سایپا به زودی خودروهای دنده اتوماتیک به بازار عرضه می‌کند

۱۸ فروردین ۱۳۹۸ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۱ دقیقه

مدیر عامل مگاموتور از عرضه‌ی دو نوع گیربکس اتوماتیک در محصولات سایپا خبر داد. به گزارش سایت مگاموتور، محمدرضا شیخ عطار قول داده به زودی خودروهای کوییک و ساینا دنده اتوماتیک با گیربکس CVT مجهز شوند.

مدیرعامل مگاموتور با اشاره به گیربکس های جدید اتومات این شرکت گفت: و نوع گیربکس اتوماتیک بر روی محصولات گروه سایپا استفاده خواهد شد که یک نوع آن گیربکس اتومات CWT است و برای محصولات ساینا اتومات و کوییک مورد استفاده قرار می گیرد و نوع دوم آن گیربکس شش دنده هیدرولیکی است که بر روی محصول جدیدsp100 مورد استفاده قرار می گیرد و قطعا رضایت مشتریان را به دنبال خواهد داشت.

او در ادامه گفت: در حال حاضر مراحل استاندارد سازی و کالیبریزاسیون گیربکسcvt در مراحل نهایی تست وتنظیم است و به زودی وارد بازار خواهد شد . این گیربکس تحت لیسانس پانچ و محصول مشترک بلژیک و ایران است. ارتقاء کیفیت شرکت های قطعه ساز در اولویتهای مگا موتور است که با استفاده از ابزارهای که در اختیار داریم شامل کمک های فنی و مهندسی،تخصیص ظرفیتهای تامین، همچنین بازنگری رتبه های کیفی در هر دو جهت ارتقاء و تنزل. با در نظر گرفتن فعالیتهای کیفی وتکنیکی سازندگان طرف قرارداد همراه خواهد بود.

CVT مخفف Continuously Variable Transmission و به معنی سیستم انتقال قدرت متغیر پیوسته است. جعبه‌دنده‌های CVT برخلاف گیربکس‌های اتوماتیک عادی تعداد مشخص چرخ‌دنده ندارند، بلکه سیستم پولی این جعبه‌دنده‌ها باعث می‌شود تا بی‌نهایت تغییر بین پایین‌ترین و بالاترین دنده به‌طور پیوسته به‌ وجود بیاید.

این‌ گیربکس‌ها ویژگی‌های مختلفی نسبت به نمونه‌های عادی و قدیمی گیربکس‌های خودکار دارند؛ مثلا مصرف سوخت بهینه‌تر و انتقال قدرت روان‌تری دارند. در عوض هزینه‌های بالا برای سرویس و روغن‌کاری آن‌ها، حس هیجان کمتر موقع تعویض دنده از نقاط ضعف گیربکس‌های CVT یاد می‌شود.

اگر سایپا و مگاموتورز برای تولید خودروهای تولیدانبوه با گیربکس‌ خودکار مصمم باشند، می‌توانیم به زودی شاهد تنوع بیشتر در محصولات بازار داخلی باشیم. این یعنی مشتریان می‌توانند بسته به نیاز خود، یکی از مدل‌های دنده‌ خودکار و دستی را تهیه کنند. تنها نکته‌ای که باقی می‌ماند، کیفیت قطعات گیربکس، مکانیزم و پوشش خدمات شرکت است. به همین دلیل باید تا زمان عرضه‌ی خودروهای داخلی در مدل دنده اتوماتیک منتظر بمانیم تا ببینیم چه‌طور جواب خود را پس ‌می‌دهند.

نظر شما در مورد عرضه‌ی خودروهای داخلی مجهز به گیربکس اتوماتیک چیست؟

منبع: مگاموتور

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

۴ دیدگاه
  1. ///mahdispd

    خیلیم عالی
    دیروز دیداری با دنا پلاس داشتم ماشین خوبی بود و بنظرم دو سه تومن ببشتر دادن نسبت ب دنا ارزششو داره.منتظر سایپا کوئیک هم هستیم.زیادی طول کشید

  2. مهزیار

    خدا رو شکر که به فکر ما هستن و هدفی جز انجام خدمت و ایجاد رفاه برای مردم ندارند.
    :-))

  3. محسن

    خدا قسمت گرگ بیابون نکنه…!

  4. ابراهیمی

    بعد ۱۰۰سال تازه از خواب بیدار شدند
    بازار بی رقابت و انحصاری آخرش همینه
    چجوری روشون می شه اسم یه چنین فجایع تاریخی رو میذارن ماشین

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه