حسگر اثرانگشت آیفون جان یک زن را نجات داد

۲۱ فروردین ۱۳۹۸ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۱ دقیقه

حسگر اثرانگشت یک ویژگی قابل‌توجه برای حفظ امنیت کاربران است که ظاهرا این‌بار توانسته با کمک دستیار هوشمند آیفون یعنی سیری موجب نجات جان یک زن شود.

یکی از مشکلات حسگرهای اثرانگشت اینجاست که اگر خواب باشید و کسی انگشت‌تان را روی گوشی قرار دهد می‌تواند این سد امنیتی را بشکند. پیش از این هم خبرهایی از کودکانی که با شیطنت انگشت والدین خود را روی گوشی قرار می‌دادند و به محتویات گوشی والدین دسترسی پیدا می‌کردند منتشر شده بود.

ظاهرا در جدیدترین این موردها ماجرای عجیب و جالبی رخ داده است. براساس آنچه در خبرگزاری‌ها منتشر شده، یک کودک ۴ ساله در شهر لندن، از این شیوه برای نجات جان مادرش استفاده کرده است. این کودک متوجه شده که مادرش در حالت ناهشیار قرار دارد و با هوشمندی بعد از قرار دادن انگشت مادر بر روی حسگر اثرانگشت و سپس استفاده از دستیار صوتی هوشمند آیفون، با اورژانس تماس گرفته است.

این موضوع علاوه بر نشان دادن ارزش تکنولوژی‌های این‌چنینی، باعث در گرفتن بحث‌هایی هم درباره شیوه درست آموزش کودکان شده است. آموزش‌هایی که می‌تواند امکان استفاده سریع و آسان کودکان از گوشی‌های هوشمند را در شرایط اضطراری فراهم کند.

منبع: Ubergizmo

 

telegram_ad2_1

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

۶ دیدگاه
  1. علیرضا

    اصلا نیازی نبود قفل گوشی باز کنه از تماس اسطراری می شد.

  2. حسن

    والا فکر کنم این خبر خیلی قدیمی باشه! اون دختر هم از شهرداری مدال گرفته بود!

  3. m-

    ربطی به حسگر اثر انگشت نداره… کودک ۴ ساله باهوش بوده حسگر رو دور زده
    باید تیتر می زدید دستیار اپل جان مادری را نجات داد.

    1. erfan

      خوب اگر یک پترن و یا پین شخصی روی گوشی بود قطعا این پسر بچه بدون هوشیاری مادرش قادر به باز کردنش نبود.

  4. نیما

    برای تماس های اضطراری نیازی به باز کردن قفل گوشی و استفاده از دستیار صوتی نیست! از روی صفحه قفل هم میشه! باورتون نمیشه؟ همین الان امتحان کنید.

    1. erfan

      نــــــــــــــــــه چه جالب!!!!! یکم دقت میکردی خبر گفته با استفاده از سیری تماس گرفته شده نه شماره گیر :))) وقتی میگه کودک یعنی اینکه این کودک قادر به تماس با اورژانس با استفاده از شماره گیر نبوده!

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه