دو پهپاد قصد جان رییس جمهور ونزوئلا را داشتند

۱۴ مرداد ۱۳۹۷ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۱ دقیقه

دولت ونزوئلا اعلام کرده نیکلاس مادورو روز شنبه در حال سخنرانی مورد سوقصد واقع شده. نکته جالب توجه ماجرا اینجا است که این سو قصد به جان رییس جمهور توسط دو پهپاد انجام شده است. ظاهرا این پهپادها حامل مواد منفجره بوده‌اند و قرار بوده با ایجاد یک انفجار رییس جمهور ونزوئلا را بکشند؛ برنامه‌ای که نهایتا ناکام ماند اما براساس اخبار منتشر شده منجر به زخمی‌ شدن ۷ سرباز گارد ملی ونزوئلا شده است.

مادورو در رویدادی سخنرانی می‌کرد که به مناسبت ۸۱ سالگی گارد ملی در پایتخت کشور، کاراکاس برگزار می‌شد. او در میان سخنرانی بود که ناگهان صدای یک انفجار به گوش جمعیت رسید و بلافاصله سربازان گارد ملی برای حفاظت از جان رییس جمهور او را محاصره کردند.

مدت کوتاهی پس از این حمله وزیر ارتباطات ونزوئلا حمله را تایید و اعلام کرد انفجار به تعدادی پهپاد مربوط می‌شده که با خود مواد منفجره حمل می‌کرده‌اند. البته در این میان ابهاماتی هم وجود داشته؛‌ برای مثال آتش‌نشان‌های حاضر در محل با روایت دولت مخالفت کرده و اعلام کرده‌اند انفجار در نتیجه ترکیدن یک تانک گاز درون یک آپارتمان رخ داده است. با این وجود خبرگزاری رویترز اعلام کرده که یک گروه کمتر شناخته شده به نام «National Movement of Soldiers in T-shirts» مسئول این حمله بوده است. در عین حال ادعا شده که دو پهپاد متعلق به این گروه حمله را اجرا کرده‌اند که هر دو توسط تک‌تیراندازها منفجر شده‌اند. رویترز همچنین اعلام کرده مادورو پس از حمله دولت کلمبیا را مقصر قلمداد کرده و تا این لحظه چندین متهم احتمالی بازداشت شده‌اند.

ماهیت این حمله که با پهپاد اتفاق افتاده باعث شده برخی از جنبه‌های کمتر مورد توجه و کاملا خطرناک همه‌گیرشدن پهپادها بیش از پیش مورد توجه رسانه‌ها و دولت‌ها قرار بگیرد. در حالی که قیمت پهپادهای مخصوص مصرف‌ عموم مردم کاهش یافته توجه بیشتر به این جنبه‌ها ضروری به نظر می‌رسد. البته قابل ذکر است که پیش از این پهپادها برای حمله به پیکارجویان در سراسر جهان مورد استفاده قرار می‌گرفته و باعث مرگ بسیاری از غیرنظامیان هم شده‌اند.

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه