همه‌ی آنچه در نمایشگاه E3 2018 گذشت

۲۲ مرداد ۱۳۹۷ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۳ دقیقه
نمایشگاه E3 2018

بزرگترین رویداد صنعت بازی سال، یعنی نمایشگاه E3 امسال هم با حضور شرکت‌های مختلف بازی‌سازی برگزار شد؛ شرکت‌هایی که هر کدام تلاش کردند بازی‌های آینده‌ی خودشان را به بهترین شکل ممکن نمایش دهند. با این حال، برخی از این شرکت‌ها موفق‌تر از دیگران در نمایشگاه E3 2018 عمل کردند.

اگر دو برنامه‌ی اسکوئر انیکس و نینتندو را که ویدیوهایی ضبط شده هستند حساب نکنیم، می‌توانیم بگوییم که در طول نمایشگاه E3 2018 شاهد برگزار هفت کنفرانس بودیم. در طول برگزاری کنفرانس‌های قبل از نمایشگاه E3 2018 سعی کردیم پس از اتمام هر کنفرانس، بررسی کامل و جامعی از اتفاقات آن داشته باشیم. البته قید برنامه‌ی نینتندو را زدیم که حتی چندان به مذاق طرفداران این شرکت هم خوش نیامده بود. برنامه‌ی اسکوئر انیکس که سی دقیقه تریلر تکراری را پشت سر هم مونتاژ کرده بود را کنار می‌گذاریم؛ برنامه‌ای که اسکوئر انیکس با نمایش آن، بیشتر جلوه‌ی خود را خراب کرد تا اینکه بازی‌هایش را تبلیغ کند.

در ادامه می‌توانید با ورود به صفحه‌ی مربوط هر کنفرانس، نه تنها درباره‌ی اتفاقات و روند کنفرانس بخوانید، بلکه تریلر بازی‌ها را هم ببینید.

کنفرانس‌ها به ترتیب برگزاری در ادامه قرار داده شده‌اند.

 

کنفرانس الکترونیک آرتز

بیشتر زمان کنفرانس الکترونیک آرتز به صحبت کردن از برنامه‌های این شرکت گذشت؛ طوری که به غیر از نمایش روند بازی Anthem می‌توانیم بگوییم که این کنفرانس، بازی جالبی برای نمایش نداشت. همین نمایش بازی Anthem هم بیشتر با صحبت‌های طولانی تهیه کننده‌ی این بازی همراه شده بود تا نمایش یک گیم‌پلی درست و درمان. با این حال، دو بازی مستقل Sea of Solitude و Unravel Two کنفرانس الکترونیک آرتز را نجات دادند.

کنفرانس الکترونیک آرتز در E3 2018

کنفرانس مایکروسافت

مایکروسافت بدون شک بهترین کنفرانس امسال را در نمایشگاه E3 2018 داشت. این شرکت یکی پس از دیگری و بدون وقفه بازی نشان‌مان داد. شاید بگویید بیشتر بازی‌های نشان داده شده، روی پلتفرم‌هایی به غیر از ایکس‌باکس هم عرضه می‌شوند، ولی نمی‌توان این موضوع را انکار کرد که برنامه‌ی مایکروسافت، در عین طولانی بودن، بسیار سرگرم کننده بود. این موضوع را فراموش نکنیم که دو بازی Cyberpunk 2077 و Devil May Cry 5 هم در کنفرانس مایکروسافت به نمایش درآمدند و نمایشی شگفت‌انگیز داشتند.

کنفرانس مایکروسافت در E3 2018

کنفرانس بتسدا

در حالی که تصور می‌کردیم بتسدا بیشتر کنفرانس خود را به صحبت از بازی Fallout 76 اختصاص دهد، ولی با غافلگیری‌های بسیار خوبی مواجه شدیم. بتسدا بازی‌های زیادی را به کنفرانس خود آورده بود. از رونمایی Doom جدید گرفته تا Rage 2 و بازی موبایل The Elder Scrolls، می‌توانیم بگوییم که بتسدا یکی از کنفرانس‌های بهتر نمایشگاه E3 2018 بود.نه تنها Fallout 76 نمایش بسیار خوبی داشت، بلکه بتسدا از دو بازی که برای آینده در نظر دارد یعنی Starfield و The Elder Scrolls VI هم رونمایی کرد.

کنفرانس بتسدا در E3 2018

کنفرانس یوبی‌سافت

کنفرانس یوبی‌سافت با اینکه بازی‌های بسیار خوبی نشان‌مان داد، ولی متاسفانه بازی جدیدی برای نمایش نداشت؛ یعنی از تمام برنامه‌های این شرکت برای کنفرانس E3 2018 خبر داشتیم و دقیقا هم با همان بازی‌ها روبرو شدیم. تریلرهای بسیار خوبی از Beyond Good and Evil 2 و Skull and Bones دیدیم. یوبی‌سافت روند بازی The Division 2 و Assassin’s Creed Odyssey را هم نشان داد؛ دو بازی که تاریخ انتشار دارند و تا پایان سال جاری وارد بازار می‌شوند.

کنفرانس یوبی‌سافت در E3 2018

کنفرانس سونی

کنفرانس سونی نه به اندازه‌ی دیگر کنفرانس‌ها طولانی بود و نه روندی به د آن‌ها داشت، ولی بازی‌های نشان داده شده آن‌قدر شگفت‌انگیز بودند که بتوانیم به راحتی سونی را یکی از برنده‌های نمایشگاه E3 2018 بدانیم. برای اولین بار روند بازی The Last of Us 2 و هم‌چنین بازی سامورایی Ghost of Tsushima را دیدیم. از طرفی هم هیدئو کوجیما تریلر جدیدی از بازی Death Stranding نشان داد که به عنوان تکه‌ی نهایی یک پازل در کنار دیگر تریلرها قرار گرفت و به خوبی داستان بازی و دنیای آن را برای‌مان تشریح کرد. رونمایی از بازسازی Resident Evil 2 به جای خود، روند بازی Spider-Man هم آن‌قدر خوب بود که نتوانیم همین دو سه ماه را تا عرضه‌ی بازی صبر کنیم.

کنفرانس سونی در E3 2018

صفحه اصلی بازی - اخبار بازی - تریلر بازی - نقد و پیش نمایش | دیجی‌کالامگ

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

۲۲ دیدگاه
  1. MOHAMMAD HM

    ۱هفته از e3 گذشته
    نمیخواین پادکست بدید؟

  2. میثم77

    سلام اقای میرزایی
    من خیلی از بخش بازی دیجی کالا که شما و اقا مجدید اجراش میکنید خوشم میاد و اصلاعاتی که میدین جدیدا نه ولی قبلنا خیلی با حال و عالی بودن
    من هر وقت که شما میگفتین سونی بازیاش بهتر بود میگفتم ا چه خوب
    ولی انگار شما کلا دوست داری هر چه سونی نشون بده یکم اقرار امیزان بازتاب بدین و این برای یک منقد شاید خوب باشه ولی برای شنونده اصلا جالب نمیاد.
    به شخصه دوست دارم ریز به بازی و اشکالاتشون اشاره بشه تا این که بگین این خوب بود این بد بود خب بگین چیش خوب یا بد بود…
    مرسی اع

  3. Emyhr

    من میمیرم تا cyberpunk و death stranding بیاد :(((((((
    و خیلی بدبینم که بازی های بین نسلی بشن

  4. پویا

    یه چیز جالب دیگه سه تا بازی بر اساس ژاپن تاریخی داریم
    Ghost of Tsushima
    Sekiro
    Nioh 2
    به ترتیب علاقه خودم نوشتم البته دو تای آخر المان های فانتزی زیادی دارند
    یه چند ثانیه ای هم گیم پلی beyond good and evil 2 تو اینترنت هست
    مشکل من با TLOU 2 در مبارزه تن به تن الی هست. الی الهه، جادوگر یا ابر قهرمان نیست. اینکه تو مبارزه تن به تن یه نفر رو چند برابر هیکل خودش میزنه می پوکونه برم قابل هضم نیست. بازی ای که می خواد خیلی جدی و تاثیر گذار باشه نباید برای خوش آمد بخشی از مخاطبان، به قهرمان مونث نحیف بازی قابلیت یه رنجر قوی هیکل بده. این باعث میشه در رتبه بندی شخصیم رتبه پایین تری نسبت به شبه سوشیما داشته باشه. حتی من حاضرم سکیرو رو به جای آخرین ما ۲ بازی کنم. این مشکل رو با لارا کرافت هم دارم. با اون قسمت خاص تریلر و کالا این موضوع شخصا ذره ای مشکل ندارم و به رسمیت هم میشناسم. شاید با توجه به اینکه در ماه یا هفته pride بودیم در تریلر گنجانده شده بود. به هر حال چون از این بازی انتظار شخصیت پردازی کاملی داریم این صحنه رو در راستای به تصویر کشیدن بخش دیگه ای از شخصیت الی می دونم. دلم می خواست جول رو هم ببینم. احتمالا نقشش به پر رنگی قسمت اول نباشه که این هم یه خرده می تونه به تمایل من به بازی کردن این بازی صدمه بزنه. شخصیت جول خاکستریه، از روی علاقه و هم به خاطر دل خودش به الی دروغ گفته. من عاشق چنین شخصیت هایی هستم که جا نماز آب نمی کشن. کراتوس خدای جنگ رو هم به همین خاطر دوست دارم.
    همچنان هم منتظر death stranding می مونم اما به تئوری سازی و خیال پردازی دست نمی زنم می خوام بدون هیچ پیش داوری و انتظار خاصی باهاش روبرو بشم

  • 1
  • 2
loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه