رضایت کولینا از عملکرد کمک داور ویدیویی در جام جهانی ۲۰۱۸

۲۸ مهر ۱۳۹۹ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۱ دقیقه
کولینا کمک داور ویدیویی جام جهانی

رییس کمیته داوران فیفا از عملکرد کمک داور ویدیویی در جام جهانی ۲۰۱۸ ابراز رضایت کرد. پیر لوئیجی کولینا، داور سرشناس دنیای فوتبال که در حال حاضر رییس کمیته داوران فیفا است در نشست خبری که امروز در روسیه برگزار شد از عملکرد کمک داور ویدیویی ابراز رضایت کرد. کولینا در این نشست گفت در ۴۸ بازی که تا به حال در جام جهانی ۲۰۱۸ برگزار شده، ۳۳۵ بار از این فناوری استفاده شده که در ۹۵ درصد صحنه های بحث برانگیز داور وسط بدون اینکه نیاز به بازبینی تصاویر پیدا کند موفق شده تصمیم درست را بگیرد و تنها در ۱۴ مورد برای بازبینی تصاویر به کنار زمین رفته است. بنا بر ادعای کولینا این فناوری باعث شده ۹۹.۳ درصد تصمیمات داوران در جام بیست و یکم درست باشد.

کولینا به خبرنگاران گفت:« همیشه گفتیم که کمک داور ویدیویی به معنای از بین رفتن تمامی اشتباهات نیست. هنوز هم ممکن است اشتباهی رخ دهد اما با این فناوری موفق شدیم تعداد اشتباهات را بسیار کاهش دهیم. یکی از نگرانی ها این بود که استفاده از VAR باعث وقفه طولانی در جریان بازی شود اما در جام جهانی روسیه به طور میانگین در هر صحنه ای که داور مجبور به بازبینی تصاویر شده تنها ۸۰ ثانیه زمان برده است.»

کولینا در مورد این بحث که شبکه های تلویزیونی هم در جریان مکالمه داور وسط با داورانی که تصاویر را بازبینی می کنند هم قرار بگیرند گفت:«قبل از دویدن باید راه رفتن را یاد بگیرید. نمی دانم در آینده چه اتفاقی رخ می دهد اما فعلا برای این کار زود است. البته پیشنهاد جالبی است و شاید باعث شود جامعه فوتبال بهتر بتوانند تصمیمات را قبول کنند.»

زوونیمیر بوبان، معاون دبیرکل فیفا هم در مورد این پیشنهاد گفت:«شاید این کار در لیگ ها ممکن باشد اما در جام جهانی بسیار سخت است. داوران باید با چه زبانی با هم صحبت کنند؟ ۳۲ کشور در جام جهانی حضور دارند.»

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه