شما بگویید؛ آیا سامسونگ از بریدگی صفحه نمایش استفاده خواهد کرد؟

۷ مهر ۱۳۹۷ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۲ دقیقه
شما بگویید

شاید هیچ‌کس فکرش را نمی‌کرد که ناچ یا همان بریدگی صفحه نمایش به ترند گوشی‌های روز تبدیل شود. حالا که شرکت‌هایی مثل اپل، شیائومی، هوآوی و ال‌جی در این صحنه ظاهر شده‌اند، جای خالی سامسونگ به خوبی در میدان رقابت احساس می‌شود. به نظر شما آیا سامسونگ هم وارد این بازی جدید می‌شود و از بریدگی صفحه نمایش در گوشی‌های جدیدش استفاده می‌کند؟

وقتی صحبت از ناچ یا همان بریدگی روی صفحه نمایش گوشی به میان می‌آید، خیلی از ما ناخودآگاه به یاد آیفون X‌ می‌افتیم. حتی در میان کاربران این تصور وجود دارد اپل اولین شرکتی است که طراحی ناچ را به گوشی‌ها آورد و در این سبک طراحی پیشگام شد، در حالی که چنین تصوری درست نیست. اسنشیال فون اولین گوشی کم‌حاشیه با بریدگی روی صفحه نمایش بود که چند ماه زودتر از آیفون X  روانه بازار شد. از آنجا که اپل همیشه در کانون توجه قرار داشته، بسیاری از ویژگی‌های محصولات این شرکت به پای اولین‌ها گذاشته می‌شود. نمونه‌ی نادرست این موضوع همین معرفی اولین گوشی با بریدگی روی صفحه نمایش است. حالا در سال ۲۰۱۸ شاهد معرفی گوشی‌های اندرویدی متنوع با بریدگی صفحه نمایش هستیم؛ گوشی‌هایی مثل ایسوس زن‌فون ۵، ال‌جی G7، وان پلاس ۶، نوکیا X، هوآوی P20 و P20 پرو نمونه‌هایی از این دست هستند.

ناچ گوشی

اسنشیال فون به عنوان اولین گوشی با بریدگی صفحه نمایش شناخته می‌شود.

بریدگی روی صفحه نمایش، گوشی را کم‌حاشیه‌تر می‌کند و فضای بیشتری از نمایشگر را در اختیار کاربر قرار می‌دهد. با این حال باید درنظر داشت که ناچ در بسیاری از شرایط باعث می‌شود کاربر احساس راحتی هنگام تماشای ویدیو یا بازی کردن نداشته باشد. خیلی از توسعه‌دهندگان باید برنامه‌های خود را برای این گونه گوشی‌ها بهینه کنند که این فرآیند زمان‌بری است. به نظر می‌رسد بریدگی نمایشگر درحال حاضر راه حل موقتی برای شرکت‌هاست تا بتوانند در آینده راهی برای انتخاب جای مناسب دوربین سلفی و حسگرها پیدا کنند. به طور مثال شیائومی در Mi Mix دوربین سلفی و حسگرها را در پایین گوشی قرار داد تا بدون نیاز به بریدگی بالای صفحه نمایش، فضای بیشتری را در اختیار کاربر قرار دهد.

حالا با ترند شدن ناچ در بازار گوشی‌های امروز، جای خالی سامسونگ دیده می‌شود. هنوز در گزارش‌های جدید خبری از بریدگی روی صفحه نمایش گوشی‌های آینده سامسونگ نیست. با این حال بر هیچ کس پوشیده نیست که شرکت‌های بزرگ برای بازاریابی موفق مجبورند بعضی اوقات همانند رقبای خود عمل کنند و به تقاضای مشتریان پاسخ دهند.

به همین دلیل فرصت را مناسب دیدیم تا در شما بگویید این هفته در همین باب صحبت کنیم و نظر شما را جویا شویم. به نظر شما سامسونگ ناچ را به گوشی‌های سری گلکسی S و نوت می‌آورد؟ آیا شخصا از داشتن بریدگی روی صفحه نمایش گوشی استقبال می‌کنید؟ نظرتان را می‌توانید در کامنت‌ها با ما به اشتراک بگذارید.

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

۱۳ دیدگاه
  1. Avatar رامین جهانشیری

    نه به نظر من استفاده نمیکنه تا راحی پیدا کنه که گوشی بدون حاشیه تولید کنه

  • 1
  • 2
loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه