دعوای بی‌پایان اپل و سامسونگ: اپل ۱۸۰ میلیون دلار دیگر می‌خواهد

۵ دی ۱۳۹۴ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۱ دقیقه
اپل سامسونگ

اپل به خاطر خسارات ناشی از پنج گوشی سامسونگ که پس از ۲۰۱۲ فروخته شده‌اند، درخواست ۱۸۰ میلیون دلار جریمه‌ی نقدی بیشتر کرده است.

این درخواست اپل، دو هفته پس از اینکه سامسونگ مبلغ جریمه را پرداخت کرد، مطرح شد.

اگر فکر می‌کنید دعوای حقوقی اپل و سامسونگ بالاخره به پایان رسیده، کاملا در اشتباه هستید. مطابق حکم دادگاه، چند هفته پیش سامسونگ مبلغ ۵۴۸ میلیون دلار به عنوان جریمه به اپل پرداخت کرد. حالا اپل تقاضای ۱۸۰ میلیون دلار پول بیشتر کرده است. این درخواست اپل، دو هفته پس از اینکه سامسونگ مبلغ جریمه را پرداخت کرد، مطرح شد. اما حالا اپل می‌گوید پول بیشتری برای بهره و خسارات تکمیلی طلب‌کار است. این خسارات مربوط به گوشی‌هایی می‌شود که پس از سال ۲۰۱۲ فروخته شده‌‌اند، هنگامی که سامسونگ برای اولین بار به استفاده‌ی غیرقانونی از پتنت اپل متهم شد.

اپل درخواست جدیدش را روز گذشته در دادگاه ناحیه‌ی کالیفرنیا ثبت کرد. مشخص نیست که اپل از کدام گوشی‌های سامسونگ خسارت می‌جوید، زیرا بسیاری از اسناد در حال حاضر محرمانه هستند. اپل در ابتدا، در سال ۲۰۱۱ درخواست ۲٫۵ میلیارد دلار کرده بود، اما آن رقم در سال ۲۰۱۲ با حکم دادگاه به یک میلیارد دلار کاهش یافت. درنهایت آن رقم هم به دلایلی به ۵۴۸ میلیون دلار رسید که سامسونگ چند هفته پیش پرداخت کرد.

با وجود اینکه، جریمه‌ی نقدی لازم پرداخت شده، اما این دعوای حقوقی بر سر پتنت شدت بیشتری گرفته است. سامسونگ ادعا می‌کند که حکم سال ۲۰۱۲ درست نبود و از دیوان عالی آمریکا خواسته که دوباره در شواهد و مدارک بازبینی کنند. اگر دیوان عالی دوباره این پرونده را مورد بررسی قرار دهد، ممکن است به برگزاری مجدد دادگاه منجر شود. احتمالا در نتیجه‌ی آن هم نحوه‌ی فیصله دادن به پرونده‌های مربوط به طراحی پتنت در آینده تغییر خواهد کرد.

منبع: Reuters

راهنمای خرید آیفون
برچسب‌ها :
دیدگاه شما

۴۶ دیدگاه
  1. Ali S

    مگه اپل پتنتی برای صفحه های خمیده ننوشت؟مگه قلمو کپی نکرد؟مگه پتنتی شبیه surface book ثبت نکرد؟پس باید ۸۰۰ میلیون بده.در ضمن دوستان به زودی تو اخبار میخونیم تیم کوک خودشو جلوی ماشین انداخته و حالا دیه میخواد.کپی کپی هم نکنید چون به اندازه کافی از اپل آتو داریم.

  2. Next is Now

    اگر سامسونگ اهل شکایت کردن بود الان باید میلیاردها دلار از اپل متقلب میگرفت

  3. امير

    مدت طولانی هست که دوستان میان میگن اپل لمس سه بعدی رو اختراع! کرده! و سامسونگ کپی میکنه! من این دوستان رو دعوت میکنم که تو اینترنت سرچ کنن تبلت طراحی bamboo! این تبلت ها و و نمونه های مشابهش سال هاست که دارن فروش میرن و نه تنها فشار بلکه زاویه رو هم تشخیص میدن! همین شرکت سازندش هم یه تبلت بزرگ داره که لمس سه بعدی داره، و از تولیدش ٣ یا چهار سالی گذشته بعد من تعریف شما رو از نواوری و کپی نمیفهمم! وقتی که باند شبکه ۴ جی ، اختراع یه شرکته ، و یکی از اون در محصولش استفاده میکنه، یا سنسور اثر انگشت که اختراع یه شرکت دیگه هست، ایا بقیه حق استفاده از اون ها رو در محصولاتشون ندارن، یا مثلا استفادش کپی کاریه، جالبه چون قبل از اپل گوشی های نوکیا صفحه نمایش داشتن! تاچ داشتن! حتی میتونستی باهاشون مکالمه کنی!! چه قدر اپل کپی برداره که این قابلیت ها رو در گوشیش کپی کرده!! وای وای وای!

  4. علی

    خب کره داره از آمریکا تغذیه میکنه بنده خدا نمیتونه به آمریکا زور بگه.
    آمریکایی ها همشون نامرد به کل دنیا خیانت میکنن.

  5. LORD

    این کاملا مشخصه
    اپل بیچاره هروقت از فروش سامسونگ عقب میفته ازین کارا میکنه ما که کپی از پل ندیدیم !
    وگرنه این همه برند چینی دارن از آیفون کپی میکنن ! اونم چی ظاهر گوشی طراحیش دقیق شبیه اپل میزنن اپل شکایت نمیکنه ازشون!
    حتی برند های چینی تو تبلیغات گوشی خودشون میزنن This is Not IPhone !!!!!! یعنی انقد کپی از آیفونن چرا ازونا شکایت نمیکنه ؟! چون فروششون در حدی نیست که به اپل ضرر بزنه !
    حتی بعضی از برند های چینی دقیقا عین iPad تبلت میزنن طوریکه فقط یک لوگو سیب پشت تبلت نداره ! چرا ازونا شکایت نمیکنه ؟!

    این نشان دهنده نهایت بدبختی یک برند که واسه جبران فروش بالای سامسونگ به بهانه های مختلف از سامسونگ شکایت میکنه !

    نتایج دادگاه ها هم مشخصه همیشه ! وقتی آمریکا پشت اپل وایساده دیگه اصن دادگاه گذاشتن نداره که یک قرارداد ماهانه بذارن سامسونگ به اپل صدقه بده !!!!!!

  6. هادی

    البته باید دونست دقیقا محتوای شکایت چیه
    در اینکه ظاهر و امکانات گوشی های سامسونگ خیلی شبیه iPhone هاس و اکثرا هم بعد از استفاده اپل ، سامسونگ اونها رو وارد محصولاتش کرده (اثر انگشت، apple pay ، لمس سه بعدی و … ) شکی نیست
    ولی اینکه چی جوری باعث خسارت دیدن شرکت apple شده که اونا به استناد اون شکایت کردن مهمه

  • 1
  • 2
loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه