سهم بلک‌بری از بازار گوشی‌های هوشمند به صفر رسید

۲۱ فروردین ۱۳۹۸ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۱ دقیقه

کمتر از یک دهه پیش، بلک‌بری یکی از بازیگران کلیدی بازار گوشی‌های هوشمند بود. این شرکت آن زمان گوشی‌هایی را می‌ساخت که بسیاری باور داشتند بهترین گوشی‌های هوشمند زمان خود است. بین بلک‌بری و نوکیا هم رقابتی نفس‌گیر وجود داشت. خب همانطور که می‌دانید نوکیا دچار تحولات بسیاری شد و اساسا تا مدتی حرفی برای گفتن نداشت و ظاهرا باید بپذیریم که بلک‌بری هم نتوانست در برابر تحولات دوام بیاورد. این شرکت از سال ۲۰۰۷ تا حال دارد سهم بازارش را از دست می‌دهد و حال ده سال پس از سال ۲۰۰۷ تحقیقات و بررسی‌های انجام شده نشان می‌دهند سهم بازار بلک‌بری در حوزه ساخت گوشی‌های هوشمند به صفر رسیده است.

براساس آماری که موسسه Gartner منتشر کرده، در فصل پایانی سال ۲۰۱۶، تعداد ۴۳۱ میلیون گوشی‌هوشمند فروخته شده و سهم بلک‌بری از این رقم در حدود ۲۰۷ هزار و ۹۰۰ دستگاه بوده است. این اعداد نشان می‌دهند که سهم بلک‌بری حدود ۰.۰۴۸۲ درصد از کل بازار بوده که می‌توان آن را تقریبا صفر درصد در نظر گرفت.

بلک‌بری در حال حاضر از ادامه انتشار نسخه‌های جدیدتر سیستم‌عامل خود صرف‌نظر کرده و حتی گوشی‌های هوشمندش را هم خود تولید نمی‌کند بلکه طی قراردادی با شرکت TCL، این گوشی توسط شرکت مذکور تولید می‌شوند.

تسلط شرکت کانادایی بلک‌بری دیگر بر بازار جهانی از دست رفته است و به نظر نمی‌رسد دیگر بتواند به شرایط سابق خود بازگردد.

‌‌

منبع: Ubergizmo

telegram_ad2_1

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه