سامسونگ ۹۵ درصد نمایشگرهای OLED جهان را تولید می‌کند

۲۵ خرداد ۱۳۹۵ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۱ دقیقه

توزیع نمایشگرهای OLED به شکل جهانی در حال افزایش است. ۹۱.۳ میلیون نمایشگر OLED در طول سه ماهه اول امسال توزیع شده‌اند. عموما گوشی‌ها از این نمایشگرها بهره می‌برند اما برخی از تلویزیون‌ها هم از این تکنولوژی استفاده می‌کنند.

شرکت Samsung Display زیر مجموعه شرکت سامسونگ قدرت اصلی این بازار است و حدود ۸۶.۷ میلیون نمایشگر، چیزی در حدود ۹۵ درصد آمار اعلام شده را به تنهایی توزیع کرده. تقریبا بخش بزرگی از این نمایشگرها در گوشی‌های شرکت سامسونگ به کار رفته. سازندگان چینی گوشی‌های هوشمند هم به شکل فزاینده‌ای از این پنل‌ها استفاده می‌کنند.

براساس شایعات سامسونگ قرار است حجم قابل توجهی نمایشگر OLED هم برای اپل تولید کند. این شرکت حدود ۱.۵ میلیارد دلار در این حوزه سرمایه‌گذاری کرده تا بتواند تولید ماهانه خود را از ۱۵ هزار واحد به ۱۰۵ هزار واحد در ماه برساند و این افزایش تقاضا را پوشش دهد. با این حال رقبای سامسونگ هم بیکار ننشسته‌اند. هم در کشور چین و هم در کره و ژاپن سایر رقبا تولید نمایشگرهای LCD را کاهش داده‌اند و خطوط تولید نمایشگرهای OLED را افزایش داده‌اند. شرکت ال‌جی یکی از این رقباست که در حال حاضر در میزان تولید این نمایشگرها از سامسونگ فاصله قابل توجهی دارد و بر تولید تلویزیون‌های OLED تمرکز کرده است. اما بخش موبایل شرکت ال‌جی هنوز هم LCD را ترجیح می‌دهد.

باید دید در آینده بازار تولید این نمایشگرها شاهد چه تغییراتی خواهد بود.

‌منبع: GSMArena

E3_News

Apple_WWDC2016_Banner200

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه