ترامپ دستور تشکیل نیروی فضایی را به عنوان واحد نظامی ششم امریکا صادر کرد

۷ مهر ۱۳۹۷ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۲ دقیقه
Stormtrooper نیروی فضایی

دونالد ترامپ رییس جمهور ایالات متحده‌ی امریکا دیروز در طول جلسه‌ی «شورای ملی فضایی»، خبر از راه اندازی بخش نظامی جدیدی داد. ترامپ رسما اعلام کرد که به وزارت دفاع دستور داده است تا «نیروی فضایی» (Space Force) را به عنوان ششمین بخش نظامی ارتش ایالات متحده تاسیس کنند.

ترامپ در صحبت‌های خود گفت که نیروی فضایی، واحد نظامی کاملا مجزایی خواهد بود و تحت نظر واحد دیگری مثل نیروی هوایی فعالیت نخواهد کرد.

جلسه‌ی شورای ملی فضایی دیشب با تاخیری ۴۵ دقیقه‌ای و با سخنرانی دونالد ترامپ آغاز شد. ترامپ پیش از هر چیز از تعداد شغل‌هایی که در کشور ایجاد کرده، وضعیت مهاجران به ایالات متحده و هم‌چنین موضوع‌های مختلف دیگری صحبت کرد. با این حال، در ادامه‌ی صحبت رییس جمهور ایالات متحده بود که شنیدیم او به پنتاگون دستور تشکیل واحد نظامی جدیدی به اسم «نیروی فضایی» را داده است.

دونالد ترامپ

ارتش ایالات متحده از همان دوره‌ی جنگ سرد نقش بزرگی در پیشرفت‌های فضایی این کشور داشته و در ساخت اولین موشک‌های فضایی کمک کرده است. امروزه هم پرتاب‌های فضایی ایالات متحده کم و بیش توسط نیروی هوایی ایالات متحده نظارت می‌شوند. اولین فضانوردانی که به فضا فرستاده شدند هم خلبان‌های ارتش ایالات متحده بودند. حتی بسیاری از اعضای حال حاضر ناسا هم کار خود را به عنوان خلبان‌ها و مهندسان ارتش شروع کرده‌اند.

ترامپ چند ماه پیش بود که برای اولین بار رسما گفت می‌خواهد نیروی نظامی فضایی هم راه بیاندازد.

موضوع تشکیل یک واحد نظامی مختص فضا، به دهه‌ها پیش بازمی‌گردد. در سال ۱۹۶۷ کشورهای مختلفی، که امریکا هم یکی از آن‌ها بود، «پیمان فضایی ماورای جو» (Outer Space Treaty)‌ را امضا کردند. بر اساس این پیمان، کشورها نباید جنگ‌های خود را به بیرون از جو زمین بکشند. با این حال، این پیمان فقط به سلاح‌های کشتار جمعی و سلاح‌های هسته‌ای می‌پردازد؛ یعنی بر اساس آن کشورها نباید سلاح‌های کشتار جمعی و هسته‌ای خود را در فضا مستقر کنند.

بازی Mass Effect Andromeda

این پیمان دیگر سلاح‌ها را شامل نمی‌شود؛ طوری که در سال ۲۰۱۴ ایالات متحده پیمان جدیدی که می‌گفت کشورها نباید هیچ سلاح فضایی نسازند را قبول و امضا نکرد.

ترامپ در صحبت‌های خود گفت که نیروی فضایی، واحد نظامی کاملا مجزایی خواهد بود و تحت نظر واحد دیگری مثل نیروی هوایی فعالیت نخواهد کرد. طبق گفته‌ی ترامپ، نیروی فضایی هم‌چنین از نظر سطح، با دیگر نیروهای نظامی ایالات متحده برابر خواهد بود.

نمی‌دانیم دقیقا این واحد جدید نظامی در ایالات متحده قرار است چه کاری انجام دهد. ممکن است نیروی فضایی جدید ایالات متحده روی برنامه‌های اکشتافات فضایی تاثیر بگذارد یا شاید ترامپ واقعا این واحد نظامی را از ترس حمله‌ی بیگانگان تشکیل داده است.

منبع: Popular Science

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

۲ دیدگاه
  1. Avatar مهمان

    آمریکا روی زمین حریف داعش و روسیه و یمن نمیشه – میخواد حریف ثور و … بشه !
    حتما

    1. Avatar امیر

      دوست عزیز اگر بخواد داعشو زود نابود کنه دیگه به کی اسلحه بفروشه؟

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه