رونمایی از هواوی P9 و P9 پلاس در تهران

۷ مهر ۱۳۹۷ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۱۲ دقیقه

ساعتی پیش شرکت هواوی در مراسمی در هتل اسپیناس پالاس تهران از دو تلفن هوشمند P9 و P9 پلاس رونمایی کرد. در حاشیه‌ی این مراسم، مجموعه‌ای از تصاویر در قالب یک گالری عکس به حاضرین نمایش داده شد. تمام این تصاویر با P9 گرفته شده بودند. جالب‌ترین ویژگی‌ P9‌ و P9‌ پلاس این است که به دو دوربین در بخش پشتی مجهز شده‌اند. شرکت لایکا (Leica) در ساخت این دوربین‌ها با هواوی همکاری کرده است. هواوی P9 هم‌اکنون در فروشگاه اینترنتی دیجی‌کالا موجود است و امکان خرید آن وجود دارد. P9‌ پلاس هم به‌زودی به بازار ایران عرضه خواهد شد. در ادامه با گزارش دیجی‌کالا مگ همراه باشید.

    ‌      ‌

امروز شرکت هواوی در هتل اسپیناس تهران میزبان جمعی از خبرنگاران حوزه‌ی تکنولوژی بود. در این مراسم که با حضور تعدادی از مدیران هواوی از جمله آقای «رِی یائو» (Ray Yao)، از مدیران ارشد این شرکت برگزار شد، از جدیدترین پرچم‌داران هواوی در بازار تلفن‌های هوشمند رونمایی شد. البته خیلی‌ها پیش‌ازاین با خانواده‌ی P9‌ ملاقات کرده بودند. ۱۸ فروردین، یعنی حدودا دو ماه پیش، هواوی در مراسمی در شهر لندن از P9 و P9 پلاس رونمایی کرده بود. یک هفته‌ای است که P9 در دیجی‌کالا برای خرید موجود بود؛ حالا هم هواوی بالاخره مراسم رونمایی از آن را در کنار برادر بزرگ‌ترش P9 پلاس برگزار کرد.

Huawei_P9_Conference2

مراسم امروز با صحبت‌های «رِی یائو» (Ray Yao)، مدیر منطقه‌ای هواوی شروع شد. او ابتدای همین امسال به عنوان مدیر کشوری هواوی در دفتر ایران آغاز به کار کرده. او می‌گوید ایران یکی از بزرگ‌ترین بازارهای خاورمیانه است. او در صحبت‌هایش به موقعیت پیشروی هواوی در بازار تلفن‌های هوشمند اشاره می‌کند و می‌گوید که این شرکت توانسته در سال ۲۰۱۵ بیش از ۱۰۸ میلیون دستگاه گوشی را بفروشد. گویا نرخ رشد فروش گوشی‌های هواوی بسیار سریع بوده به‌طوری‌که این شرکت در سه فصل اول امسال، ۷۵ میلیون دستگاه تلفن هوشمند را فروخته است. بر اساس آماری که آقای یائو منتشر کرد، از Mate 7 و P7‌ هر کدام بیش از ۷ میلیون دستگاه فروخته شد. P8 هم در عرض ۶ ماه فروش ۵ میلیونی را تجربه کرد. ری یائو در بخش دیگری از صحبت‌هایش به موقعیت برند هواوی اشاره کرد. نام هواوی در سال ۲۰۱۵ در بین ۱۰۰ برند برتر جهان دیده می‌شود. در لیست باارزش‌ترین برندها هم هواوی رتبه‌ی ۷۰ را به خود اختصاص داده است.

پی 9

پس از رِی یائو، «بنیامین دارامی» (مدیر ارشد بازاریابی هواوی در ایران) به روی سن آمد. او سخن‌اش را با مروری بر موفقیت‌های سری‌های پیشین گوشی‌های P آغاز کرد. دارامی معرفی P9 را در سه بخش انجام داد: طراحی، عکاسی و تکنولوژی.

در بخش اول، دارامی از بدنه‌ی یکپارچه فلزی و باریک P9 گفت که با وجود بهره‌گیری از یک نمایشگر ۵٫۲ اینچی، ابعاد کوچک‌تری در مقایسه با گوشی‌های ۵ اینچی دیگر دارد. سپس در مورد یکی از مشکلات اصلی گوشی‌های پرچم‌دار، یعنی بیرون‌زدگی لنز دوربین‌شان سخن گفته شد و اینکه چگونه لنز هم سطح با بدنه‌ی P9، مانع از ایجاد خط و خش بر روی‌اش خواهد شد.

در بخش دوم سخنان دارامی، در مورد دوربین و همکاری هواوی با شرکت «لایکا» (Leica) سخن گفته شد. این بخش با بررسی مشکلات اصلی عکاسان موبایل یعنی عکاسی در شرایط نوری نامساعد آغاز شد. سپس از سابقه‌ی صد ساله‌ی شرکت لایکا در صنعت عکاسی سخن به میان آمد. هواوی P9 همان‌طور که پیش‌تر هم گفته شده بود، دارای دو دوربین یکی حسگری رنگی (RGBW) و دیگری حسگری سیاه و سفید است. ترکیب عکس گرفته شده با این دو دوربین، باعث می‌شود که کیفیت عکاسی P9 در مقایسه با P8 بهتر باشد. دارامی اعلام کرد که همکاری بین هواوی و لایکا به طور رسمی ثبت شده و هیچ شرکت دیگری نمی‌تواند با همکاری لایکا از این پتنت در دوربین موبایل‌اش استفاده کند. سپس در مورد سیستم فوکوس سه‌تایی گوشی P9 و مزایای‌اش در حالت‌های مختلف عکاسی گفته شد. در آخر هم رابط کاربری (UI) دوربین P9 و این موضوع که این رابط کاربری دقیقا مشابه رابط کاربری دوربین‌های شرکت لایکا است، مطرح شد.

در بخش سوم سخنان مدیر ارشد بازاریابی هواوی در ایران، در مورد فناوری‌های انحصاری این گوشی سخن گفته شد. ابتدا به حسگر اثرانگشت سه بعدی و قابلیت‌های ویژه‌اش و سپس تراشه‌ی جدید Kirin 955 اشاره شد. در مورد قابلیت استفاده از شکاف دوم سیم‌کارت برای کارت حافظه هم سخن گفته شد. فناوری‌های Smart Wi-Fi برای سوییچ به سیگنال قوی‌تر، سیستم آنتن‌دهی جدید و باتری ۳ هزار میلی‌آمپرساعتی با فناوری شارژ سریع، معرفی شدند.

Huawei_P9_Conference14

پس از معرفی P9، دارامی مدل بزرگ‌تر این گوشی، یعنی P9 پلاس را معرفی کرد. طبق گفته‌ی دارامی، P9 پلاس ۶ برتری اصلی در مقایسه با P9 دارد:

۱. نمایشگر ۵٫۵ اینچی با همان ضخامت P9 معمولی.

۲. باتری ۳۴۰۰ میلی‌آمپرساعتی با قابلیت پخش ۱۴ ساعت ویدیوی HD به صورت مداوم.

۳. بلندگوهای استریو در بالا و پایین گوشی.

۴. دوربین سلفی ۸ مگاپیکسلی با فوکوس خودکار.

۵. قابلیت Press Touch که چیزی مشابه Force Touch در گوشی آیفون ۶s است و می‌تواند میزان فشار را روی صفحه در دو مرحله تشخیص دهد.

۶. حسگر مادون قرمز برای استفاده از گوشی به عنوان کنترل از راه دور.

در پایان اعلام شد که هنوز تاریخ یا قیمت عرضه‌ی P9 پلاس در ایران مشخص نشده است.

خریداران هواوی P9 با گارانتی رسمی می‌توانند از دو امکان جدید بهره‌مند شوند: ۱. اگر گوشی‌تان خراب شود، نماینده‌ی هواوی، گوشی را درب منزل تحویل گرفته و به تعمیرگاه می‌برد. پس از تعمیر هم، گوشی را درب منزل به کاربر تحویل می‌دهد. ۲. گارانتی هواوی P9 در مقایسه با P8، سه ماه بیش‌تر شده است.

پس از معرفی این دو گوشی، در مورد فعالیت‌های بازاریابی هواوی در رابطه با P9 در خارج و داخل ایران گفته شد. هواوی با دو بازیگر مطرح هالیوود یعنی Scarlett Johansson و Henry Cavill برای ویدیوهای بازاریابی این گوشی همکاری کرده است. این دو قرار است سفیر هواوی باشند. به جز این دو، تعدادی از عکاس‌های National Geographic و دیگر نشریه‌های مطرح جهان هم برای بازاریابی P9، با هواوی همکاری کرده‌اند.

Huawei_P9_Conference9

پس از صحبت‌های مدیر بازاریابی هواوی، نوبت به معرفی چند عکاس رسید؛ عکاسانی که با دوربین هواوی P9 تصاویر فوق‌العاده‌ای را ثبت کرده‌ بودند. یکی از آن‌ها خانم هدی رستمی بود. او که عکس‌اش در قرعه‌کشی عکس‌های گرفته‌شده با P9 اول شده بود، عکاسی با دوربین P9 را بسیار هیجان‌انگیز می‌دانست. از دید او، امکان عکاسی RAW، تنظیمات دستی و کیفیت کلی دو دوربین پشتی، از جمله نقاط مثبت P9‌ هستند. یادآوری می‌کنیم که P9 بدون نیاز به هیچ‌گونه اپلیکیشن متفرقه، قادر است تصاویر را به‌صورت RAW ثبت کند.

هواوی P9 همین‌حالا در فروشگاه اینترنتی دیجی‌کالا برای خرید موجود است. P9 پلاس هم به‌زودی عرضه خواهد شد.

Digi_Buy_Label5

لازم به ذکر است که در حاشیه‌ی این مراسم، مجموعه‌ای از تصاویر گرفته‌شده با P9 به نمایش درآمد. جالب‌ این‌که ما هم برای ثبت تصاویر این رویداد از هواوی P9 کمک گرفتیم. اگر می‌خواهید بیشتر در جریان رویداد امروز هواوی در تهران قرار بگیرید، بد نیست نگاهی به تصاویر زیر بیندازید. در بخش انتهایی این مطلب هم نقد و بررسی ویدیویی P9 را برایتان آورده‌ایم. پیشنهاد می‌کنیم نگاهی به آن هم داشته باشید.

تمام تصاویر این رویداد با هواوی P9‌ ثبت شده‌اند.

‌‌‌       ‌

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

۶ دیدگاه
  1. Avatar حامد

    بسیارخوب,بی حدواندازه خوشحال کننده ازاینکه کشورمیزبان شرکتی نام آشنادرتولیده موبایل شده,ضمناعکسهاواقعاکیفیتی خیره کننده دارند(ای ول),کاش این شرکت دربازارایران”درحده اطلاعات ناقص من”کمی هم به بروزرسانی محصولاتش میپرداخت,انشاا… این بارحتمااززبان میهمانان برون مرزی چنین اخباری روبشنویم

  2. Avatar امیر

    به پردازنده این گوشی کهkirin 955 است و ضعیفترین پردازنده تمام گوشی های پرچمدار است نیز اشاره میکردید بد نبود. این پردازنده یک سوم قدرت گرافیک اسنپدارگون ۸۲۰ را دارد ومجوعه توان پردازشی آن هم بسیار ضعیف تر از تمام پردازنده های موجود است طوریکه در تست Antutu قادر به عبور از مرز ۱۰۰ هزار هم نشد . این درحالیست که تمام گوشی های پرچمدار در حال عبور از مرز ۱۵۰ هزار و رسیدن به مرزهای ۲۰۰ هزار هستند.

    1. Avatar parsa

      من گلکسی نوت ۵ داشتم.میت اس هم داشتم
      هردوشون توی بازی های سنگین خوب عمل کردن
      بالاترین امتیاز آنتوتو هم فعلا برای htc 10 با امیتاز ۱۳۰ هزار هست و هیچ گوشی از ۱۵۰ هم رد نشده.چه برسه به ۲۰۰.شاید سه سال دیگه همچین پردازنده ای بیاد
      شما هم فکر نکنم تاحالا با پردازنده ای بالا تر از اسنپ دراگون ۴۰۰ کار کرده باشین که دارین همینجور کیلویی نظر میدین
      همیشه مخالفت کردن نشان روشن فکری و دانایی نیست

      1. Avatar پدرام

        اگر کمی مطالعه ای بیشتری انجام بدهید کاملا مشخص میشود که نظرات امیر بی جهت نیست … بهترین محصول هواوی میت ۸ است با امتیاز Antutu برابر با ۹۱ هزار و اکنون تمام گوشی های فلگ شیپ که از اسنپدراگون ۸۲۰ یا اگزبنوس استفاده میکنند (htc10، Galaxy S7، …) و یا گوشی های جدیداپل امتیازی بین ۱۳۰ تا ۱۴۰ هزار کسب کرده اند و البته این مسلم است که با پچ های بعدی در نسخه اندروید خود در حال عبور از مرز ۱۵۰ هزار قرار گیرند (اسنپدراگون ۸۲۱ و ۸۲۳ هر دو با افزایش کارایی حدود ۲۰ الی۳۰ درصد افزایش قدرت به عددی بین ۱۶۰ الی ۱۸۰ میرسندکه هر در دو در حال تولید هستند و در اولین گوشی ها طی یک الی دو ماه آینده معرفی و به بازار عرضه میشوند) پس اینکه گفتید ۳ سال دیگر گوشی ها به ۲۰۰ هزار میرسند، اساسش مشخص نیست و منطقی نیست، چه بسا طی ۶ الی ۸ ماه آینده به راحتی به ۲۰۰ هزار خواهیم رسید. در واقع با سرمایه گذاری هواوی روی kirin این شرکت ریسک جاه طلبانه ای انجام داده که موجب چنین ضعف بزرگی در تمام گوشی های جدید این شرکت شده (P9 ,….). اینکه گفته شده این پردازنده در بازی های سنگین خوب عمل میکنه یک نظر شخصی است و نه یک موضوع اثبات شده و قابل استناد نیست، که البته کاملا مشخص شده که قدرت پردازنده گرافیکی اسنپدراگون ۸۲۰ سه برابر تمام پردازنده های Kirin چه در مدل ۹۵۰ و چه در مدل ۹۵۵ است (که با یک جستجو ساده این موضوع اثبات میشود). در کل می توان گفت سرمایه گذاری روی گوشی های هواوی در چنین شرایطی معقول و منطقی به نظر نمیرسد. باید فراموش نشود که وقتی یک گوشی تهیه میکنید که نام فلگ شیپ را یدک می کشد بایدحداقل دو الی سه سال از عهده جدیدترینو سنگین ترین اپلیکیشن ها و گیم ها برآید و حتی عدم برخورد مشکل با اپ ها و گیم های فعلی توجیه کننده قدرت آن طی دو سه سال آینده نخواهد بود. در چنین مواردی است که تست ها استاندارد نظیر Antutu یک معیار مناسب به نظر میرسد.

  3. Avatar پیمان

    چرا سیاه سفید عکس گرفتید؟ مثلا هنری شده؟

    1. دوست عزیز، تصاویر با دوربین P9 و در حالت مونوکروم ثبت شده. یکی از دوربین‌های P9 سیاه‌وسفید عکاسی می‌کنه. افکتی درکار نیست.

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه