حتی زاکربرگ هم روی وب‌کم‌اش نوار چسب می‌چسباند

۶ بهمن ۱۳۹۵ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۱ دقیقه

مدتی است که بنیان‌گذار فیسبوک، مارک زاکربرگ لحظات مختلفی از زندگی شخصی‌اش را با کاربران شبکه‌های اجتماعی به اشتراک می‌گذارد.

اما چند روز پیش او عکسی را با کاربران به اشتراک گذاشت که بوسیله آن قصد داشت رکورد شکنی‌های اینستاگرام را تبلیغ کند. ظاهرا این عکس اطلاعات بیشتری از آنچه زاکربرگ قصدش را داشته درباره او افشا کرده است. در واقع مارک زاکربرگ هم از جمله کسانی است که نگرانی‌های شدید امنیتی دارند. عکس او بررسی شده و مشخص شده است او بر روی دوربین وب‌کم لپ‌تاپ و همینطور بر روی میکروفون لپ‌تاپ خود نوار چسب چسبانده تا هکرها و جاسوسان نتوانند با استفاده از این وسایل وارد حریم خصوصی او شوند.

zucker 2

این عکس و ماجرای مربوط به آن تنها چند هفته پس از هک شدن اکانت‌های شبکه‌های اجتماعی زاکربرگ رخ داد، اکانت‌هایی که یکی از آنها پسورد ساده «dadada» را داشت.

حال اگر پیشینه و جایگاه زاکربرگ کافی نیست تا باور کنید او صرفا یک آدم پارانوئید و بدبین نیست بهتر است بدانید جیمز کامی مدیر FBI هم تایید کرده که به همین شیوه وب‌کم‌اش را می‌پوشاند.

راستش اگر در گذشته چنین کارهایی می‌کردید به نظر می‌رسید اسیر تئوری توطئه هستید اما حالا با مجموعه‌ای از افشاگری‌ها درباره جاسوسی و شنود؛ از افراد معمولی گرفته تا مشهور، خیلی‌ها از جمله مدیر عامل فیسبوک محتاط‌تر از قبل شده‌اند.

منبع: Mashable

کانال تلگرام دیجی کالا مگ

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

۶ دیدگاه
  1. Avatar shahab

    من تقریبا ۱۰-۱۲ سالی هست این کار رو میکنم !!خخخخ . و فکر میکنم جزو اولین هایی باشم که از این کار ها کرد !! روی دوربین های گوشیم هم چسب میزنم حتی لنز دوربین جلوی تبلتم رو جدا کردم.البته کاره ای نیستم دانشجو هستم !

  2. Avatar اشکان

    من خودم چند سالی میشه که اینکار رو می کنم و به دوستان و آشنایان هم توصیه کردم.عرفه که خیلی از شرکت های نرم افزاری و سخت افزاری اطلاعاتی رو از سیستم شما برای سرورهای خودشون می فرستن.البته ممکنه بعضی کاملا قانونی از شما اجازه بگیرن و بعضی هم سیستم عامل شما رو دور بزنن و بهش نفوذ کنن که در هر دو صورت دستشون برای خیلی کارا مثل استفاده از هدفون یا وب کم بازه. البته مسئله افراد خرابکار که ما بهش میگیم هکر هم جای خود داره.

  3. Avatar farid

    حالا هر چی میگیم گوگل و اپل جاسوسی میکنن این ملت باورشون نمیشه . اندروید ، آی او اس ، هوش مصنوعی اونها در داده کاوی …
    قبلن هم گفته بودم که مرورگر کروم از وب کم و میکروفن استفاده میکنه و اسکرین شات هم میگیره ، حالا اطلاعاتی که روی مرورگر جاری میشن دیگه بماند!

    1. Avatar بنیامین ت.د

      دوست عزیز من الان حدود ۱۵ ساله دارم روی موضوع کنترل دستگاه ها تحقیق میکنم و بهتون قول میدم هیچ وسیله کامپیوتری وجود نداره که غیر قابل کنترل باشه تمام کامپیوتر ها حتی بدون سیستم عامل قابل کنترل هستن

      1. Avatar farid

        خب که چی ؟! معلومه که میشه کنترل کرد اما در اغلب موارد کار ساده ایی نیست
        اما هیچ “کامپیوتر”ی بدون سیستم عامل نیست، حتی یک خط کد که تنها یک بیت رو تغییر بده . شاید منظورتون رابط کاربری باشه

    2. Avatar دانا

      اشاره به جاسوسی توسط اشخاص و شرکت هایی به این معتبری قطعا نیاز به یخورده مدرک داره 😐 کروم هم با اجازه دسترسی کاربر همه اینکار هارو میکنه

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه