سامسونگ و شیائومی در صدر اخبار هدست‌های واقعیت مجازی

۹ مرداد ۱۳۹۵ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۲ دقیقه

وقتی صحبت از تولیدکنندگان گوشی هوشمندی می‌شود که سری به دنیای هدست‌های واقعیت مجازی زده‌اند، سامسونگ با Gear VR حرف اول را در بازار می‌زند. البته در این میان هدست کاردبورد گوگل را هم داریم و ابتدای امسال هم دیدیم که هواوی و ال جی وارد گود شده‌اند. ضمنا همین ماه پیش بود که شنیدیم شیائومی شرکت بعدی خواهد بود.

خبر جدید این‌که بر اساس تصاویری منتشرشده توسط شیائومی، به نظر می‌رسد این شرکت به‌طور ضمنی برنامه‌اش را برای تولید هدست‌های واقعیت مجازی تایید کرده است. در یکی از این تصاویر که همین‌جا مشاهده می‌کنید، به زبان چینی جملاتی نوشته شده و جمله بزرگ سفید می‌گوید: “من واقعیت مجازی شیائومی هستم.”

xiaomi-vr

هنوز معلوم نیست که معنی این عبارات دقیقا چه می‌تواند باشد اما بعضی کارشناسان می‌گویند این یعنی شیائومی برای تولید هدست واقعیت مجازی برنامه‌ریزی کرده است. بعضی دیگر هم معتقدند این تصاویر پیش‌نمایشی از گوشی جدید شیائومی است که با Google Daydream سازگار است. اوایل همین ماه بود که شیائومی برنامه‌هایش را برای تولید گوشی هوشمند ۶۰۰ دلاری تایید کرد؛ آیا ممکن است این تصاویر متعلق به همان گوشی باشد؟

در هر صورت باید تا یکی دو روز آینده صبر کنیم تا جزییات بیش‌تری به دست‌مان برسد.

اما درمورد هدست Gear VR سامسونگ که قرار است با نام New Gear VR بشناسیمش، همین امروز اطلاعاتی داریم که شامل یک عکس نه‌چندان جزیی و دقیق است (این‌ عکس را امروز در قالب خبر دیگری در دیجی‌کالا مگ هم دیده‌اید) به‌علاوه‌ی یک‌سری مشخصات فنی که ممکن است برای علاقه‌مندان جذاب باشد.

new-Gear-VR-renders

همان‌طور که می‌بینید تفاوت زیادی در طراحی مدل جدید و مدل قدیمی وجود ندارد، شاید تنها تغییراتی جزیی در رنگ‌ دستگاه لحاظ شده باشد. اما گزارش‌ها خبر از وجود درگاه USB نوعC می‌دهند.

همچنین تغییراتی در ابعاد و زاویه‌ی دید هدست ایجاد شده؛‌ ابعاد این هدست ۲۰۷ x 122 x 98.5 میلی‌متر خواهد بود و میدان دید آن ۱۱۰ درجه است. این میدان دید در مقابل میدان دید مدل قبلی که ۹۶ درجه بود افزایش داشته است.

احتمالا تغییرات در ابعاد و اندازه بخاطر تطابق داشتن با گوشی Galaxy Note 7 است که در دوازدهم مرداد به‌طور رسمی رونمایی می‌شود.

منبع: Ubergizmo

مسابقۀ حرفه‌ای ربات‌های پرندۀ حمل کالا

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه