شکست واقعیت مجازی نزدیک است؟

۱۷ آذر ۱۳۹۵ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۱ دقیقه

سال ۲۰۱۶ سالی بود که در آن بسیاری از شرکت‌ها قدم‌های بزرگی به سوی تکنولوژی‌های مربوط به واقعیت مجازی و واقعیت افزوده برداشتند. برخی معتقدند این سرما‌یه‌گذاری‌ها به این دلیل بود که طبق برخی گزارش‌ها این بازار قرار است تا سال ۲۰۲۰ به ارزشی در حدود ۱۵۰ میلیارد دلار برسد. شاید در آینده واقعا چنین اتفاقی بیافتد اما داستان در کوتاه مدت به این شکل نیست.

بسیاری از تحلیل‌گران بازار معتقدند تقاضا برای این تکنولوژی در سال ۲۰۱۷ به اندازه‌ای که قبلا پیش‌بینی می‌شد نیست. علت این کاهش تقاضا قیمت‌گذاری بالای این هدست‌ها و کمبود محتوا برای آن‌ها است. این نگرانی‌ها با فروش کمتر از انتظار هدست Daydream View گوگل، هدست Oculus Rift، هدست Gear VR سامسونگ و هدست‌های واقعیت مجازی‌ پلی‌استیشن و HTC Vive خود را نشان داده است.

شاید شرکت‌های بزرگ و قدرتمندی مثل گوگل، سامسونگ و سونی که منابع بسیار زیادی در اختیار دارند بتوانند تا سال‌های آینده صبر کنند و منتظر توسعه این بازار باشند اما شرکتی مثل HTC که با بحران‌های مالی مواجه است ممکن است سال آینده دچار مشکل شود. سهم این شرکت از بازار موبایل رو به کاهش است و هدست واقعیت مجازی‌اش هم آنقدرها که انتظار می‌رفت پرفروش نبوده است. شرکت‌هایی مثل Acer و Asustek هم که از تولید‌کننده‌های کامپیوتر هستند و سرمایه‌گذاری‌های سنگینی در حوزه واقعیت مجازی و واقعیت افزوده انجام داده‌اند، هدست‌های خود را در فصل اول سال ۲۰۱۷ به بازار عرضه می‌کنند و احتمال دارد آن‌ها هم با مشکلی مشابه با مشکل شرکت HTC رو به رو شوند.

منبع: Phone Arena

 

telegram_ad2_1

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

۶ دیدگاه
  1. Avatar ارش

    مشکل اصلی اینجاست که وی ار فقط واسه گیمر های حرفه ای و به قول ایرانی ها خوره بازی هستش و حتی گیمر ها هم میدونن چه تو ایران چه تو خارج که تا چند وقت دیگه هم قیمت هدست های وی ار ارزون میشه هم کیفیت بهتری پیدا میکنن
    من از وی ار سونی استفاده کردم برای پلی استیشن اما اون کیفیت و قیمت باهم جور در نمیاد . هنوز جای کار داره که کیفیتش بهتر شه

  2. Avatar بهروز

    این قیمت های زیاد که البته برای ما ایرانی ها که پولمون بی ارزش هستش بیشتر نمایان هست ، موقتی هستش و مطمئن هستم در آینده با تولید انبوه ، پیشرفت تکنولوژی و کوچکتر کردن و حذف بعضی قطعات گران قیمت ، این هدست های واقعیت مجازی (مثل HTC Vive) خیلی ارزون تر از قبل قابل دسترس میشن . برای نمونه ماکروسافت داره یک هدست برای ویندوز ۱۰ میسازه که با داشتن فناوری های جدید و برای دنبال کردن حرکات بدن نیاز ی به داشتن دوربین و حسگر نداره و البته این هدست نیازی به کامپیوتر با سخت افزار قدرتمند هم نداره که این مسائل باعث شدن تا قیمت این هدست به کمتر از ۳۰۰ دلار برسه .

  3. Avatar علی

    شما که گفته بودین هدست اچ تی سی خیلی خوب و بیشتر از انتظار فروخته!

  4. Avatar فرخ کاردان

    شما‌ یه مطلب داشتین با عنوان: اچ تی با هدست واقعیت مجازی‌ اش ترکوند
    و گفته بودین این شرکت از فروش غیر قابل انتظارش سورپرایز شدن

  5. Avatar bijan

    قیمت بالا، محتوای محدود (آخه آدم مگه چندبار میتونه از یه قطار شهر بازی الکی سقوط کنه و لذت ببره) ، کیفیت پایین بسیاری از آثار تولیدی و فاصله از واقعیتی که عینک های VR نام آن را یدک میکشند (آخه کدوم واقعیتی انقدر کیفیتش از واقعیت فاصله داره) ، سخت و پر هزینه بودن ساخت محتوا برای آنها و همچنین عدم علاقه بسیاری از جمله فیلم ساز ها برای ورود به این صحنه، چون این عینک ها سبک روایت رو دگرگون میکنه و از قوانین قصه گویی فاصله داره. من شخصا آینده VR رو بیشتر در صنعت بازی میدونم و گریز هایی در عرصه های جهان گردی.

  6. Avatar علیرضا

    مسئله اینه که نه تنها خود هدست خیلی گرونه،سیستم مورد نیاز برای اون هم واقعا گرون درمیاد…

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه