دیزنی با «شیرشاه» رکورد فروش سالانه‌اش را شکست

۷ مرداد ۱۳۹۸ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۱ دقیقه
دیزنی

فیلم سینمایی «شیرشاه» (The Lion King) جدیدترین اثر استودیوی دیزنی در سومین هفته فروشش موفق شده در ۵۳ بازار مختلف جهانی ۱۴۲.۸ میلیون دلار بفروشد. با این حساب فروش خارج از ایالات متحده‌ شیرشاه به ۶۱۱.۹ میلیون دلار و فروش آن در کل جهان به ۹۶۲.۷ میلیون دلار رسید. این موضوع باعث شد میزان کل فروش فیلم‌های دیزنی امسال در سراسر جهان از ۷.۶۷ میلیارد دلار عبور کند و بالاترین رکورد این استودیو که در سال ۲۰۱۶ به میزان ۷.۶۱ میلیارد دلار رسیده بود، شکسته شود.

همچنین دیزنی در خارج از ایالات متحده با شکستن رکورد ۵ میلیارد دلار فروش به اولین استودیویی تبدیل شده که چنین رکوردی را ظرف یک سال می‌شکند. باید در نظر گرفت که این رکوردها و این ارقام شامل فیلم‌های استودیوی فاکس که اخیرا در تملک دیزنی قرار گرفته نمی‌شود.

دیزنی شکستن این رکورد را مدیون چندین فیلمی است که از ۱ میلیارد دلار فروش جهانی عبور کردند؛ فیلم‌هایی چون «انتقام‌جویان: پایان بازی» (Avengers: Endgame) با فروش ۲.۷۹۳ میلیارد دلاری، کاپیتان مارول (Captain Marvel) با فروش ۱.۱۲۸ میلیارد دلاری و علاءالدین (Aladdin) با فروش ۱.۰۱۰ میلیارد دلاری. در سال ۲۰۱۸ کل درآمد استودیو از اکران آثارش به ۷.۳۲۵ میلیارد دلار رسید اما امسال این رکورد شکسته شده و علاوه بر آن هنوز آثاری همچون «مالفیسنت: سردسته اهریمنان» (Maleficent: Mistress of Evil)، «منجمد ۲» (Frozen 2) و «جنگ ستارگان: ظهور اسکای‌واکر» (Star Wars: the rise of skywalker) در صف اکران سال ۲۰۱۹ قرار دارند.

احتمالا فیلم سینمایی شیرشاه جدیدترین ساخته جان فاورو به زودی در میان فیلم‌های امسال دیزنی قرار می‌گیرد که رکورد یک میلیارد دلار فروش را شکسته‌اند. این فیلم سینمایی که بیشترین فروش خارجی خود را در کشور چین تجربه کرده هنوز با توجه به عدم اکران فیلم در ایتالیا و ژاپن شرایط فروش بیشتر را با شروع اکران در این دو کشور دارد. دیزنی امسال آثاری همچون «داستان اسباب‌بازی ۴» (Toy Story 4) را هم در کارنامه داشت؛ فیلمی که تا امروز حدود ۹۱۸ میلیون دلار فروش داشته است.

 

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه