ساخت یک اتومبیل نیسان به روش اوریگامی

۱۸ فروردین ۱۳۹۸ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۱ دقیقه

شرکت نیسان از «اوون گیلدرسلیوز» (Owen Gildersleeve) هنرمند اوریگامی، برای اجرای ایده‌اش دعوت کرد. گیلدرسلیوز قصد ساختن یک اتومبیل مدل «جوک» (Juke) این شرکت در ابعاد حقیقی و تماما با روش اوریگامی را داشت. 

مدت‌هاست که مهندسین در کار خود از کاغذ استفاده می‌کنند. هرچه باشد، ایده‌ها همیشه در ذهن شکل می‌گیرند. ولی در مرحله‌ی بعد باید اول روی کاغذ پیاده شوند. نوشتن یا طراحی ایده‌ها گام نخست در ساختن نمونه‌ی حقیقی آن‌هاست.

این برنامه هم‌زمان با پنجمین سالگرد تولید این اتومبیل صورت گرفت. دستاورد این هنرمند و تاثیر کار او فوق‌العاده بود. او طی ۲۰۰ ساعت ۲۰۰۰ تکه کاغذ را تا کرد تا اتومبیلی با ابعاد واقعی بسازد. این مدل ظاهر بسیار حقیقی دارد و جزییات هنر اوریگامی در آن پیداست.

اوایل سال ۲۰۱۵ و مقارن با برگزاری لیگ فوتبال آمریکا هم ویدیوی خلاقانه‌ای از هوندا پخش شده بود. در این تبلیغ از هنر تصویرسازی و فیلم‌برداری «استاپ-موشن» (Stop-Motion)برای نشان دادن شش دهه فعالیت هوندا استفاده شد.

owengildersleeve_nissanjuke4.0

منبع: The Verge

 

 

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

۷ دیدگاه
  1. Avatar معین

    سلام دوستان این خودرو خیلی وقته که ساخته شده و الان تو ایران هم هست من خودم چند روز پیش کیش بودم سوارشم شدم اتاقش مثل ۲۰۶ خیلی کوچیک بود !

  2. Avatar محمد

    کی میگه زشته?من یکیش رو تو منطقه آزاددارم.واقعا یکی از زیباترینهاست.رویایی و زیبا با قلبی تپنده زیر کاپوت

  3. Avatar majid

    سلام ممنون
    ولی به این کار میگن papercraft نه اوریگامی

  4. Avatar Abbas hosseini

    نیسان جوک یکی از زشت ترین های دنیای اتومبیل-ه!

    1. Avatar Ebrahim

      عباس جان ، شما هر موقع این اتومبیلو از نزدیک دیدی نظر بده ! اونقد زیبا و خوش استیله که مینی SUV های دیگه از نظر من در مقابلش هیچن! البته سلیقه ها متفاوته! ولی منم برای اولین بار که عکس این اتومبیل رو دیدم زیاد خوشم نیومد! ولی از نزدیک که دیدم ، هوش از سرم پرید! مخصوصا مدل ۲۰۱۵ ( این اتومبیل در منطقه آزاد به وفور هست )

  5. Avatar rahim

    سلام بسیار جالب بود و کلیپ شرکت هوندا هم بسیار خلاقانه بود

  6. Avatar ترانه

    خیلی باحال بود. ممنون از شما

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه