خالق سیری از منشی هوش مصنوعی Viv رونمایی کرد

۱۹ فروردین ۱۳۹۸ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۱ دقیقه

بعد از منشی هوشمند سیری (Siri) حالا نوبت منشی هوش مصنوعی است. «دگ کیتلوس» (Dag Kittlaus)، یکی از خالقان سیری، روی پروژه‌ای در آزمایشگاه‌های خود کار می‌کرده. این پروژه‌ی جدید منشی Viv نام دارد و قرار است کارهایی را برای‌مان انجام دهد که منشی هوشمند سیری باید انجام می‌داد. روز گذشته در رویداد TechCrunch’s Disrupt نیویورک، از منشی هوش مصنوعی Viv رونمایی و مشخص شد این هوش مصنوعی خدماتی ارائه می‌دهد که تا کنون از منشی‌های سیری، کورتانا (Cortana) یا الکسا (Alexa) ندیده‌ایم.

کیتلوس یک هوش مصنوعی ساخته که دستورات خیلی پیچیده را اجرا می‌کند. هرچند بسیاری از منشی‌های هوش مصنوعی می‌توانند سوال “امروز هوا چطور خواهد بود؟” را پاسخ دهند، اما کمتر منشی ‌می‌تواند مغز دیجیتال خود را به کار اندازد و سوالی مثل “پنج‌شنبه‌ی سه هفته‌ی پیش در سیاتل باران آمد؟” را پاسخ دهد. البته به طور دقیق سوالی که در رویداد روز گذشته از Viv پرسیده شد به این ترتیب بود “آیا فردا پس از ساعت ۵ عصر حوالی پل گلدن گیت، هوا گرم‌تر از ۳۰ درجه خواهد بود؟” هوش مصنوعی این چالش را با حاضرجوابی و نشاط پذیرفت و در کمتر از یک ثانیه فکر کردن پاسخ داد: “نه، روز چهارشنبه بعد از ساعت ۵ بعدازظهر، هوا آنقدر گرم نخواهد بود.”

کیتلوس می‌گوید جادوی این منشی به خاطر یک پیشرفت غیرمنتظره در علم کامپیوتر به نام نسل برنامه‌ی پویا است. این پیشرفت این قابلیت را به Viv می‌دهد برای هر سوالی که از او پرسیده می‌شود یک برنامه بنویسد. این وجه تمایز این سرویس با سرویس‌های موجود پیش از آن است که برای هر برنامه از فرمت‌های ویژه استفاده می‌کردند به این معنی که اپلیکیشن، بسته به طبقه‌بندی گروهی که سوال یا فرمان در آن قرار می‌گرفت، آن را اجرا می‌کرد.

منشی Viv، هم‌چنین توانایی بالای خود را در اجرای دستورهای مکالمه‌ای به نمایش گذاشت. وقتی از او خواسته شد “برای تولد مادرم برای او گل بفرست” منشی لیستی از دسته‌گل‌ها را تهیه کرد تا صحبت‌کننده از میان آن‌ها انتخاب کند، سپس آدرس مادر او را از لیست تماس او درآورد و به طور اتوماتیک اطلاعات را وارد کرد و گل را سفارش داد. Viv همه‌ی این‌ کارها را بدون کمک انجام داد.

منشی Viv یک پلتفرم اگنوستیک است یعنی وابسته به سیستم عامل خاصی نیست. به نظر می‌رسد در آینده تقابل ما با گوشی‌های هوشمندمان بر مبنای مکالمه باشد. شاید این منشی همان پدیده‌ای است که این را واقعی می‌کند.

 منبع: Android Authority

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

۲ دیدگاه
  1. سی سی

    سلام
    واقعا وقتی همچین آدم هایی رو می بینم هم به خودم و هم به انسان بودنم افتخار می کنم برام مهم نیس که تو چه دین و مذهبین… مهم اینه که با دیدن همچین اختراعاتی حسی بهم دست مید که با هیچ چیز عوض نمیکنم دم همتوم گرم

  2. معین

    یعنی این دیگه آخرشه بخدا منتظرشم بیاد نیومده عاشقش شدم 🙂

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه