سخن‌رانی‌های برتر TED؛ سکته‌ی درون

۷ آبان ۱۳۹۹ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۱ دقیقه

زمانی‌که «جیل بولت تیلور» (Jill Bolte Taylor) می‌گوید که «سکته‌ی درون» را تجربه کرده است، از یک اتفاق واقعی سخن به میان می‌آورد. این محقق دانشگاه هاروارد، در سن ۳۷ سالگی یک سکته‌ی مغزی را تجربه می‌کند که طی آن یکی رگ‌های خونی مغز او آسیبی جدی می‌بیند؛ به خاطر این حادثه، برای مدتی در حرف زدن دچار مشکل شده و بخش‌هایی از بدن‌اش فلج می‌شود. خانم «تیلور» این امکان را پیدا می‌کند که مغز خود را از درون به بیرون مطالعه کند. در واقعیت چند متخصص مغز این فرصت استثنایی را دارند؟ او در سخنرانی خود، داستان تقلای‌اش برای نجات از آن وضعیت را به زیباترین شکل ممکن تعریف می‌کند. این ویدیوی دیدنی را از دست ندهید.

کلمه‌ی اختصاری TED از یک سه کلمه‌ی فناوری (Technology)، سرگرمی (Entertainment) و طراحی (Design) ریشه گرفته است. TED در واقع به مجموعه‌ای از کنفرانس‌های سخنرانی گفته می‌شود که در آن هر یک از سخنرانان در حدود ۲۰ دقیقه یک ایده‌ی جالب را برای مخاطبان خود مطرح می‌کنند. در حال حاضر نزدیک به ۲۰۰۰ سخنرانی به سبک TED بر روی شبکه اینترنت وجود دارد. ما قصد داریم محبوب‌ترین سخن‌رانی‌های TED را به شما معرفی کنیم. با دیجی‌کالا مگ همراه باشید.

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

۱۲ دیدگاه
  1. Avatar ehsan

    ممنون من خیلی وقت بود که با تد آشنایی داشتم ولی به خاطر سطح زبانم نمیتونستم از این سخنرانیها لذت ببرم ووو یه ایرانی هم به زبان انگلیسی یک سخنرانی ۴۵ دقیقه ای داشته اه میشه اونم بزارید
    و اگه در مورد اینکه چجوری میشه سطح زبان رو تقویت کرد مطلب بزارید عالی میشه چون مشکله خیلیاست مخصوصا دانشجوهای مهندسی من خودم کلمه زیاد خوندم ولی به جایی نرسید
    ممنون ممنون وووووو ممنون!!!!

    1. Avatar حامد

      برای تقویت سطح زبان باید حتما خودتون رو درگیر زبان بکنید. یعنی حداقل هفته ای سه روز کلاس برید – فیلم ببینید و اخبار گوش کنید و مطالعه داشته باشید.

      برای یادگیری و تقویت زبان باید سختی بکشید ولی مطمئن باشید تا آخر عمرتون ازش استفاده میکنید. یعنی زحمات شما هدر نخواهند رفت.

      برای شروع در یکی از آموزشگاهای زبان نام نویسی کنید.

  2. Avatar سمیرا

    توضیح دکتر تیلور ونوع برسی ایشون از تجربه خودشون جرات مواجهه با مسایل جزیی رو در انسان بیشتر میکنه.

  3. Avatar عماد قاسمی

    خیلی عالی که به کنفرانس های تد توجه کردید، واقعا ممنونم از شما امیدوارم هرچه بیشتر از ویدئو های این کنفرانس ها منتشر کنید، موارد زیاد و مفیدی وجود داره که برای ارتقا سطح دانش عمومی لازم هست

  4. Avatar محمد

    جرقه انجام دادن خیلی کارها رو درونم زنده کردید با این کلیپ .
    چون این احساس رو تجربه کردم بدون اسیب مغزی .

  5. Avatar mjk

    آنچنان محو صحبتهای این خانوم شدم که واقعا دستامو حس نمی کنم. انگار …. انگار …. خیلی عجیب و عالی بود. ممنون دیجی کالا مگ. مرسی آقای زرین صدف…. خواهشا TED رو ادامه بدید . عالی بود.۲۰ دقیقه میخکوب شدم.

  6. Avatar فرزاد شریف زاده

    ممنون از انتشار این ویدیو.
    صحبتهای دکتر تیلور از این بابت شگفت انگیز بود که خودشون یک عصب شناس در حوزه مغز بودن و تجربه ای که براشون اتفاق افتاده رو از حیث علمی به خوبی بررسی کردن و توضیح دادن.
    قسمتهایی در صحبتهاشون بود که به طبع مربوط به یک شهود شخصی و تجربه خاص هست و شاید به سادگی قابل درک نباشه (مثل اون حس انرژی یا روحی که به طبع یک تجربه خیلی خاص و شخصی براشون بوده)، اما باقی ماجرا که به شکل علمی و ساده توضیح داده میشد و خصوصا فرایند عملکرد قسمت راست و چپ مغز رو که با توجه به حادثه ای که براشون رخ داده بود تحلیل کرده وتوضیح میدادند بسیار شگفت آور و حائذ اهمیت بود.

    تشکر از آقای زرین صدف

  7. Avatar حمید بشیری

    ted انگار اخیرن تو تهران برگزار شده
    کسی میدونه کی و کجا بود؟

  8. Avatar Farshad

    عالی بود

  9. Avatar ali

    لینک دانلود ش رو میذاشتید اتفاقی نمی افتاد، به جز اینکه ده بار قطع نمی شد

    1. Avatar جعفر
loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه