رادار گوگل: کنترل دستگاه‌های هوشمند با فرمان دست

۱۹ فروردین ۱۳۹۸ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۱ دقیقه

گوگل بی سر و صدا مشغول ساخت تکنولوژی‌های جدیدی است؛ تکنولوژی‌هایی که قرار است نحوه‌ی تعامل ما با دستگاه‌های هوشمند را تغییر دهند. یکی از این تکنولوژی‌ها، Soli است؛ Soli یک رادار کوچک است که می‌تواند فرمان‌های دست را تشخیص دهد.

چیپ Soli به ساعت هوشمند شما این اجازه را می‌دهد تا بدون لمس کردن‌اش، آن را کنترل کنید.

رادار Soli را بخش ATAP گوگل می‌سازد؛ این بخش مسوول ساخت برخی از تکنولوژی‌های گوگل مثل گوشی جدید Project Ara است. در حالی که Soli برای اولین بار در کنفرانس Google I/O سال گذشته رونمایی شده بود، گوگل یک سال گذشته را با شرکت‌های مختلفی کار کرده و از آن‌ها خواسته است تا از Soli در دستگاه‌های‌شان استفاده کنند. یکی از جالب‌ترین دستگاه‌های ساخته شده، ساعت هوشمند و اسپیکری است که رادار Soli را در خودشان دارند.

البته، چیپ Soli که پارسال رونمایی شد، آن قدر بزرگ بود که در دستگاه‌هایی مثل ساعت‌های هوشمند جای نمی‌گرفت. تیم متخصصان ATAP هم حسابی آن را تغییر داده‌اند. چیپ جدید ۲۲ برابر کمتر از چیپ اصلی انرژی مصرف می‌کند، اما در عین حالی ۲۵۶ بار از چیپ قبلی سنسورهای قوی‌تری دارد.

Soli---Speaker

چیپ Soli به ساعت هوشمند شما این اجازه را می‌دهد تا بدون لمس کردن‌اش، آن را کنترل کنید. مثلا در ساعتی که گوگل و LG با هم ساخته‌اند، می‌توان دست را جلوی آن عقب و جلو برد تا لیست پیغام‌ها را اسکرول کرد. با یک حرکت کوچک دست، می‌توان پیغام‌ها را باز کرد.

در حال حاضر، نمی‌دانیم محصولاتی که Soli را در خود دارند، چه زمانی می‌توانیم استفاده کنیم، اما قرار است سال آینده‌ی میلادی، ATAP مدل جدیدی از این رادار را برای توسعه‌دهندگان بفرستد.

ویدیوی زیر، برخی از کارهایی که شرکت‌ها و محققان مختلف با Soli انجام داده‌اند را به تصویر می‌کشند.

‌‌‌‌‌‌‌‌

منبع: Digital Trends

کانال تلگرام دیجی کالا مگ

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

یک دیدگاه
  1. Avatar بهروز

    توی یک سال اینقدر تغییر فقط و فقط از شرکتی مثل گوگل بر میاد .
    این گفتن نداره که همچین تکنولوژی هایی چقدر میتونن بدرد آدم بخورن . واقعا از شرکت هایی مثل گوگل که سالانه میلیون ها دلار هزینه میکنن ، تا ما در سالیانی نه چندان دور به رویاهایی که فقط اونها رو در فیلم های علمی تخیلی میدیدیم برسیم تشکر میکنم .
    در اوایل قرن جاری میلادی مخصوصا پنج سال اخیر، سرعت رشد تکنولوژی چند برابر شده و امیدوارم در سالهای آینده این سرعت بیشتر و بیشتر بشه .

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه