هایلایت؛ خداحافظی غرورآمیز تیم ملی ایران با جام جهانی ۲۰۱۸

۲۸ مهر ۱۳۹۹ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۵ دقیقه
تیم ملی ایران

تیم ملی ایران در یک بازی جذاب و جنجالی موفق شد قهرمان اروپا را در جام جهانی ۲۰۱۸ در بازی ایران و پرتغال متوقف کند. دور سوم مرحله گروهی جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه با برگزاری ۲ بازی در گروه دوم ادامه پیدا کرد.

در مهمترین بازی تیم ملی ایران در یک بازی جذاب و تماشایی به نتیجه تساوی ۱-۱ مقابل پرتغال دست یافت تا با سری بالا با جام بیست و یکم وداع کند. در دیگر بازی این گروه هم که ساعت ۲۲:۳۰ برگزار شد تیم اسپانیا به نتیجه تساوی ۲-۲ مقابل مراکش رضایت داد.

با این نتایج تیم اسپانیا با ۵ امتیاز در صدر گروه قرار گرفت و حریف تیم روسیه در مرحله یک هشتم نهایی شد. تیم پرتغال هم با ۵ امتیاز در رده دوم جای گرفت و در مرحله بعد باید با اروگوئه بازی کند. تیم های ایران و مراکش هم به ترتیب با ۴ و ۱ امتیاز در رده های بعدی قرار گرفتند.

بازی تیم های ایران و پرتغال مطابق انتظارها با حفظ توپ قهرمان اروپا و دفاع همه جانبه بازیکنان ایران شد. تیم پرتغال در چند صحنه خطرناک ظاهر شد و بازیکنان ایران روی ضد حملات خظرناک نشان دادند. بنظر می رسید نیمه اول با نتیجه تساوی به پایان خواهد رسید اما تیم پرتغال با شوت تماشایی ریکاردو کوارشوا از پشت محوطه در دقیقه ۴۵ به گل رسید.

بازی در نیمه دوم سریع آغاز شد و سرنگونی کریستیانو رونالدو در داخل محوطه جریمه باعث شد داور پس از استفاده از کمک داور ویدیویی در تصمیمی بحث برانگیز ضربه پنالتی به سود پرتغال اعلام کند. علیرضا بیرانوند موفق شد ضربه رونالدو را به خوبی مهار کند تا اختلاف بیشتر نشود. تنها چند لحظه پس از این اتفاق بازیکنان ایران پس از سرنگونی سردار آزمون در داخل محوطه جریمه اعتقاد به پنالتی داشتند اما داور بی توجه به اعتراض شدید کارلوس کی روش دستور به ادامه بازی داد.

تیم ایران در دقیقه ۵۷ روی سانتر زمینی زیبای علیرضا جهانبخش صاحب یک فرصت خوب شد اما په په با یک تکل به موقع دروازه تیمش را نجات داد. بازی در ادامه با برتری تیم ایران دنبال شد و برخورد رونالدو با مرتضی پور علی گنجی با اعتراض بازیکنان ایران که خواهان اخراج کاپیتان پرتغال شدند همراه شد اما داور پس از استفاده از کمک داور ویدیویی در یک تصمیم بحث برانگیز دیگر تنها به ارائه کارت زرد به رونالدو اکتفا کرد. فشار تیم ایران در دقایق پایانی بیشتر شد و این تیم سرانجام در دقیقه ۹۲ پس از خطای هند مدافع پرتغال صاحب ضربه پنالتی شد. داور در ابتدا اعتقادی به پنالتی نداشت اما استفاده دوباره او از کمک داور ویدیویی نظرش را تغییر داد. کریم انصاری فرد این ضربه را به گل تبدیل کرد تا حساب کار مساوی شود. تیم ایران در آخرین ثانیه های بازی صاجب یک فرصت مناسب در دهانه دروازه شد اما ضربه بی دقت مهدی طارمی از کنار دروازه به بیرون رفت تا این فرصت طلایی از دست برود و ایران با جام خداحافظی کند.

در دیگر بازی دوشنبه شب، بازی با برتری تیم اسپانیا آغاز شد اما این مراکش بود که در دقیقه ۱۴ روی اشتباه آندرس اینیستا و سرخیو راموس توسط خالد بوطیب به گل رسید. اسپانیا خیلی زود در دقیقه ۱۹ روی یک کار تیمی زیبا توسط ایسکو بازی را به تساوی کشاند. بازی در ادامه با برتری اسپانیا دنبال شد اما این تیم از فرصت هایش استفاده نکرد تا نیمه اول مساوی شود. مراکش نیمه دوم را هجومی آغاز کرد و چند فرصت خوب در ابتدای نیمه بدست آورد اما با بی دقتی آن ها را از دست داد. بازی در ادامه متعادل تر شد و بیشتر در میانه زمین دنبال می شد تا اینکه تیم مراکش در دقیقه ۸۱ با ضربه سر یوسف ان نصیری روی کرنر ارسالی به گل دوم خودش هم رسید. اسپانیا پس از این گل سراپا حمله شد و در دقیقه ۹۰ به گل رسید اما کمک داور ویدیویی به دلیل آفساید آن را مردود کرد. لاروخا تنها یک دقیقه بعد روی سانتر دنی کارواخال و توسط ایگو آسپاس به گل دوم رسید تا بازی مساوی شود.

تیم تیم اروگوئه با پیروزی پرگل مقابل تیم میزبان به عنوان صدرنشین به مرحله یک هشتم نهایی صعود کرد.

دور سوم مرحله گروهی جام جهانی از ساعت ۱۶:۳۰ با برگزاری دو بازی همزمان در گروه اول رقابت‌ها آغاز شد. در مهمترین بازی تیم اروگوئه به مصاف روسیه میزبان رفت و با ۳ گل پیروز این بازی شد. در دیگر بازی هم تیم های مصر و عربستان سعودی که حذف شان قبل از بازی قطعی شده بود به مصاف هم رفتند که این بازی در نهایت با نتیجه ۲-۱ به سود عربستان به پایان رسید.

در حساس ترین بازی تیم اروگوئه در همان دقیقه ۱۰ بازی با ضربه آزاد زیبای لوئیز سوارز به گل رسید و در دقیقه ۲۳ با گل به خودی دنیس چریشف اختلاف را به دو گل رساند. دردسرهای تیم روسیه در دقیقه ۳۶ با اخراج ایگور اسمولنیکوف بیشتر شد. بازی در نیمه دوم با برتری نسبی اروگوئه دنبال شد اما تیم اشتیاق چندانی به افزایش اختلاف خودش نداشت و روسیه هم به دنبال حفظ همین نتیجه بود. ادینسون کاوانی در دقیقه ۹۰ موفق شد گل سوم تیمش را بزند تا در سه دوره جام جهانی گلزنی کرده باشد. این بازی در نهیات با برتری اروگوئه به پایان رسید تا این تیم ۹ امتیازی شود و به عنوان تیم صدرنشین صعود کند. این تیم در دور بعد باید با تیم دوم گروه دوم بازی کند. تیم روسیه هم که با ۶ امتیاز دوم شد باید با تیم اول گروه دوم بازی کند.

در دیگر بازی تیم مصر در دقیقه ۲۲ بازی با ضربه زیبای محمد صلاح موفق شد دروازه عربستان سعودی را باز کند. تیم عربستان در دقیقه ۴۱ صاحب ضربه پنالتی شد اما عصام الحضری دروازه بان ۴۵ ساله مصر که در این بازی به مسن ترین بازیکن تاریخ جام جهانی تبدیل شد توانست این ضربه پنالتی را مهار کند. تیم عربستان در دقیقه ششم وقت های تلف شده نیمه اول بار دیگر صاحب ضربه پنالتی شد و این بار سلمان الفرج موفق شد بازی را مساوی کند. بازی در نیمه دوم نزدیک و دارای موقعیت برای هر دو تیم دنبال می شد تا اینکه عربستان در ثانیه های پایانی بازی توسط سالم الدوسری به گل رسید تا محمد صلاح و همبازیانش بدون امتیاز با جام خداحافظی کنند.

گزیده بازی‌های روز گذشته را ببینید:

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

یک دیدگاه
  1. جعفر

    درود بر غیرت ایران ایرانی گر چه حذف شدیم ولی با غرور غیرت از جام جهانی خداحافظی کردیم درود بر شرف شما بازیگنان تیم ملی خسته نباشید

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه