سونی یک کتاب‌خوان غول‌آسای جدید معرفی کرد

۲۱ فروردین ۱۳۹۸ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۱ دقیقه

شرکت سونی از یک تبلت ۱۳٫۳ اینچی مجهز به نمایشگر E-Ink رونمایی کرد. این تبلت حدود ۷۰۰ دلار قیمت دارد.

یکی از مزایای فناوری E-Ink در مقایسه با نمایشگرهای معمولی، مصرف کم انرژی است. این صفحات نمایش، تجربه‌ای مشابه خواندن نوشته‌های روی برگه‌های کاغذی را برای کاربر فراهم می‌کنند و در مقایسه با نمایشگرهای OLED و LCD، برای مطالعه گزینه‌های بهتری به نظر می‌رسند.

متاسفانه شرکت‌های معدودی از چنین نمایشگرهایی در محصولاتشان استفاده می‌‌کنند. معروف‌ترین‌شان آمازون است که هر ساله کتاب‌خوان‌هایی را تحت برند کیندل (Kindle) روانه‌ی بازار می‌کند. سونی هم به این حوزه علاقه دارد. این شرکت، حالا مدل جدیدی از تبلت‌های E-Paper خود را با نام دقیق DPT-RP1 معرفی کرده است. سونی پیش از این هم محصولات مشابهی را به بازار عرضه کرده بود. DPT-RP1 در واقع مدل بروزشده‌ی DPT-S1 است.

DPT-RP1 با نمایشگر ۱۳٫۳ اینچی‌اش، تبلت بزرگی به حساب می‌آید. فرق اصلی این محصول در مقایسه با مدل قبلی، رزولوشن صفحه نمایش است. رزولوشن نمایشگر مدل DPT-RP1 از ۱۶۰۰ در ۱۲۰۰ دات به ۲۲۰۰ در ۱۶۵۰ دات ارتقا پیدا کرده. کاربرد اصلی این تبلت، اینترنت‌گردی و تماشای ویدیو نیست؛ در واقع طراحان این تبلت، دستگاهی ساخته‌اند که به کمک یک قلم، بتوان اسناد مختلف از جمله مستندات PDF را به‌راحتی مطالعه و ویرایش کرد.

این تبلت سونی قیمتی در حدود ۷۰۰ دلار دارد. به‎نظر می‌رسد این تبلت، بیشتر برای محققان، وکلا یا شغل‌هایی از این دست مناسب باشد. این تبلت فعلا فقط در ژاپن به فروش می‌رسد، اما شاید به‌زودی پایش به کشورهای دیگر هم باز بشود.

‌‌‌

منبع: Ubergizmo

telegram_ad2_1

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

۵ دیدگاه
  1. Avatar محمد

    سلام، خیلی دستگاه خوبی باید باشه. ما که مجبوریم هر روز چندتا مقاله بخونیم و خلاصه کنیم کارمون راحت میشه با این دستگاه. تا قبل نوروز ۹۷ قیمتش نزدیک ۴ میلیون تومن بود. بعد از عید شد بالای ۶ میلیون تومن. یعنی حداقل ۲ تومن عیدی بمون دادن. قیمتش نسبت به درآمد خیلی خیلی بالاست.

  2. Avatar مرتضی

    دیجی‌کالا موجودش نمی‌کنه؟ من خریدارم!

  3. Avatar سعید حق گویی اصفهانی

    باحاله…
    آدم دلش میخاد

  4. Avatar حسینی

    ممنون از اطلاعات خوبی که به اشتراک می ذارید

  5. Avatar Milad Ghiravani

    جالب بود. ممنون

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه