درباره فصل آخر سریال «خانه پوشالی» بدون حضور کوین اسپیسی

۶ آبان ۱۳۹۷ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۵ دقیقه
فصل آخر سریال خانه پوشالی

سال گذشته ماجرای متهم شدن کوین اسپیسی به سوءرفتار جنسی شوک شدیدی را به دست‌اندرکاران سریال «خانه پوشالی» (House of Cards) وارد کرد. حالا سازندگان این سریال تغییراتی را که بر اثر این ماجرا در فصل ششم که فصل آخر سریال خانه پوشالی است به وجود آمده، فاش کرده‌اند. ایندی‌وایر از این ماجرا نوشته است.

اگر ستاره سریال‌تان اخراج شده باشد و احتمال این برود که کل سریال با اخراج او سقوط کند چه کار می‌کنید؟ برای بازیگران و عوامل سریال «خانه پوشالی»، درام سیاسی شبکه Netflix، جواب ساده است: خدا را شکر کنید که در فصل قبلی رابین رایت را رییس‌جمهور کردید.

طبق گزارش ایندی‌وایر فرانک آندروود هنوز هم بخش مهمی از فصل آخر است. این شخصیت قرار است هنوز هم تاثیرش را بگذارد اما به گفته گیبسون قرار است همه کارها را از داخل گور انجام بدهد.

همه اتفاقاتی که از پاییز سال ۲۰۱۷ به دنبال افشا شدن ماجرای سوءاستفاده جنسی کوین اسپیسی رخ داده است به صورت کامل مستند شده است. این اتفاق درست زمانی افتاد که فصل آخر سریال «خانه پوشالی» در مرحله تولید بود. ملیسا جیمز گیبسون و فرانک پوگلایز، نمایش‌دهندگان سریال «خانه پوشالی»، این شانس را داشتند که در فصل پنجم سریال «خانه پوشالی» کلر آندروود با بازی رابین رایت را رییس‌جمهور کرده بودند. با این وجود تصمیم‌گیری برای فصل آخر و جایگزین کردن رایت به عنوان شخصیت اصلی به جای اسپیسی باعث شد پروژه مدتی تعطیل شود. تصمیم‌گیری برای ادامه سریال به پروسه‌ای عصبی‌کننده تبدیل شد که دست‌اندرکاران سریال را تحت فشار زیادی گذاشت.

کنستانس زیمر که در سریال نقش روزنامه‌نگار یک‌دنده‌ای به نام جنین را بازی می‌کند به ایندی‌وایر می‌گوید: «من به طرز باورنکردنی عصبی بودم که هیچ‌کدام از ما قادر نخواهیم بود قصه‌مان را تمام کنیم. و این ماجرا باعث می‌شد که من بیش از حد ناراحت شوم. باید بگویم آن طور که بازیگران و عوامل و طرفداران در مدت تولید و پخش آن برخورد کرده بودند، این سریال تبدیل به همه خانواده من شده بود.»

زیمر درست مثل مایکل کلی و دایان لین پیش از اخراج اسپیسی روی این سریال کار کرده بودند و این برای همه آنها شوک بزرگی بود. به هر حال رایت تبدیل به منجی آنها شد.

کلی که نقش یک سیاستمدار پیچیده به نام داگ استمپر را بازی می‌کند می‌گوید: «وقتی اخبار را شنیدم به اولین نفری که زنگ زدم رابین بود. برای ما همه جریان در این‌باره بود که چطور همه این آدم‌ها را سر کار برگردانیم؟ و چطور قرار است سریالی را به سرانجام برسانیم که این همه سال طرفداران وفاداری داشته است؟ و رابین مسئولیت را برعهده گرفت. او بخشی از همه این مکالمات بود. او باعث شد سریال ادامه پیدا کند.»

کلر آندروود

کلر آندروود نقش کلیدی فصل آخر سریال خانه پوشالی شده است.

ستاره فیلم «عروس شاهزاده» (Princess Bride) از زمان شروع سریال نقش کلیدی داشت. کلر ماچیاولیان کاراکتری بود که در ابتدا تمایلاتش بازتابی از خواسته‌های شوهرش فرانسیس‌ (کوین اسپیسی) بود اما در پشت صحنه قرار داشت. در طول فصل پنجم کلر دفتر ریاست‌جمهوری را در اختیار گرفت و در آخرین لحظات اپیزود پایانی در رقابت با همسرش از یکی از سنت‌های مخصوص او استفاده کرد: کلر رو به دوربین مستقیم با تماشاگران حرف زد. او تنها گفت: «نوبت من است.» اما همین درحقیقت وعده‌ای بود که فصل بعدی «خانه پوشالی» درباره کلر است که چطور قدرت را در اختیار می‌گیرد.

گیبسون می‌گوید: «آن صحبت رو به دوربین بلافاصله چیزی شبیه تهدید برای کاراکتر فرانسیس خلق کرد که همیشه از این ابزار استفاده می‌کرد. درنتیجه اتفاقی که افتاد نبردی برای روایت بود.»

این اپیزود البته ماه‌ها قبل از اخراج اسپیسی پخش شده بود و به همین دلیل به نوعی پیشگویانه به نظر می‌رسد. در اولین گام‌های برنامه‌ریزی پوگلایز گفته بود که آنها تصمیم داشتند کلر نه فقط به عنوان رییس‌جمهور که به عنوان راوی قصه خودش در خدمت سریال قرار بگیرد. او می‌گوید: «مهم نیست چه اتفاقی افتاده و مهم نیست که شرایط چگونه است. این جایی بود که ما برای فصل ششم می‌خواستیم به آن برسیم. می‌دانستیم که این کلر جدید را خواهیم داشت. چیز دیگری که درباره‌اش مطمئن بودیم و در همان فصل پنجم برایش برنامه‌ریزی کردیم این بود که چه کسی صاحب کاخ سفید می‌شود.»

اگر اسپیسی اخراج نشده بود شاهد جنگ پرشوری میان کلر و فرانک بودیم. پوگلایز گفته است: «در اصل در انتهای فصل پنجم فرانسیس قول می‌دهد که صاحب کلر شود و درنتیجه به این وسیله کاخ سفید را تصاحب کند.»

گیبسون اضافه می‌کند: «او تلاش می‌کرد تا پیشنهادش را به شکل مشارکت با کلر مطرح کند اما کلر طور دیگری آن را برداشت می‌کرد.»

پوگلایز توضیح می‌دهد: «درنتیجه دوباره در فصل ششم می‌دانستیم که همه نیروها تلاش می‌کنند تا کلر را کنترل کنند و صاحب او شوند. این چیزی است که ما سعی داریم آن را بسط دهیم و دراماتیزه‌اش کنیم. این چیزی است که ما حتی قبل از این ماجراها هم قصدش را داشتیم.»

طبق چیزهایی که پیش از این گفته شده تصمیم بر این است که در فصل ششم خانه پوشالی نشان بدهند که فرانک آندروود بین دو فصل و خارج از پرده مرده است.

اگر چه این به معنای یک تغییر کلی  و مشخص در کل داستان است، برای بسیاری از بازیگران تغییر بزرگی در کاراکترشان حاصل نمی‌شود. برای مثال زیمر حس نمی‌کند که نقش‌اش دچار تحولی شده باشد و می‌گوید: «خط قصه جنین به طور کلی از همان روز اول جدال برای فاش شدن حقیقت بوده و تا اینجا هم چیزی تغییر نکرده است. برای این که همیشه محرک او یک مورد بوده: آنهایی را که مسئول اعمال شیطانی بوده‌اند پایین بکشد.»

لین هم که نقش دوست صمیمی کلر و یکی از سیاستمداران فعال را بازی می‌کند چنین وضعیتی دارد. البته او پیش از این اتفاق برای فصل ششم صحنه‌های دو تایی با اسپیسی گرفته بود اما در نهایت این تغییر برای او هم اتفاق بزرگی محسوب نمی‌شود. او می‌گوید: «در مورد نقش من مسیر همان است. به این معنی که او همان آدم همیشگی برای کلر است. درنتیجه من خوش‌شانس بودم.»

البته طبق گزارش ایندی‌وایر فرانک هنوز هم بخش مهمی از فصل آخر است. این شخصیت قرار است هنوز هم تاثیرش را بگذارد اما به گفته گیبسون قرار است همه کارها را از داخل گور انجام بدهد.

البته همه این‌ها عجیب به نظر می‌رسد چون خروج اسپیسی از سریال بخاطر حواشی بوده و نه طرح سریال. پوگلایز توضیح می‌دهد: «این که سریال همچنان در تسخیر فرانک باشد ضروری است چون او بخش بزرگی از پنج فصل اول بوده است. کمی ریاکارانه به نظر می‌رسد اگر او را کامل حذف کنیم. فکر می‌کنم حتی برای کاراکتر کلر هم کار مزورانه‌ای است. البته که احتمالا او تلاش می‌کند در را روی فرانک ببندد و گذشته را پشت سر بگذارد چون به هر حال این مسیری است که داستان می‌رود. اما کار ساده‌ای نیست.»

فصل شش سریال خانه پوشالی روز دوم نوامبر از شبکه نت‌فلیکس پخش خواهد شد.

بیشتر بخوانید: چشم انتظار فصل آخر خانه پوشالی: یک پایان احساساتی

منبع: IndieWire

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

۵ دیدگاه
  1. Avatar جو

    خوب با من مشورت میکردن من گزینه راسل کرو رو پیشنهاد میدادم و میموند طرح برنامه که در اثر حادثه ای فرانک که میمرد برادرش راسل که مثل اون مغرور و جاه طلبه راه برادرشو ادامه میداد. همیشه این دو بازیگرو اشتباه میگرفتم

  2. Avatar بابک طاهری

    یکی از بهترین سریال هایی که دیدم تا الان
    و کوین اسپیسی کبیر بهترین بازیشو تو این سریال به نمایش گذاشته
    بدون کوین اسپیسی این سریال دیگه رنگ و لعاب قبلیشو نداره
    واقعا حیف شد
    برای من این سریال تو فصل ۵ تموم شده است;(

  3. Avatar john oliver

    بنظر میاد کلا شما به اسپویلر آلرت اعتقاد ندارین!!!

    1. Avatar shahabmp

      شما هم یه کلمه اسپویل یاد گرفتیدا!!!! این که اسپویل ننیست!!! مطالبیه که خود استودیو منتشر کرده، اسپویل یعنی بشینی یه فیلمو ببینی بعد برای اونایی که ندیدن تعریف کنی، فیلمی که هنوز اکران نشده که اسپویل نمیشه!! اگه اینطوری حساب کنید پس تریلر فیلما هم اسپویله؟!!!!

  4. Avatar shahabmp

    خانه پوشالی یکی از بهترین سریالایی بوده که دیدم، پیچیدگی های روابط و احساسات و گره های داستانیش توی کمتر فیلم و سریالی اینقدر خوب دراومده با وجود حجم خیلی زیاد این پیچیدگی ها، مخصوصا کوین اسپیسی! این مرد فوق العاده است بازیش! حیف! من نمیتونم باور کنم که سریال بتونه بدون کوین اسپیسی ریتم فوق العاده خودشو ادامه بده، گرچه عدم حذف تاثیرات فرانک آندروود با وجود مرگش تصمیم خیلی هوشمندانه ای بوده و احتمالا بدون این تصمیم فصل آخر سقوط کیفی شدیدی میکرد، در کل باید دید چی از آب در اومده!

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه