سایپا-سیتروئن از اولین خودروی خود در ایران رونمایی می‌کند

۱۸ فروردین ۱۳۹۸ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۱ دقیقه
سیتروئن C3 XR

طبق جدیدترین اطلاعات به دست آمده، به نظر می‌رسد که شرکت سایپا-سیتروئن هفته آینده از مدل ویژه سیتروئن C3 رونمایی می‌کند. شرکت مشترک سایپا-سیتروئن که در سایت تولیدی کاشان واقع شده در اولین خودروهایی که بنا دارد به ایران عرضه کند، رونمایی از سیتروئن C3 را در دستور کار خود قرار داده است اما این خودرو در دنیا در  ۲ نمونه تولید می شود که یک نمونه آن سیتروئن C3 XR است؛ کراس اووری که به عنوان پژو ۲۰۰۸ به حساب می‌آید و اولین بار از آن در نمایشگاه خودروی پکن در سال ۲۰۱۴ رونمایی شده است. سیتروئن C3 XR  مشخصا برای بازار های شرق آسیا از جمله چین هدف گذاری و توسط مشارکت سیتروئن و ودانگ فنگ عرضه و تولید می شود.

C3 2017

نمونه اروپایی C3 2017

اما نمونه دیگری از این خودرو نیز تولید می شود که  مختص  بازار اروپا تولید شده و در نمای ظاهری نیز کمی تفاوت هایی با مدل C3 XR دارد. شرکت سایپا در نمایشگاه های خودرویی که د شهرهای مختلف برگزار شده بود معمولا  نمونه سیتروئن C3 XR را در معرض نمایش عمومی قرار داده بود. سیتروئن C3 XR دارای وزنی معادل ۱۲۷۰ کیلوگرم است و طول آن ۴۲۶۲ میلی‌متر بوده و ارتفاعی برابر با ۱۵۵۷ میلی‌متر دارد و به موتور توربو شارژ ۱۶۰۰ سی‌سی که توانایی تولید ۱۶۵ اسب بخار را دارد نیز مجهز است.

اما نمونه اروپایی و جدید C3 برای اولین بار در سپتامبر ۲۰۱۴ در نمایشگاه خودرویی پاریس معرفی شد. این خودرو با موتورهای مختلفی مانند موتور ۳ سلیندربنزین سوز، موتور دیزلی و موتور ۱.۲ لیتری توربو شارژ به بازار اروپا عرضه می شود که  در صورتکیه این خودرو بخواهد وارد بازار ایران شود یه احتمال زیاد  از نمونه های موتور بنزینی ۱.۲ توربو استفاده خواهد شد. به هر حال باید تا روز شنبه منتظر بود و دید که سایپا – سیتروئن از کدام نمونه از این خودروها به صورت رسمی رونمایی خواهد کرد.

منبع: عصر ایران

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه