خانواده شاسی‌بلند ب‌ام‌و تا ۲ سال دیگر کامل می‌شود

۱۸ فروردین ۱۳۹۸ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۲ دقیقه

سال ۱۹۹۹ میلادی، ب‌ام‌و با معرفی اولین نسل X5 ورود خود را رسما به دنیای شاسی‌بلندها اعلام کرد. این شرکت آلمانی پیش‌بینی آن را کرده بود که اضافه کردن کلاس شاسی‌بلند در کنار خودروهای اسپرت و لوکسش، باعث فروش بالاتر می‌شود و سبد محصولاتش را پررنگ‌تر از شرکت‌های رقیب می‌کند.

احتمالا پیش‌دستی برای ورود به این کلاس خودرویی، رمز موفقیت این شرکت آلمانی بود تا امروز شاهد فروش نسبتا بالای خودروهای شاسی‌بلند و کراس‌اور ب‌ام‌و نسبت به بسیاری از رقبای هم‌قیمت باشیم. حالا از زمان عرضه اولین شاسی‌بلند، مدل‌های دیگری هم مثل X3، X6 و X1 اضافه شدند. ناگفته نماند که اکس۶ در زمان عرضه باعث اختلاف نظر منتقدین در بحث طراحی شد. بسیاری این خودرو را یک کوپه-کراس‌اور یا کوپه-شاسی‌بلند متوسط شهری می‌دانستند اما در نظر مشتری عام، این خودرو همانند دیگر کراس‌اورهای شهری به عنوان شاسی‌بلند مورد خطاب قرار می‌گیرد.

گزارش‌های جدیدی منتشر شده‌اند که از اضافه شدن مدل X2 خبر می‌دهند. شاید برایتان جالب باشد که گزارش‌هایی مبنی بر عرضه مدل اکس۷ تا ۲ سال دیگر هم منتشر شده است! شرکت‌ ب‌ام‌و تصمیم دارد تا دو سال آینده ۴۰ مدل از محصولاتش را به‌روز کند و معرفی مدل X2 جزو یکی از اقدامات قطعی این شرکت آلمانی است. این خودرو قرار است از سال ۲۰۱۸ به فروش برود. در نمایشگاه خودرو پاریس در سال ۲۰۱۶، ب‌ام‌و از کانسپتی در ابعاد و اندازه یک کراس‌اور شهری رونمایی کرد.

به تازگی عکس و فیلم‌های جاسوسی از یک کراس‌اور ب‌ام‌و لو رفته که به کلاس X2 اشاره دارند. با این که این خودرو با برچسب پوشانده شده تا اطلاعات زیادی را به خودروسازهای رقیب و مردم لو ندهد، انتظار می‌رود این خودرو شباهت‌هایی به کانسپت دو سال پیش داشته باشد. این شباهت‌ها لزوما به معنای طراحی یکسان نیست اما پلت‌فرم و استفاده از المان‌هایی برای تعریف زبان‌طراحی اسپرت می‌تواند وجه اشتراک این دو باشد. در ادامه می‌توانید کلیپ جاسوسی از ب‌ام‌و X2 را ببینید.

خانواده کراس‌اورهای ب‌ام‌و شباهت‌ طراحی نسبتا زیادی به هم دارند و تنها در جزییاتی با هم فرق می‌کنند. به همین دلیل است که با دیدن عکس‌های جاسوسی و فرم کلی بدنه، شباهت‌های تنگاتنگی به اکس ۱ دیده می‌شود. در گزارش‌ها آمده که پلت‌فرم اکس ۲ همان پلت‌فرم اکس۱ است. این خودرو احتمالا چهار چرخ محرک است و به یک پیشرانه ۴ سیلندر خطی تویین توربو مجهز می‌شود. این پیشرانه ۲ لیتری احتمالا صفر تا صد حدودی ۶ ثانیه و حداکثر سرعت ۱۳۰ مایل بر ساعت ( حدود ۲۱۰ کیلومتر بر ساعت) داشته باشد.

در مورد اضافه شدن خانواده اکس ب‌ام‌و در ابتدا انتقادهایی وارد شد؛ این که اضافه شدن سری‌ها مختلف ولی مشابه باعث سردرگمی مشتریان هنگام خرید می‌شود و اتفاقا فروش سری‌های شاخصی مثل اکس۳ و اکس۵ هم به دنبال این اقدام کاهش پیدا می‌کند.

درحقیقت از X1 گرفته تا X6، همه کراس‌اورهای شهری هستند که هرچه به سمت ‌عضو بزرگ‌تر می‌رویم، امکانات، قدرت و البته، قیمت بیشتری هم دارند. برخلاف انتظارات و انتقادها، پر کردن کوچک‌ترین کراس‌اور شهری یعنی اکس۱ و بزرگ‌ترین یعنی اکس ۶ باعث شد تا مشتریان با توجه به خواسته و بودجه خود حق انتخاب داشته باشند. در ادامه می‌توانید تصاویر جاسوسی X2 را ببینید.

نظر شما در مورد اضافه شدن عضوهای جدید این خانواده یعنی X2 و X7 چیست؟

منبع: MotorAuthority

telegram_ad2_1

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه