در پی ادغام اوبر و دیدی، لیفت از بازار چین بیرون می‌آید

۷ مهر ۱۳۹۷ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۱ دقیقه
لیفت

«لیفت» (Lyft) که بعد از اوبر مهمترین اپلیکیشن اشتراک خودرو در آمریکا است، می‌گوید در همکاری‌اش با «دیدی چوشینگ» (Didi Chuxing) بازنگری می‌کند. این شرکت بزرگترین سرویس حمل و نقل آنلاین در چین است. این تصمیم لیفت پس از فروش واحد چین اوبر به دیدی چوشینگ اتخاذ شد.

لیفت و دیدی از ماه دسامبر با هم وارد همکاری شده‌اند. این دو شرکت با یک دیگر و همکاری «اولا» (Ola) و «گرب» (Grab) اتحادی را تشکیل دادند که ضد اوبری به نظر می‌رسید. «اولا» و «گرب»، به ترتیب، بزرگ‌ترین اپلیکیشن‌های درخواست خودرو در هند و جنوب شرق آسیا هستند. هدف تشکیل این تیم این بود که رشد اوبر در آسیا را بیشتر کند و در عین حال اوضاع لیفت را هم در آمریکا بهتر کند و مانع از این شو که اوبر در زمینه حمل و نقل آنلاین بر کل جهان غلبه پیدا کند.

در نتیجه این شراکت، مشتریان دیدی می‌توانستند هنگام سفر به آمریکا، از اپلیکیشن‌شان برای درخواست یک راننده لیفت استفاده کنند و بلعکس آن کاربران لیفت برای سفر به چین از دیدی استفاده می‌کردند. اما حالا به نظر می‌رسد پس از ادغام واحد چین اوبر و دیدی، این همکاری وضعیت نامشخصی دارد.

یکی از سخنگویان لیفت، در بیانیه‌ای اشاره‌ای تلویحی به اوبر کرد و گفت این شرکت اصلا نباید به خودش زحمت رقابت با دیدی را در چین می‌داد چرا که مردم کشور حمایت از کسب و کارهای داخلی را ترجیح می‌دهند. سخنگوی لیفت گفت: «ما همیشه معتقد بودیم که دیدی در چین برتری زیادی دارد. تغییرات اخیر دلیل اصلی ما برای عدم سرمایه‌گذاری در این منطقه است. طی چند هفته‌ی آینده ما همکاری‌مان با دیدی را ارزیابی خواهیم کرد.»

قرارداد اوبر با دیدی ارزش این شرکت مشترک را بالغ بر ۳۵ میلیارد دلار می‌کند. این موضوع سوالات جدی را درباره فلسفه وجودی لیفت پیش می‌کشد. این شرکت سالهاست که سعی دارد در بازار آمریکا سهم کافی به دست بیاورد.

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه