حداقل مشخصات مورد نیاز برای استفاده از پلتفرم واقعیت‌مجازی‌ مایکروسافت

۲ آذر ۱۳۹۵ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۱ دقیقه

مایکروسافت در کنفرانس چند هفته پیش خود از توسعه پلتفرم واقعیت مجازی در بروزرسانی‌های جدید ویندوز ۱۰ خبر داد. ظاهرا این شرکت در زمینه ساخت یک پلتفرم واقعیت مجازی کاملا جدی است و حال مشخصات سیستم‌هایی که قادرند از این پلتفرم پشتیبانی کنند را هم اعلام کرده است.

این قابلیت‌های جدید خود را با بروزرسانی Windows 10 Creators Update نشان خواهند داد، بروزرسانی‌ که در بهار سال ۲۰۱۷ عرضه می‌شود و مایکروسافت قصد دارد با استفاده از ویندوز هولوگرافیک (محیط نرم‌افزاری که برای به کار انداختن هدست واقعیت افزوده هولولنز طراحی شده) پلتفرم واقعیت مجازی خود را در آن بسازد.

مایکروسافت در رویداد چند هفته پیش خود اعلام کرد که هدست‌های واقعیت مجازی ویندوز ۱۰ را شرکت‌های شریک مایکروسافت خواهند ساخت و با قیمت‌هایی در حدود ۳۰۰ دلار عرضه خواهند شد. حال این شرکت مشخصات لازم برای کامپیوترهای شخصی جهت پشتیبانی از پلتفرم واقعیت مجازی‌اش را هم اعلام کرده. بر این اساس اعلام شده که کاربران باید کامپیوتری با حداقل ۴ گیگابایت RAM، یک کارت گرافیکی که از DirectX 12 پشتیبانی کند، ۴ هسته پردازنده مرکزی که از پردازنده‌های دوهسته‌ای پشتیبانی کنند و قابلیت فراریسمانی (hyperthreading) داشته باشند. پشتیبانی از درگاه USB 3.0 هم به عنوان یکی دیگر از مشخصات ذکر شده.

همانطور که واضح است این مشخصات بسیار ابتدایی‌اند و تقریبا اغلب کامپیوترهای جدیدی که با ویندوز ۱۰ کار می‌کنند این قابلیت‌ها را دارند.

‌‌

منبع: Ubergizmo

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

۴ دیدگاه
  1. Avatar alireza

    من گرافیکم nvidia 2gb gddr5 940mx هست و مایکروسافت جلوی کارت گرافیکم علامت اخطار زده ولی بالا نوشته your pc can run some mixed reality experiences مشکل چیه ایا میتوانم عینکش رو بگیرم یا نه ولی برام نکست رو باز گذاشته (یعنی میتونم هدست رو به دستگاهم متصل کنم)الان گرافیکم ساپورت میکنه یا نه یا کنده چه کار کنم.

  2. Avatar ابوذر

    فکر کنم وقتی جمله انتهایی ” همانطور که واضح است این مشخصات بسیار ابتدایی‌اند و تقریبا اغلب کامپیوترهای جدیدی که با ویندوز ۱۰ کار می‌کنند این قابلیت‌ها را دارند.” را می نوشتید گذینه “DirectX 12 ” رو فراموش کرده بودید.
    با این محدودیت مایکروسافت تنها از فروشندگان سخت افزار حمایت کرده.
    گارتهای گرافیک بسیار قوی که تنها ۲ سال پیش تولید شده اند از این قابلیت برخوردار نیستند.
    پس مایکروسافت هم برای دلجویی و حمایت از تولید کنندگان سخت افزار این محدودیت رو اعمال کرده. والا چه نیازی به DirectX 12 هست!!!

    1. Avatar محمد

      جمله تاریخی بود!
      یه سرچ در مورد بهبود های دایرکت ایکس ۱۲ نسبت به ۱۱ انجام بدید تا متوجه بشید.
      خیلی از کارت گرافیک های قدیمی هم از ۱۲ پشتیبانی میکنن و کاراییشون دگرگون شده.
      برای اثبات این موضوع کافیه به گیمرها مراجعه کنید

    2. Avatar Kezzen

      دوست عزیز حتی گرافیک های آنبورد نسل ۶ مثل ماله خوده بنده که intel hd 615 هستش هم از دایرکست ۱۲ پشتیبانی میکنند و از نظر عملکرد بهبود های خیلی زیادی نسبت به دایرکست ۱۱ دارد

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه