روسیه به افشاگر دوپینگ سازمان یافته در این کشور ویزا نداد

۲۸ مهر ۱۳۹۹ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۱ دقیقه
جام جهانی دوپینگ

دولت روسیه به خبرنگار و مستندسازی که دوپینگ سازمان یافته تحت حمایت و نظارت این دولت در ورزش را افشا کرده بود، برای شرکت در جام جهانی ویزا نداد.

هایو اشپلت آلمانی که برای شبکه ARD این کشور کار می‌کند از سال ۲۰۱۴ چندین مستند و گزارش درباره وضعیت اسف بار دوپینگ در ورزش روسیه منتشر کرد.

تلویوزیون ARD آلمان اعلام کرد روسیه به آقای اشپلت که تصمیم داشته برای پوشش رقابت‌های جام جهانی راهی روسیه شود ویزا نداده است. این شبکه اعلام کرد نحوه پوشش رقابت‌های جام جهانی را بررسی خواهد کرد.

ولکر هرس کارگردان مستندهای اشپلت هم قبل از او برای حضور در روسیه درخواست ویزا داده بود اما درخواست او هم رد شد.

دولت روسیه هنوز درباره دلایل رد کردن درخواست این مستندسازها پاسخی نداده و به نظر نمی‌رسد فدراسیون جهانی فوتبال امکان بازخواست دولت روسیه را داشته باشد.

فعالیت‌های هایو اشپلت با همکاری روزنامه‌های گاردین انگلیس و نیویورک تایمز آمریکا باعث رسوایی دوپینگ در ورزش روسیه شد. پرونده دوپینگ روسیه بزرگترین رسوایی در تاریخ ورزش به شمار می‌رود. روزنامه‌های گاردین و نیویورک تایمز هنوز گزارشی درباره وضعیت حضور خبرنگارهایشان در روسیه منتشر نکرده‌اند اما براساس گزارش رسانه‌های روسیه این دو روزنامه افرادی که در افشای پرونده دوپینگ این کشور نقش داشته‌اند را برای حضور در جام جهانی معرفی نمی‌کنند.

در ماه‌های گذشته رسانه‌های آلمان از تهدید جانی آقای اشپلت در خاک آلمان خبر داده بودند. این مستندساز واکنشی به این گزارش‌ها نشان نداده اما سال ۲۰۱۵ سه فرد روس مرتبط با پرونده دوپینگ این کشور که از مقام های سابق ورزش این کشور بودند به شکل مشکوکی در خاک این کشور کشته شدند. رسانه‌های روسیه حتی مرگ رئیس سابق آژانس ملی مبارزه با دوپینگ روسیه که در سال ۲۰۱۵ سکته کرد را هم مشکوک می‌دانند.

 

 

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

یک دیدگاه
  1. Avatar بهنام

    روسیه مهد فساد دنیاست

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه