سخنرانی‌های برتر TED؛ کمتر، بهتر است!

۱۷ مهر ۱۳۹۸ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۱ دقیقه

آیا خانه‌ی کوچک‌تر و خرت‌وپرت کمتر از شما آدم خوشبخت‌تری می‌سازد؟ «گراهام هیل» (Graham Hill) که این‌گونه فکر می‌کند. او نویسنده و طراح موفقی است و در سخنرانی‌هایش سبک زندگی مینیمال را تبلیغ می‌کند. جانِ کلام «گراهام هیل» در این سخنرانی کوتاه ۵ دقیقه‌ای این است: کمتر، در اکثر اوقات، بهتر است!

اما چطور می‌شود کوچک زندگی کرد؟ گراهام هیل سه رویکرد را به شما پیشنهاد می‌دهد. اول از همه بی‌رحمانه اصلاح کنید و چیزهای اضافی را از زندگی‌تان حذف کنید. دوم این‌که به خاطر داشته باشید «کوچک جذاب‌تر است.» چرا باید یک اجاق‌گاز شش شعله داشته باشیم وقتی هیچ‌وقت از نیمی از آن استفاده نمی‌کنیم. سوم این‌که شما برای سبک زندگی مینیمالیستی، فضاها و وسایل چندمنظوره لازم دارید. پیشنهاد می‌کنیم که چند دقیقه‌ای وقت‌ بگذارید و این ویدیوی جالب را تماشا کنید.

‌کلمه‌ی اختصاری TED از یک سه کلمه‌ی فناوری (Technology)، سرگرمی (Entertainment) و طراحی (Design) ریشه گرفته است. TED در واقع به مجموعه‌ای از کنفرانس‌های سخنرانی گفته می‌شود که در آن هر یک از سخنرانان، حداکثر در ۲۰ دقیقه یک ایده‌ی جالب را برای مخاطبانشان مطرح می‌کنند. در حال حاضر نزدیک به ۲۰۰۰ سخنرانی به سبک TED بر روی شبکه اینترنت وجود دارد. ما قصد داریم محبوب‌ترین سخن‌رانی‌های TED را به شما معرفی کنیم.

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه