جزییات روند بازی Devil May Cry 5 در گیمزکام مشخص می‌شود

۲۲ مرداد ۱۳۹۷ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۳ دقیقه
بازی Devil May Cry 5

کارگردان «دویل می کرای ۵» (Devil May Cry 5) به تازگی از جزییات داستان این بازی گفته است. «هیده‌تاکی ایتسونو» (Hidetaki Itsuno) در قالب مصاحبه‌ای که با ایکس‌باکس و پس از رونمایی بازی Devil May Cry 5 در کنفرانس مایکروسافت داشت، کمی از بازی صحبت کرده است.

زمان عرضه‌ی بازی Devil May Cry 5 برای بهار سال آینده روی پلی‌استیشن۴، ایکس‌باکس وان و کامپیوتر برنامه ریزی شده است.

ایتسونو روی این موضوع تاکید می‌کند که Devil May Cry 5 دنباله‌ی مستقیم قسمت چهارم این مجموعه بازی‌ها است و دقیقا چند سال پس از وقایع Devil May Cry 4 اتفاق می‌افتد. شخصیت اصلی «نیرو» (Nero) است که نشان دفتر «دویل می کرای» را از «دانته» هدیه گرفته است. کارگردان دویل می کرای ۵ می‌گوید اینکه چه اتفاقی روی داده تا دانته نشان دفتر دویل می کرای را به نیرو بدهد، خودش قصه‌ای بلند و بالا دارد. با این حال به این قصه در بازی نمی‌پردازند و جزییات آن در رمان این مجموعه توضیح داده شده است.

نیرو مثل دانته، دفتری برای نابود کردن هیولاها و شیاطین راه می‌اندازد، با این تفاوت که به جای یک دفتر، نیرو از داخل یک ون فعالیت می‌کند. قصه‌ی دویل می کرای ۵ هم با گرفتن یک قرارداد برای نابود کردن شیاطین شروع می‌شود.

مکانیک‌های و سیستم‌های جدید زیادی به روند بازی Devil May Cry 5 اضافه شده‌اند، ولی چیزی که فعلا از آن صحبت می‌کنند، دست جدید نیرو است. این دست جدید Devil Breaker نام دارد و ایتسونو می‌گوید که می‌توانید با دیدن تریلر رونمایی Devil May Cry 5 درباره‌ی کارهایی که این دست انجام می‌دهد، بیشتر اطلاعات کسب کنید.

بازی Devil May Cry 5

دست جدید نیرو یعنی همان Devil Breaker جایگزین دست قبلی نیرو شده است. این دست مکانیکی جدید را شخصیتی جدید در دویل می کرای ۵ به اسم «نیکو» (Nico) ساخته است. نیکو شریک نیرو در دفتر جدید دویل می کرای است و برای نیرو، سلاح‌های جدید می‌سازد. نیکو، که اسم کاملش «نیکولتا گلدستاین» است، نوه‌ی «نل گلدستاین» است؛ کسی که دو تفنگ اصلی دانته یعنی Ebony و Ivory را ساخته بود.

برخلاف دست قبلی نیرو در دویل می کرای ۴ یعنی Devil Bringer قرار است دست جدید این شخصیت حتی زمانی که از بدنش جدا شده هم به عنوان یک سلاح به کمک او بیاید. با این حال، حرکات اصلی دست Devil Bringer در Devil Breaker هم پیدا می‌شود و می‌توان توسط آن دشمنان را بلند و پرتاب کرد یا به سمت خود کشید.

دست مکانیکی Devil Breaker را می‌توان ارتقا داد یا شخصی‌سازی کرد. این دست با کارتریج‌هایی کار می‌کند که شکننده هستند و اگر نیرو زیاد آسیب ببیند، از کار می‌افتند. نیرو می‌تواند در طول مراحل کارتریج‌های جدید برای دست خود پیدا کند یا اینکه آن‌ها را از نیکو بخرد.

بازی Devil May Cry 5

کارگردان دویل می کرای ۵ می‌گوید که ده سال از دویل می کرای ۴ گذشته و به همین دلیل، شرکت کپ‌کام از او درخواست کرد تا دویل می کرای ۵ را طوری بسازد که با یک نگاه، بتوان تفاوت و پیشرفت‌های این بازی را درک کرد. به همین دلیل هم آن‌ها گرافیک بازی Devil May Cry 5 را تا حد ممکن واقع‌گرایانه ساخته‌اند.

با این حال، هیده‌تاکی ایتسونو می‌گوید که گرافیک و دیدگاه هنری واقع‌گرایانه، با انیمیشن‌ها و حرکات یک بازی مثل دویل می کرای ۵ جور در نمی‌آمد؛ طوری که برخی عناصر توی ذوق می‌زدند. در همین راستا هم تیم سازنده‌ی دویل می کرای ۵ تلاش بسیاری کردند تا نه تنها گرافیک واقع‌گرایانه‌ی بازی حفظ کنند، بلکه عناصر و روند بازی Devil May Cry را طوری به تصویر بکشند که هنوز هم یک دویل می کرای باشد.

بازی Devil May Cry 5

قرار است در نمایشگاه گیمزکام امسال که در آگوست (مرداد ماه) برگزار می‌شود، اطلاعات بیشتری از بازی Devil May Cry 5 منتشر شود. کپ‌کام هم‌چنین یک دموی قابل بازی از دویل می کرای ۵ را به این نمایشگاه خواهد آورد.

طبق گفته‌ی کارگردان دویل می کرای ۵ مراحل ساخت این بازی ۷۵ درصد پیش رفته است. بازی Devil May Cry 5 برای عرضه در بهار سال آینده برنامه ریزی شده است.

در ادامه تریلر رونمایی Devil May Cry 5 و هم‌چنین مصاحبه‌ی هیده‌تاکی ایتسونو را برای‌تان قرار داده‌ایم که بخش‌هایی از گیم‌پلی هم به خوبی در آن نشان داده شده است.

دانلود تریلر با کیفیت Full HD و سرعت ۶۰ فریم

منبع: Inside Xbox

صفحه اصلی بازی - اخبار بازی - تریلر بازی - نقد و پیش نمایش | دیجی‌کالامگ

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

یک دیدگاه
  1. Avatar م ع ز

    Does not feel right without Dante!

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه