه ی این حرفا، همه این کارا، همه ی این پول دور ریختنا رو موقع رقابت با سیمبین هم انجام داد. سه سال مردمو با سیستم عامل بادا به بازی گرفت. جالب اینجاس که خیلی هم دو نیس واسه سال ۲۰۰۵ بود بادا و ۲۰۰۹ جمع شد. کره این دیگه، انتظار تفکر بدیع آمریکایی رو نباید داشت.

    1. Avatar علی

      اتفاقا در اون زمان و قبل از به وجود اومدن اندروید کار خوبی بود و خوب هم فروش کرد تا وقتی که اندروید جایگزینش شد حالا هم شاید میخاد جایگزینی برای اندروید پیدا کنه .ولی واقعا کدوم تفکرد بدیع؟تفکر بدیع حذف جک؟ سه سال استفاده از یک طراحی؟ ضد اب کردن بدون گارانتی؟ استفاده از فورس تاچی که درصد بسیار بالایی از کاربراش ماهی یک بارم ازش استفاده نمیکنن؟ همین کره بیشتر صفحه نمایش های ایفون ۸ تمام رم های ایفون های موجود سی پی یو ی ایفون ها تا پارسال کارت گرافیک های انویدیا سی پی یو های چیپست های بالا رده ی کوالکام رو میسازه.
      پس یچی بگین بگنجه!

      1. Avatar Sam

        Zotac gigabayt asus msi evga کدوم کرهای اند این از بحث گرافیک تا ۶ اس سامی و tsmc سی پی یو میساختن که به خاطر ضعف سامی امسال ازش استفاده نشد اینم از این صفحه نمایش رو شارپ و سامی و ال جی میسازن که احتمالا با خرید شارپ سامی دیگه این کارو هم نمیکنه سی پی یو رده بالا کوالکام و اگسینوس ۸۰ هسته ای خود سامی هر سال از ۲ هسته ای اپل شکست میخوره و شما طراحی نوت ۱ رو ببین نوت ۷ رو هم ببین چقدر طراحی تغییر کرده مظمئنا از تغییرات اپل خیلی بیشتر نبوده شما تا الان فورس تاچ کار نکردی وگرنه اینو نمی گفتی و فکر هم نمکنم اج سانی از فورس تاچ پر کاربرد تر باشه البته به جز گرونی و استحکام کم گوشی در اون ناحیه.

  5. Avatar احمد

    نه نمی شد . اول خود سامسونگ یک ایده‌ی تازه را روی تایزین بزند . هیچ کس با کپی کاری جایی اصلی را نمی تواند بگیرد.

  6. Avatar علی

    این شرکت با سرمایه ای که دارد این پول برای مثل پول تو جیبی میداند و به نظر من میتواند.

    1. Avatar Sam

      آره همون طور که ۲۰ میلیارد دلار ضرر نوت ۷ باعث نشد سر به راه تر بشه

  7. Avatar مهدی

    موفق میشه ایشالا …

  8. Avatar عباس

    کار نشد نداره

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه