حقایقی جالب درباره رولد دال، خالق تخیل سال‌های کودکی‌مان

۱۰ مهر ۱۳۹۷ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۱ دقیقه
رولد دال

رولد دال اگر زنده بود امروز ۱۰۲ ساله می‌شد. او یکی از بهترین نویسندگان کودک نوجوان است و احتمالا تا ده‌ها سال بعد از مرگش هم تولدش برای طرفدارانش روز مهمی باقی می‌ماند. چون آنها که مثل من کودکی‌شان را با کتاب‌های او گذرانده‌اند می‌دانند تأثیر رولد دال بر فکر و تخیل مخاطبان کودک، نوجوان و حتی بزرگسالش تا چه حد است. او پس از پشت سر گذاشتن دوران کودکی بسیار سخت، خالق قهرمان‌ کودکی مخاطبانش شد و آنها را با وجه دیگری از دنیای قصه‌ها آشنا کرد.

حالا به مناسبت تولد خالق قهرمان‌های کودکی‌مان، از چند حقیقت جالب درباره رولد دال نوشته‌ایم:

  • رولد دال در جنگ جهانی دوم، خلبان یک جنگنده هوایی بوده است. او در سال ۱۹۴۰ هنگام پرواز بر فراز لیبی، در یک بیابان سقوط کرد و خوشبختانه جان سالم از این حادثه به در برد.
  • دال روزانه تقریبا ۴ ساعت از وقتش را به نوشتن اختصاص می‌داد. او معمولا بین ساعت ۱۰ صبح تا ۱۲ و ۴ تا ۶ بعدازظهر را مشغول نوشتن بوده.
  • دال هیچوقت استفاده از ماشین تایپ را یاد نگرفت و همه داستان‌هایش را در دفترچه‌ای قدیمی و با مداد نوشته است.
  • رولد دال بیش از ۲۵۰ کلمه جدید اختراع کرده است. به همین خاطر یک دیکشنری رسمی به نام Oxford Roald Dahl وجود دارد که شامل تمام کلمات اختراع شده توسط اوست.
  • او بیشتر داستان‌هایش را در یک کلبه در انتهای باغ خانه‌اش نوشته است. کلبه‌ای که انگار از جهان قصه‌ها آمده و ربطی به دنیای امروز ندارد.
  • بسیاری از شخصیت‌های داستان‌های دال با الهام از شخصیت اطرافیان او نوشته شده‌اند. برای مثال شخصیت مادربزرگ در کتاب جادوگرها با الهام از شخصیت مادر دال نوشته شده است.
  • هنگامی که رولد دال از دنیا رفت، او را میان برخی چیزهای مورد علاقه‌اش به خاک سپردند. چیزهایی مثل شکلات، جایزه‌های اسنوکر و البته مدادی که همیشه با آن داستان‌هایش را می‌نوشت.
دانلود کتاب از فیدیبو

کتاب‌ چارلی و کارخانه شکلات سازی، نوشته رولد دال، در کمپین #چی_بخونم قرار دارد و می‎‌توانید آن را با ۳۰ درصد تخفیف از سایت فیدیبو دانلود و مطالعه کنید.
کد تخفیف: off30 

 

دیدگاه شما

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه