تحلیل‌گران از حذف بازی‌های فیزیکی تا چهار سال دیگر می‌گویند

۲۲ مرداد ۱۳۹۷ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۲ دقیقه
فروشگاه بازی

میزان فروش دیجیتال بازی‌ها، سال به سال افزایش پیدا می‌کند. با این حال، تحلیل‌گران اقتصادی معتقدند که شانس زیادی وجود دارد تا سال ۲۰۲۰، صد درصد فروش بازی‌ها به صورت دیجیتال انجام شوند و فروش فیزیکی کاملا از بین برود. تا سال ۲۰۲۲ چندان زمان زیادی باقی نیست و احتمالا فقطهمین چند سال را زمان داریم تا از نسخه‌های فیزیکی و دیسکی بازی‌ها لذت ببریم.

اگر شرکت‌های بازی‌سازی تمام درآمد خود را به صورت دیجیتال به دست آورند، می‌توانند سود خود را به مقدار قابل توجهی افزایش دهند.

تحلیل‌گران موسسه‌ی مالی Piper Jaffray در گزارش تازه‌ی خود نوشته‌اند: «می‌توان با اطمینان گفت که تا چند سال آینده، فروش بازی‌های ویدیویی صد درصد به صورت دیجیتال خواهد بود. با اینکه نمی‌توان زمان دقیقی را مشخص برای این اتفاق مشخص کرد، ولی فکر پیش‌بینی می‌کنیم سال ۲۰۲۲ واقعی‌ترین زمان برای این اتفاق باشد.»

اینکه تحلیل‌گران موسسات مختلف گزارش‌ها و پیش‌بینی‌های خود نسبت به صنعت‌های متفاوتی را منتشر کنند، چیز جدید و عجیبی نیست. گزارش بلند و بالایی که موسسه‌ی Piper Jaffray منتشر کرده است، در ادامه از منفعت شرکت‌های بازی‌سازی در راستای حذف نسخه‌های فیزیکی بازی‌ها می‌گوید.

استیم

طبق گزارش منتشر شده، اگر شرکت‌های بازی‌سازی تمام درآمد خود را به صورت دیجیتال به دست آورند، می‌توانند سود خود را به مقدار قابل توجهی افزایش دهند. این گزارش می‌گوید که اگر فروش بازی‌ها تمام و کمال به صورت دیجیتال انجام شود، شرکت‌هایی مثل اکتیویژن بلیزارد و الکترونیک آرتز می‌توانند در طول پنج سال، اگر همه چیز بدون مشکل پیش برود، درآمد خود را ده درصد افزایش دهند.

شرکت تیک-تو، مالک راک‌استار گیمز حتی وضعیتی بهتر خواهد داشت؛ چون بخش زیادی از درآمد فعلی تیک-تو از موفقیت بی‌سابقه‌ی جی‌تی‌ای آنلاین ریشه می‌گیرد.

از طرف دیگر، الکترونیک آرتز در طول نمایشگاه E3 2018 امسال از برنامه‌های خود برای راه اندازی سرویسی برای استریم بازی گفت. بر اساس شایعات منتشر شده می‌دانیم که مایکروسافت هم روی چنین سرویسی کار می‌کند. استریم کردن بازی‌ها، آن هم روی هر دستگاه و وسیله‌ای، برنامه‌ی بعدی شرکت‌های بازی‌سازی و سازنده‌ی کنسول برای آینده است و این موضوع هم، از حرکت فروش صد در صدی بازی‌ها به صورت دیجیتال می‌گوید.

فروشگاه پلی‌استیشن

با این حال، موضوع دیگری را هم باید در نظر گرفت. کشورها و مناطق بسیاری در دنیا، هنوز هم وضعیت اینترنت مناسبی ندارند و با مشکلاتی مثل سرعت‌های پایین یا محدودیت‌های حجمی دست و پنجه نرم می‌کنند. اینکه تا چهار سال آینده، مشکلات اینترنت مناطق زیادی در دنیا برطرف شود و بخواهیم کاملا به فروش دیجیتال بازی‌ها کوچ کنیم، بدون زیرساخت‌های مناسب اتصالات اینترنت عملی نخواهد بود، چه برسد به اینکه سرعت و پهنای باند آن‌قدر زیاد باشد که بتوانیم بازی‌ها را با کیفیت مناسب و بدون تاخیر استریم کنیم.

آماری چند روز پیش منتشر شد که از وضعیت خرید بازی‌های دیجیتال و فیزیکی روی کنسول‌ها و کامپیوتر می‌گفت. بر اساس این آمار، نزدیک به ۷۰ درصد گیمرهای کنسولی هنوز بازی‌ها را به صورت فیزیکی خریداری می‌کنند. اگر واقع‌گرایانه نگاه کنیم، اینکه تا چهار سال آینده بتوانیم این رقم را به صفر درصد نزدیک کنیم، کمی دور از ذهن به نظر می‌رسد.

منبع: USgamer

صفحه اصلی بازی - اخبار بازی - تریلر بازی - نقد و پیش نمایش | دیجی‌کالامگ

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

۲ دیدگاه
  1. سایبرپانک

    امکان نداره چنین اتفاقی بیوفته ، درواقع اصلا دوست ندارم چنین اتفاقی بیوفته و هیچ علاقه ای به نسخه های دیجیتال بازی ها ندارم و اگر روزی چنین اتفاقی بیوفته خودم شخصا بازی ها رو بصورت فیزیکی ذخیره و آرشیو خواهم کرد.
    نکته ای که انتشار چنین آمار هایی داره اینه که حتی اگر به حقیقت نپیونده که با احتمال بالای ۹۰ درصد رنگ واقعیت به خودش نخواهد دید، باز هم تاثیرش رو از بعد روانی خواهد گذاشت و به نوعی برای آینده ی بازار زمینه چینی یا آماده سازی روانی اجتماعی میکنند که اگر روزی چنین اتفاقی افتاد شک به بازار وارد نشه.

  2. رضا 0111

    تحلیل گران موسسه Piper Jaffray نیاز دارن یک مقدار فراتر از مرزهای خودشون تفکر کنن و وضعیت اینترنت کشور هایی مثل ایران رو در تحلیلشون در نظر بگیرن…

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه