[ویدیو] تحول دیتا سنترهای گوگل در گفتگو با جو کاوا

۱۱ خرداد ۱۳۹۵ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۴ دقیقه

سیر تکاملی دیتا سنترها بسیار هیجان‌انگیز است. اینکه چه مقدار پردازش در طول روز انجام می‌دهند و به شکل نگه‌داری می‌شوند هم برای بسیاری از کاربران جالب است و دوست دارند که در این‌باره چیزهای بیشتری بدانند. گوگل به عنوان یکی از شرکت‌هایی که سرویس‌هایش توسط اکثر مردم دنیا استفاده می‌شود، دیتا سنترهای بزرگی دارد و برای اینکه بتواند خدمات لازم را به مردم بدهد هر روز آن‌ها را ارتقا می‌دهد. این شرکت ویدیویی در این‌باره منتشر شده که در آن «جو کاوا» (Joe Kava) مدیر بخش دیتا سنترهای گوگل صحبت می‌کند:

‌‌‌‌‌

البته دیتا سنترها مکان‌های هیجان‌انگیزی نیستند. حتی ساختمان‌های بزرگ گوگل هم که محل قرار گرفتن این دیتا سنترها هستند پس از مدتی کسل کننده می‌شوند. همین موضوع باعث شده که گوگل برای اینکه ساختمان‌های جذاب‌تری داشته باشد، از چندین هنرمند مختلف استفاده کند تا دیوار دیتا سنترهایش را نقاشی کنند.

این هنرمندها هم سنگ تمام گذاشته‌اند و مکان‌های نه‌چندان زیبای گوگل را به جایی تبدیل کرده‌اند که نظر هر بیننده‌ای را به سمت خودشان جلب می‌کند. در حال حاضر دو ساختمان شرکت گوگل که در آمریکا و بلژیک قرار داشتند نقاشی شده‌اند و توانسته‌اند به محلی برای نمایش استعداد گروهی از نقاشان خیابانی تبدیل شوند.

شرکت گوگل هم با این کار سعی کرده نظر مردم را بیشتر به سمت خودش و سرویس‌هایی که ارائه می‌کند، جلب کند. جو کاوا از شرکت گوگل در این‌باره گفته:” ساختمان‌های ما به شکل معمول نظر کسی را به سمت خودش جلب نمی‌کند و مردم نمی‌دانند چه تکنولوژی‌هایی پشت آن دیوارها قرار گرفته‌اند.”

گوگل نام پروژه‌ی جدیدی که در آن دیوار دیتا سنترهایش را نقاشی می‌کند (Mural Project) گذاشته است. این شرکت قصد دارد سایر ساختمان‌های خودش که در کشورهای مختلف قرار دارند را هم به همین شکل دربیاورد. این ساختمان‌ها آن‌قدر زیبا شده‌اند که گوگل ویدیوی از روند نقاشی آن‌ها تهیه کرده است. در ادامه می‌توانید این ویدیو را مشاهده کنید:

‌‌‌‌‌‌‌
کانال تلگرام دیجی کالا مگ

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

یک دیدگاه
  1. Avatar farid

    استفاده از انرژی های تجدید پذیر ؟! لابد خیلی به فکر محیط زیست هستند، چون سرورهای اصلی به دلیل تولید گرمای بیش از حد در قطب جنوب قرار دارند و این گرمای بسیار زیاد سرورهای گوگل و فیسبوک در قطب جنوب یکی از عوامل ذوب شدن یخ های این منطقه ست .

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه