سخنرانی‌های برتر TED؛ بیل گیتس در مورد معلم‌ها می‌گوید

۱۲ بهمن ۱۳۹۸ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۱ دقیقه

کمتر کسی است که «بیل گیتس» (‌Bill Gates) را نشناسد. او یکی از بزرگ‌ترین شرکت‌های تکنولوژی دنیا یعنی مایکروسافت را به ثمر رسانده و حالا به همراه همسرش روی پروژه‌های عام‌المنفعه کار می‌کند. او در سال ۲۰۱۳ و در قالب یک سخنرانی TED حرف‌های جالبی درباره‌ی سیستم آموزشی و وضعیت معلمان زد.

از دید بیل گیتس، «بازخورد» یا همان فیدبک، کلید اصلی داشتن یک نظام آموزشی موفق است. او در خطاب به حاضرین رویداد TED، با مقایسه‌ی وضعیت تحصیلی دانش‌‌آموزان در کشورهای مختلف، استان شانگهای چین را به عنوان دارنده‌ی بهترین سیستم بازخورد در مدارس معرفی می‌کند. در شانگهای، معلمان تازه‌وارد این فرصت را دارند تا کار معلمان باتجربه‌تر را مشاهده کنند. آن‌ها به‌طور مرتب و دوره‌ای با هم صحبت‌های کاری دارند و با بازخوردهایشان به بالابردن کیفیت تدریس‌ همدیگر کمک می‌کنند.

بیل گیتس در این ویدیوی ۱۰ دقیقه‌ای یک راهکار ویژه را برای ارتقای سیستم بازخورد به معلمان پیشنهاد می‌دهد. نظر ما این است که اگر در یک سیستم آموزشی کار می‌کنید، این ویدیو را تماشا کنید. شنیدن راهکارهای بهبود شرایط آموزشی از زبان بیل گیتس، مدیر عامل مایکروسافت، خالی از لطف نیست.

‌کلمه‌ی اختصاری TED از یک سه کلمه‌ی فناوری (Technology)، سرگرمی (Entertainment) و طراحی (Design) ریشه گرفته است. TED در واقع به مجموعه‌ای از کنفرانس‌های سخنرانی گفته می‌شود که در آن هر یک از سخنرانان، حداکثر در ۲۰ دقیقه یک ایده‌ی جالب را برای مخاطبانشان مطرح می‌کنند. در حال حاضر نزدیک به ۲۰۰۰ سخنرانی به سبک TED بر روی شبکه اینترنت وجود دارد. ما قصد داریم محبوب‌ترین سخن‌رانی‌های TED را به شما معرفی کنیم.

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

۳ دیدگاه
  1. تیکت

    به آدمی که اینقدر نگاه ژرفی داره میتونه ثروتمندترین مرد دنیا باشه ، نه فقط از نظر ثروت مادی بلکه از نظر بینش و معرفت هم بالاست.

  2. عرفان

    عالی بود. سخنرانی های بیشتری بذارید. ممنون

  3. amir

    چع سخنرانی من که خیلی کیف کردم

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه